automaatti 2.0vm1992 hukkaa märällä säällä vaihteita.

markusm

New Member
Liittynyt
3 Tammikuu 2014
Huomioin eilen että märässä ilmastossa ajaessa välillä d asennolla ajaessa heittää vapaalle, hetken ihmetti kun ajossa kierrokset nousi enenkuin huomasin että tyhjää rullataan, hetken päästä palautui taas takaisin, sitten myöhenmin yhä vastaavassa ilmassa ajaessa taas katosi veto, vähän kaasuttelin mutta ei ottanut kiinni, niin tiputin overdrien pois päältä ja vauhti alkoi taas kiihtymään, tänäännormaali keli, ei mitään ongelmia, d-toimi ihan normaalisti.

missä piilee tämän vian syy.
 
Vs: automaatti 2.0vm1992 hukkaa märällä säällä vaihteita.

Ylivaihteen kytkinpakastan levyt kulunu, mulla teki edellinen auto just samaa.. Välillä sai ajaa pitkästikkin ettei pudonnu ylivaihde pois, välillä taas ei ottanu ollenkaa kiinni.. Toki tuos ei vaikuttanu muu kuin ilman lämpötila, kylmällä ilmalla ei ylivaihde toiminu..
 
Vs: automaatti 2.0vm1992 hukkaa märällä säällä vaihteita.

tässä ei ole vaikuttanut lämpötila, koska eilen ei ollut edes kovin viileää, oli vain saatanan märkäävettä tuli kuin aisaa, olen nollakelissäkin ajellut tuolla satoja kilsoja, eikä ole tiputellut pois pelistä.
 
Vs: automaatti 2.0vm1992 hukkaa märällä säällä vaihteita.

mikki87 sanoi
Ylivaihteen kytkinpakastan levyt kulunu

Kuten mikki87 tuossa sanoi, niin ajan ja käytön aiheuttamaa kulumaa.
Vaikka onkin toiminut aiemmin hyvin.

Itselläni oli joskus varaosa-autona tuollainen automaatti galantti, jossa ei pysynyt enää ylivaihde ollankaan päällä vaan piti olla ajaessa pois päältä.
Muuten heitti aina yli 80km/h vauhdissa vapaalle yrittäessään laittaa ylivaihdetta päälle.
 
Vs: automaatti 2.0vm1992 hukkaa märällä säällä vaihteita.

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=37171.0

Katso ny ainaki öljyjen väri.
 
Vs: automaatti 2.0vm1992 hukkaa märällä säällä vaihteita.

no pitääpä tarkistaa kun on päivänvaloa saatavilla, tämä tosiaan eilen teki kahdesti tuon tempun ja taajama-nopeudet olivat kyseessä.
 
Vs: automaatti 2.0vm1992 hukkaa märällä säällä vaihteita.

Jos nyt kumminkin ensin vaihdelaatikkoon menevän johtosarjan liittimet katsoisi ensin, kuten kerroit että kesken ajon rankassa sateessa teki tuon.
 
Vs: automaatti 2.0vm1992 hukkaa märällä säällä vaihteita.

toinen voi olla tcu boxi joka on juuri lahoamassa käsiin. ja vaikka tuntuu että keli muka vaikuttaa se voi myös olla sattumaa.
 
Vs: automaatti 2.0vm1992 hukkaa märällä säällä vaihteita.

öljyä vaikutti olevan juuri oi9kea määrä, ja mielestäni näytti ihan terveen väriseltäkin, pitää kokeilla ajaa nyt satasen lenkki kun sade tuntuu lakanneen
 
Vs: automaatti 2.0vm1992 hukkaa märällä säällä vaihteita.

ajoin 350km menemään 100km matkaa, ei mitään oireita, sitten lauantai ja sunnuntai aamun startit niin parin kilometrin ajon jälkeen löi hetkeksi kadoksiin pykälän ja ajoin ilman od: tä kilsasta pariin matkavauhtia, ja sitten od päälle ja pelasi normaalisti, kumpanakin päivänä pätkä ajoa kilsasta 10km matkaan, monia, sitten eilen takaisin 100km, eikä mitään, tänään aamusta parin km lenkkija ihan normaalisti toimi.

lauantai ja sunnuntai aamut olivat hyvin kosteahkot, läm,pötilassa ei ollut oikein eroa perjantain lähtöön tai eilisen paluuseen.

voipi olla levyt tai voipi olla joku muu, yleensä tälläinen tuo mieleeni kylläkin jonkun sähköongelman, voiko tuota laatikon ecua testata samaan tapaan kuin moottorin ecua, ledivirityksellä, vai pitääkö olla joku oikea testeri. ?
 
Vs: automaatti 2.0vm1992 hukkaa märällä säällä vaihteita.

Coltin pakat kun oli kuluneet niin se ylivaihde myös luisti. Eli tuntui samalta kun manuaalissa ois painanut hieman kytkintä. Luulin aluksi että siinä on momentinmuuntimessa vikaa että se sutii.

Sinulla ei kai tällästä oiretta ole kertaakaan ollut, vaan se häviää kerrasta kokonaan pois? Lediviritys pelaa myös tcu:n kanssa. löytynee täältä jostain että mikä nasta diagnostiikkapistokkeessa on TCU:n nasta, veikkaisin että 2. nasta kun ecu on 1.
 
Vs: automaatti 2.0vm1992 hukkaa märällä säällä vaihteita.

homma jatkuu samanlaisena, tuola ylhäällä itseasissa vähän turbiini luistaa silloin kun ei ole lukko päälle, turbiinilukko päällä ei luista ylivaihde, mutta sielä on jotain nykimistä mutta en tiedä johtuuko se muuten autosta se nykiminen, kun ajaa moottoritienopeutta niin kaik on rauhallista ei nyi eikä luista, märällä kelillä ajelee jonkinmatkaa od poissa kun lähtee aamulla liikkeelle ja sitten kytkee sen kun auto ja loota on lämmin niin pelaa.

onkos kellään tuollaista listaa että mikä koodi tarkoittaa mitäkin kun lukee lodjun ohjauksesta vikakoodit, ja eikös se ollu sen pistoke jossain keskikonsolin sisällä ?
 
Vs: automaatti 2.0vm1992 hukkaa märällä säällä vaihteita.

niin tietääkö joku koodilistaa nuolle lootikon vikakoodeille ?
 
Vs: automaatti 2.0vm1992 hukkaa märällä säällä vaihteita.

en tiedä ,mutta eikö google löydä mitään? mutta jos koodit sekavia ja useita niin silloinkin vois tcu vikaa epäillä.
 
Takaisin
Ylös Bottom