Ompas siitä aikaa ku on viimeks tänne voorumille kirjotellu.
Mun ASX (1,8l diesel) kävi 90tkm huollossa kolme tai neljä viikkoa sitten. Siellä ilmeisesti kuuluu ottaa kaikki suuttimet käteen ja kattoa että ovat ehjiä yms (mitä lie sit ikinä tekevätki). Siellähän se huoltosetämies huomas että kaks niistä suuttimista oli vuotanu (tiivisteestä) naftaa siihen omaan "poteroonsa" ja venttiilikopan päälle. Ne laitto sen auton läjään silti ja sano että ajele sen aikaa että saadaan ne suuttimet tänne Suomeen. No suuttimet meni tilaukseen ja varattiin uus aika vähän ajan päähän maanantaille (4.5.).
Maanantai koitti ja vein auton taas huoltoon ja en jotenki ees olettanu että siinä ois voinu mennä yhtä päivää pidempään. Maanantaina irtos eka suutin ja tiistaina ne oli saanu sit moottorin kannen ja venttiilikopan kannen niin ruvelle että vaikka oisivatki saanu sen viimesen suuttimen irti niin se uus suutin ei ois enää ollu tiivis. Tilattiin sit Hollannista uus moottorin kansi, venttiilikopan kansi ja tiivistesarja. Tänään 15.5. sain sit autoni sieltä takas.
Ajattelinki siis kysellä että onko kenelläkään ollu mitään samanlaisia kokemuksia aiemmin ja voiko tätä mitenkään estää uusiutumasta? Tai onko tää ihan arpapeliä miten käy? Koen että pidän autoa ihan hyvin, enkä aja mitenkään revitellen jatkuvasti tms. Onneks oli takuu, koska muuten ois ollu aika iso potti maksettavaks. Pelkkä 90tkm huolto ovh. oli 1150€... :nykii Alko myös vähän kuumottaa ku kuulin noiden vaihdettujen osien hinnan, koska tässä on takuuuta jäljellä enää joitain tuhansia kilometrejä, että seuraavaan samanlaiseen remppaan tartten uuden autolainan tai lottovoiton.
Autohan toimi ihan normaalisti vaikka ne suuttimet vuosi. Ehkä se kulutti vähän enemmän tai sit ei. En osaa sanoa. Huollossa sanottiin että ois periaatteessa voinu jostain dieselin hajusta huomata, mutta eipä ainakaan omaan nenään huomannu mitään hajuja. Saattaa myös olla että oli alkanu vuotaa jo edellisen omistajan aikana, koska mä oon ajanu tolla vasta n. 20tkm.
Onkos muita tekniikkamurheita odotettavissa? ???
Mun ASX (1,8l diesel) kävi 90tkm huollossa kolme tai neljä viikkoa sitten. Siellä ilmeisesti kuuluu ottaa kaikki suuttimet käteen ja kattoa että ovat ehjiä yms (mitä lie sit ikinä tekevätki). Siellähän se huoltosetämies huomas että kaks niistä suuttimista oli vuotanu (tiivisteestä) naftaa siihen omaan "poteroonsa" ja venttiilikopan päälle. Ne laitto sen auton läjään silti ja sano että ajele sen aikaa että saadaan ne suuttimet tänne Suomeen. No suuttimet meni tilaukseen ja varattiin uus aika vähän ajan päähän maanantaille (4.5.).
Maanantai koitti ja vein auton taas huoltoon ja en jotenki ees olettanu että siinä ois voinu mennä yhtä päivää pidempään. Maanantaina irtos eka suutin ja tiistaina ne oli saanu sit moottorin kannen ja venttiilikopan kannen niin ruvelle että vaikka oisivatki saanu sen viimesen suuttimen irti niin se uus suutin ei ois enää ollu tiivis. Tilattiin sit Hollannista uus moottorin kansi, venttiilikopan kansi ja tiivistesarja. Tänään 15.5. sain sit autoni sieltä takas.
Ajattelinki siis kysellä että onko kenelläkään ollu mitään samanlaisia kokemuksia aiemmin ja voiko tätä mitenkään estää uusiutumasta? Tai onko tää ihan arpapeliä miten käy? Koen että pidän autoa ihan hyvin, enkä aja mitenkään revitellen jatkuvasti tms. Onneks oli takuu, koska muuten ois ollu aika iso potti maksettavaks. Pelkkä 90tkm huolto ovh. oli 1150€... :nykii Alko myös vähän kuumottaa ku kuulin noiden vaihdettujen osien hinnan, koska tässä on takuuuta jäljellä enää joitain tuhansia kilometrejä, että seuraavaan samanlaiseen remppaan tartten uuden autolainan tai lottovoiton.
Autohan toimi ihan normaalisti vaikka ne suuttimet vuosi. Ehkä se kulutti vähän enemmän tai sit ei. En osaa sanoa. Huollossa sanottiin että ois periaatteessa voinu jostain dieselin hajusta huomata, mutta eipä ainakaan omaan nenään huomannu mitään hajuja. Saattaa myös olla että oli alkanu vuotaa jo edellisen omistajan aikana, koska mä oon ajanu tolla vasta n. 20tkm.
Onkos muita tekniikkamurheita odotettavissa? ???