Autojen kestävyydestä "rääkissä" jne.

Juggis

BMW e91 xDrive
Liittynyt
11 Toukokuu 2004
Sijainti
Espoo
Niin. Tekipä mieli aloittaa tälläinen ketju, koska näitä "säikähdyksiä" tapahtuu autoillessa melko usein ;D
Esimerkiksi juuri äsken lähdin gallulla valoista hieman rivakammin märällä kelillä, jonkin verran kovettuneilla nastarenkailla. Asfaltti oli siinä kohtaa todella möykkyinen ja saumoja oli paljon korjailujen takia. Tietysti kuului melko kova "pauke" kun auto suti möykkyjen päällä. Tämä taas kerran säikäytti, vaikka syytä säikähtämiseen ei varmaankaan ollut. Kuitenkin etuvetoisen auton vetonivelet tulivat heti mieleen.

Tuleepa mieleen myös viime kesältä yksi reissu. Moottoritietä korjattiin ja alueella oli 60km/h rajoitus. Nooh, samaa vauhtiahan sitä tuli ajettua edessä ajavan kanssa, eli ei aivan sitä mitä taulussa käskettiin ajaa ::)
Mutta kuinka ollakkaan, tiessä oli aika syvä ja teräväreunainen kuoppa. BANG ! Jeps, säikäytti taas kunnolla ja katkenneiden ripustusten kuvat vilahti silmien ohi. Noh eipä mitään käynyt kumminkaan.

"Kontaktia" on samanlailla erilaisilla autoilla tullut otettua mm. hidastetöyssyihin ja muihin vastaaviin ilman vaurioita. Eli miten on, onko teillä autot kestäneet moiset ? Juuri etuvedoista olisi mielenkiintoista kuulla, koska siinä on eturenkailla niin veto kuin kääntyminenkin. Takavedossa etupyörille jää vain kääntyminen, joten itseensä ottavien osien määrä on pienempi.
 
Kyllä sitä on itsekkin tullut vedeltyä hidasteisiin, paikkausreunoihin, routakuoppiin ja jalkakäytävän kanttariin aika vauhdilla.
Ihme sinänsä ettei mitään suurempaa vahinkoa, ainakaan vielä, ole tullut.
Kanttari oli sen verran iso, että vanteista meni reunakulmat suoriks ja renkaista kudokset. Sinipukuinen setä kirjoitti 200mk lahjakortin liikenteen vaarantamisesta...
 
On tullut nypittyä käsijarrua kesäisin ja komeesti o pyörähtäny... ei ainakaan sillon oo menny mtn rikki..

tosin viime kesänä meni sit radalla taka-akselin poikkituki...  :-\ oli ruostunut rungon puolen kiinnitys ja irtos sit korista... :-\ aika veikee ajettava sitten... ;D
 
Hyvin kestää jos ei rääkkää jatkuvasti ja/tai "tahallaan"
riko,voin kertoa esimerkin vaikka onkin takavetoinen...

Ennen lukon asennusta oli hyvä testailla viimeisiä
kertoja takavetoturboGalantilla miten pitkälle se jaksaa sutia märällä kelillä,oli sopiva paikka jossa tuli pykälä ja nopeus kerrallaan kokeiltua asiaa... :)

Tuli sitten kokeiltua vielä nelosellakin,hölkkävauhdista
kääntäessä kaasu pohjaan,yhdellä pyörällä keräsi vielä silläkin 180 mittarilukemaa,eli takatassu suti noin 170
km/h,auton todellinen nopeus noin satanen... :)

Siitä kun sitten löysäsin kaasun,kuului epämääräinen
ääni,sen jälkeen sitä sitten käännellessä riittikin,eli
tasauspyörästö tai jotain perästä antautui,en ole
avannut vieläkään... Mutta hyvin kesti sitä pienemmissä
nopeuksissa tuollaisetkin kokeilut...! ;)
 
Mun madalletus on se huono puoli,et ku menee vähänkin korkeemmasta,niin aina se varapyöräkotelon alla oleva hinauskoukku osuu,ja onhan se jo kohta kulunukki pois.Oon myös suht paljon"rääkänny" käsijarrua,mitään ei ole vielä menny rikki,mutta eipä oo kertaakaan ollu jarrut jumissa.Justkin ku käynnistelin autoo(seiso taas n.2kk),niin olin unohtanu k.jarrun päälle,mutta ei muuta ku laski sen alas ni samantien(kyllä ne vähän rusahti) itsestään"irtos" pidosta.Niin,ja "rääkkäyksestä",kaveri ajo n.50km perään -95 toi-otalla(itellä vauhti n.20km,jalka jarrulla ja hidastamassa edessä olevan "tilanteen" takia),mulla meni se alapelti kasaan,ja keskeltä"pullistu" hieman pelti,mut sillä meni n.pelti kieroks,valot&kiinnikkeet,puskurin kiinnikkeet,maski jne,et kyllä nää mitsut aika paljon kestää..
 
Takaisin
Ylös Bottom