ASX 1,8 suuttimet

Mixo

Outlander 2,2DID, Colt RalliArt
Liittynyt
16 Kesäkuu 2006
Sijainti
Klaukkala
Ompas siitä aikaa ku on viimeks tänne voorumille kirjotellu.

Mun ASX (1,8l diesel) kävi 90tkm huollossa kolme tai neljä viikkoa sitten. Siellä ilmeisesti kuuluu ottaa kaikki suuttimet käteen ja kattoa että ovat ehjiä yms (mitä lie sit ikinä tekevätki). Siellähän se huoltosetämies huomas että kaks niistä suuttimista oli vuotanu (tiivisteestä) naftaa siihen omaan "poteroonsa" ja venttiilikopan päälle. Ne laitto sen auton läjään silti ja sano että ajele sen aikaa että saadaan ne suuttimet tänne Suomeen. No suuttimet meni tilaukseen ja varattiin uus aika vähän ajan päähän maanantaille (4.5.).

Maanantai koitti ja vein auton taas huoltoon ja en jotenki ees olettanu että siinä ois voinu mennä yhtä päivää pidempään. Maanantaina irtos eka suutin ja tiistaina ne oli saanu sit moottorin kannen ja venttiilikopan kannen niin ruvelle että vaikka oisivatki saanu sen viimesen suuttimen irti niin se uus suutin ei ois enää ollu tiivis. Tilattiin sit Hollannista uus moottorin kansi, venttiilikopan kansi ja tiivistesarja. Tänään 15.5. sain sit autoni sieltä takas.

Ajattelinki siis kysellä että onko kenelläkään ollu mitään samanlaisia kokemuksia aiemmin ja voiko tätä mitenkään estää uusiutumasta? Tai onko tää ihan arpapeliä miten käy? Koen että pidän autoa ihan hyvin, enkä aja mitenkään revitellen jatkuvasti tms. Onneks oli takuu, koska muuten ois ollu aika iso potti maksettavaks. Pelkkä 90tkm huolto ovh. oli 1150€... :nykii Alko myös vähän kuumottaa ku kuulin noiden vaihdettujen osien hinnan, koska tässä on takuuuta jäljellä enää joitain tuhansia kilometrejä, että seuraavaan samanlaiseen remppaan tartten uuden autolainan tai lottovoiton. :D

Autohan toimi ihan normaalisti vaikka ne suuttimet vuosi. Ehkä se kulutti vähän enemmän tai sit ei. En osaa sanoa. Huollossa sanottiin että ois periaatteessa voinu jostain dieselin hajusta huomata, mutta eipä ainakaan omaan nenään huomannu mitään hajuja. Saattaa myös olla että oli alkanu vuotaa jo edellisen omistajan aikana, koska mä oon ajanu tolla vasta n. 20tkm.

Onkos muita tekniikkamurheita odotettavissa? ???
 
Vs: ASX 1,8 suuttimet

Vastaan vähän itse itselleni. Luin tuota toista ASX-keskustelua ja siellä oli huomattu että suuttimien vuotaminen aiheutti tiheneviä polttovälejä hiukkassuodattimelle. No minäkin mietin että polttaapa se usein sitä suutinta (ehkä 300-400km välein?), mutta en älynnyt että johtuisi ehkä suuttimista. Luulin että ajotavasta, liiallisesta kaupunkiajosta tms. Noh, jatkossa näkee kuinka se suodattimen käristely muuttuu - vai muuttuuko!
 
Vs: ASX 1,8 suuttimet

Moron , itellä polttoväli oli kans tihee mut monee kertaa ne vaihto ohjelmaaa poksiin niin lopulta takakautta poksii jotenki saivat vihdoin uude ohjelman (arpapelii kuulemma onnistuuko ) niin poltto väli piteni ja moottori öljyn lisääntyminen loppui ( lisäänty sentin 10 kilometrillä polton aikana) mä vaihdoin uutee asx sään automaattiin kun takuu loppu vanhasta .
tuo kaupunki ajo myöskin mun mielestä ei tee hyvää sille hiukkasloukulle että tukkeentuu helpommi .

kun huomaa että nyt se polttaa niin huolos sanoi ukko että pitäs 2 tuhatta rpm olla kierroksii koneessa tms...
 
Vs: ASX 1,8 suuttimet

Onkos tämä ongelma vaan dieseleis vai myös bensa? Itellä tulee 10tkm vuodes, joten 5v takuu kun umpeutuu niin mittaris varmaan vasta 50tkm :) Mitäs 90tkm huoltoon kuuluu? Hihnan vaihto vissiin. En ajatellu viedä kertaakaan merkkiliikkeeseen huoltoon tätä uutta autoani, koska niiden huolto hinnat 2x muita pajoja kovemmat. Siinäkin säästää pitkän pennin.
 
Vs: ASX 1,8 suuttimet

Itse entisenä diesel auton omistajana voin sanoa että noista nykyautoista alkaa noi hiukkassuodattimet ja suuttimet levitä kun kilometrejä tulee. Toi 100tkm alkaa olemaan jo semmoinen missä alkaa nuo tietyt osat olemaan lopussa, ainakin jos on paljon lyhyttä kaupunkiajoa. Maantieajossa saattaa hiukkassuodatinkin jaksaa sinne 200tkm asti. Omat diesel kokemukset on tosin Hondasta mutta kalliiksi tuli tuo kokeilu aikanaan DPF-pöntön vaihtoineen :seina.

Nykyään bensa auton omistajana voin olla huolettomampi noiden asioiden suhteen. Tosin diesel on muuten kyllä mukavampi :peukku.
 
Vs: ASX 1,8 suuttimet

Kaivostyöläinen sanoi
Itse entisenä diesel auton omistajana voin sanoa että noista nykyautoista alkaa noi hiukkassuodattimet ja suuttimet levitä kun kilometrejä tulee. Toi 100tkm alkaa olemaan jo semmoinen missä alkaa nuo tietyt osat olemaan lopussa, ainakin jos on paljon lyhyttä kaupunkiajoa. Maantieajossa saattaa hiukkassuodatinkin jaksaa sinne 200tkm asti. Omat diesel kokemukset on tosin Hondasta mutta kalliiksi tuli tuo kokeilu aikanaan DPF-pöntön vaihtoineen :seina.

Nykyään bensa auton omistajana voin olla huolettomampi noiden asioiden suhteen. Tosin diesel on muuten kyllä mukavampi :peukku.
Dieseliä en ostaisi sen takia, ku se näyttää kaikilla leviävän käsiin. Aina ku ongelmia jollakin, niin siellähän on diesel värkki.
 
Vs: ASX 1,8 suuttimet

Voi räpylä.. Pitäiskö laittaa kiertoon tää peli? :D Itellä kans ajot vähentyny huomattavasti, eikä kiinnostais niistä vähistä kilometreistä alkaa maksamaan maltaita. Tää auto sattuu olemaan vaan omasta mielestä tosi passeli varustetaso ja ulkonäkö on mun mielestä loistava. Mut mut...
 
Vs: ASX 1,8 suuttimet

Mixo sanoi
Voi räpylä.. Pitäiskö laittaa kiertoon tää peli? :D Itellä kans ajot vähentyny huomattavasti, eikä kiinnostais niistä vähistä kilometreistä alkaa maksamaan maltaita. Tää auto sattuu olemaan vaan omasta mielestä tosi passeli varustetaso ja ulkonäkö on mun mielestä loistava. Mut mut...


Ei muutakuin kovaa ajoo vaan , kyllähän noita vikoi tuntuu oleva autossa kuin autossa , ite ajelin tolla ex asx sällä sen 50 tkm vuodessa eikä siinä ollu muutakuin tuo moottori öljyn lisääntyminen vialla minkä lopulta saivat kuntoon kun sai ohjelman lopulta vaihdettua kun sen vaihossakin kuulemma joku niksi , välii onnistuu ja välil ei ensimmäisel kertaa ..

Monessa kohtaa tuo diiselimallin hiukkas loukku niin huono vaihtoehto kaupunki ajossa mutta antaa sille välillä happee niin kyllä se pitäs pelittää ..
 
Vs: ASX 1,8 suuttimet

Mixo sanoi
Voi räpylä.. Pitäiskö laittaa kiertoon tää peli? :D Itellä kans ajot vähentyny huomattavasti, eikä kiinnostais niistä vähistä kilometreistä alkaa maksamaan maltaita. Tää auto sattuu olemaan vaan omasta mielestä tosi passeli varustetaso ja ulkonäkö on mun mielestä loistava. Mut mut...
Hommaa bensa :)
 
Vs: ASX 1,8 suuttimet

No bensaa oon tässä vähän miettiny. Vihaan kyllä sen verran rankasti tota auton vaihtamista, että ei kyllä yhtää nappais vaihtaa mihinkään.. :D Noo, katellaan. Seuraavaa leviämistä odotellessa..
 
Vs: ASX 1,8 suuttimet

Mixo sanoi
No bensaa oon tässä vähän miettiny. Vihaan kyllä sen verran rankasti tota auton vaihtamista, että ei kyllä yhtää nappais vaihtaa mihinkään.. :D Noo, katellaan. Seuraavaa leviämistä odotellessa..
No kyllä isäpapallani on ollu monta dieseliä ja on niiden koneet toiminu aina. Hyundai santa fe ollu 13v jo uudesta, mersu vito, skoda oktavia, seat cordoba ja ties mitä. Se on vähä tuurista kiinni minkä auton saa. oli se mikä värkki tahansa. Mutta elämä on :)
 
Vs: ASX 1,8 suuttimet

yks keino tosin kallis keino ajaa autoilla jossa aina takuu voimas. eli ohan mitsus ja hyundais 5v jos uutena ostaa ja kias 7v. Mut samaan rahaan vähä korjauttaa halvempaa autoa toki "jos sattuu hajoomaan". Uusis autois niin paljo sähkövempeleitä, että on aina enempi ja enempi tavaraa mikä voi hajota. Paineantureista vtu ties mihin. Ajelis vaan skootterilla niin säästyis pitkä penni :driver
 
Takaisin
Ylös Bottom