Automaattinen sytytyksen säätö, mistä kaikista malleista löytyy?

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Voisitteko listata tähän noita malleja mistä pitää "tappaa" se automaattinen sytkän säätö kun säätää perusennakkoa. Voisin editoida ne mallit tuohon "Howtooni" sekaannusten välttämiseksi, nythän se on aikalailla Galant painotteinen. :)

=http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=16662.0

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=19196
tuossa vielä url tohon howtoon.

Tietysti muitakin korjausehdotuksia otetaan vastaan. Ja pitäsikö tuo siirtää omaksi topiikikseen, että se erottuisi selvemmin. Haulla sen tosin löytää helposti. esim. hakusanoilla "Galant sytytysennakko"
 
Vs: Automaattinen sytytyksen säätö, mistä kaikista malleista löytyy?

Kaikki ruiskugalantit..
 
Vs: Automaattinen sytytyksen säätö, mistä kaikista malleista löytyy?

:O ai vuodesta 81? -> 07
Mihinköhän asti nuo miun ohjeet pätee, intuiitio kertoo et uusista galanteista kyseistä töpsluugerii ei löydy, ainakaa samasta paikasta.. :)
 
Vs: Automaattinen sytytyksen säätö, mistä kaikista malleista löytyy?

Slider sanoi
:O ai vuodesta 81? -> 07
Noh,korjataan hieman,eli -88 eteenpäin.

Viikonloppuna olen menossa tallille,niin voisin ottaa mukaan "muistilappuseni" miten säädetään TK,sen anturi yms,niin saisi niitäkin esille..
 
Vs: Automaattinen sytytyksen säätö, mistä kaikista malleista löytyy?

Juu, kyllähän noita olisi hyvä olla. Vielä kun ihmiset niitä hyödyntäisivät. :)
 
Vs: Automaattinen sytytyksen säätö, mistä kaikista malleista löytyy?

Eikö kukaan osaa kertoa mitään varmoja faktoja noista malleista? Kai nyt joskus joku on vaikka ruiskulancereiden sytkiä säädellyt? :-\
 
Vs: Automaattinen sytytyksen säätö, mistä kaikista malleista löytyy?

Slider sanoi
Eikö kukaan osaa kertoa mitään varmoja faktoja noista malleista? Kai nyt joskus joku on vaikka ruiskulancereiden sytkiä säädellyt? :-\

kaikki 88-93 ruiskukoneiset galantit( 1.8i ,2.0i 8v & 16v) , 84-87 2.4i galantit, sapporot 87-91...(2.4i)
noi nyt ainakin tulee mieleen...
 
Vs: Automaattinen sytytyksen säätö, mistä kaikista malleista löytyy?

lancerit 89-96 ruiskulla varustetut versiot ja kaipa ne muutkin ruisku mitsut joissa ecu.
 
Vs: Automaattinen sytytyksen säätö, mistä kaikista malleista löytyy?

Noniin, hyvä, esim toi oli ihan uutta tietoa että 96:seen asti lancereissa toi. Muokkailen vaikkapa huomenna noita tohon aiheeseen niin pitäisi tarttua ihmisten searcheihin paremmin. :)
 
Vs: Automaattinen sytytyksen säätö, mistä kaikista malleista löytyy?

no ihan sata varma toi 96 ei mun tiedoilla oo mutta 92 ainakin.mutta vahva epäilys että 96 ellei jopa uudemmatkin,koska ecuhan niitäkin ohjaapi.

saa toki tarkentaa jos olen erehtynyt ;)
 
Vs: Automaattinen sytytyksen säätö, mistä kaikista malleista löytyy?

Melko pitkälti voi yleistää niin, että kaikissa ruiskumalleissa, joissa sytytystä voi ylipäätään säätää, pitää ohjainyksikölle jotenkin kertoa, että ollaan säätämässä perusennakkoa. Muutenhan säätäminen olisi mahdotonta. Ja yleisimmin tämä tapahtuu tuolla maadoituksella.

Mitsujen kohdalla ei kannata miettiä ollenkaan, onko kyseessä Galantti tai joku muu malli, sillä systeemi toimii kaikissa samalla tavalla. Vuosimalli on tärkeämpi ja se, onko kyseessä ruisku vai kaasari.

Automaattisäätöä ei tarvitse kytkeä pois päältä niissä malleissa, joissa ei jakajaa/CPS:ää voi kääntää. Eli niissä malleissa, joita ei muutenkaan voi säätää ;D . Jos esimerkiksi kampikulmaa haistellaan induktiivisella anturilla, joka vain työnnetään reikään ilman mitään säätömahdollisuutta, ei sytkää pahemmin mekaanisesti säädellä. Jos taas mekaaninen säätö on mahdollista, on myös ohjainyksikölle säätötilanteessa asiasta "kerrottava".
 
Vs: Automaattinen sytytyksen säätö, mistä kaikista malleista löytyy?

Jep, siks niitä malleja mietinkin tässä että porukalla tarttuisi searchiin paremmin tuo. lähinnä siis jos hakusanana on Lancer 91 sytytyksen säätö. ja tuossa lukee kaikki ruiskumallit, niin searchi voi vähä mennä mettään.. :) siks noita mallitietoja vongun tässä. Pitää koittaa jotenki hienosti ja searchystävällisesti toi ny sit kirjotella..
 
Vs: Automaattinen sytytyksen säätö, mistä kaikista malleista löytyy?

maadotus sääntö toimii ainakin mun 93 1.3i coltissa :peukku
 
Vs: Automaattinen sytytyksen säätö, mistä kaikista malleista löytyy?

ST sanoi
Viikonloppuna olen menossa tallille,niin voisin ottaa mukaan "muistilappuseni" miten säädetään TK,sen anturi yms,niin saisi niitäkin esille..
Noniin,muistinpahan otta mukaan..
Eli,nämä ohjeet pätevät käytettäessä jotain dataloggeria,MUT:tia,tai sitten maadottamalla tietyt piuhat (kaivan nämäkin jossain vaiheessa).

Yhdessä litaniassa tulee siis sytkän&TK-anturin&tyhjäkäynnin&TK-moottorin säätö&KL-asentoanturin,JOTKA PITÄÄ TEHDÄ TÄSSÄ JÄRJESTYKSESSÄ.

Ensimmäisenä kone lämpöiseksi (niin että flekti pyörähtää vähintään kerran)->sammuta auto->kytke sytkän maadoituspiuha kiinni->käynnistä auto,säädetään sytkä 5ast jos ei jo ole.

Tämän jälkeen kytketään loggeri/maadoitetaan liittimet yms.
Löysää kaasuvaijeri imusarjasta,virta-avain ON-asentoon VÄHINTÄÄN 15 sekuntia.
TK-anturin pitäisi antaa 0,9V (tai 10-15ast) valot PÄÄLLÄ.
Jos ei anna,niin TK-anturi irti->10mm kuusiokolo pultista pyörittää kunnes arvo oikea.
HUOM!Jos tuntuu "tiukalta",eikä saa säätöihin,silloin luultavamminkin karstaa yms KL-kotelossa,jolloinka sen putsaus.

Sitten virta-avain OFF-asentoon->TK-moottorin piuha irti.
Löysää "pakkosyötön" ruuvi KL-kotelosta.
Kone käyntiin,anna käydä tyhjäkäyntiä muutama minuutti.
TK MAX 800!
Säädä TK-ruuvia tässä vaiheessa jos tarvetta.
Säädä pakkosyöttöruuvia kunnes kierrokset nousee,etsien "nollakohtaa".
Tämän löytyessä->kierrä 1/4 kierrosta takaisinpäin.

Sammuta moottori,säädä kaasuvaijeri (välys 2-4mm).
Kytke TK-moottorin piuha.
Käynnistä&anna käydä n.10min tyhjäkäyntiä->tarkasta TK-kierrokset,säädä tarvittaessa uudelleen.

Avain ON-asentoon VÄH 15 SEKUNTIA.
KL-anturin pitäisi antaa 0,48-0,52V,jos ei,säädä anturia.

EDIT:Ja jos virranjakaja on ollut irti,sillä on 11 asentoa missä menee takaisin mutta vain yhdessä starttaa.

TAKAISINLAITTO:
1 pytyssä mäntä YKK,virranjakajan pöyrän&rungon merkki kohdalleen (pyörässä&rungossa "pisteet"),pyörijän osoittaessa 1 pyttyyn->ja siitä sisään..
Jos ei mene,niin jako kannattaa tarkistaa..
 
Vs: Automaattinen sytytyksen säätö, mistä kaikista malleista löytyy?

Oletko ihan varma tuosta "valot päällä" -kohdasta? Ettei vain olisi juuri valot poissa? Niin se ainakin muissa malleissa tuppaa aina olemaan. ???
 
Vs: Automaattinen sytytyksen säätö, mistä kaikista malleista löytyy?

Esku sanoi
Oletko ihan varma tuosta "valot päällä" -kohdasta? Ettei vain olisi juuri valot poissa? Niin se ainakin muissa malleissa tuppaa aina olemaan. ???
Itsekkin sitä hieman ihmettelin,ja kävin vielä tätä varmistamassa Vemixin vanhemmalta (mitsu) sähköasentajalta.
Samoin kuin sytkäkin säädetään valot päällä.

Muissa ei sitten tarvikkaan olla valot päällä.
 
Vs: Automaattinen sytytyksen säätö, mistä kaikista malleista löytyy?

Nyt on lisäilty noita malleja hieman tohon listaan, ja varmasti tarttuu searchiin paremmin. :)
Pitäisikö ST tuosta ohjeestasi tehdä ihan oma topic?

Splittasin tuon topicin nyt erilliseksi kun se ei enää ihan tohon korpelan galantotsikon alle sovi.
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=19196
 
Vs: Automaattinen sytytyksen säätö, mistä kaikista malleista löytyy?

Slider sanoi
Pitäisikö ST tuosta ohjeestasi tehdä ihan oma topic?
Voihan siitä tehdä,mutta mielestäni sen&sekä tuon sytkän säädön voisi lisätä tuohon GALANT FAQ-osioonkin.

Vapaasti on teksti käytettävissä/muokattavissa.

Kuviakin voin jossain vaiheessa yrittää muistaa ottaa..
 
Takaisin
Ylös Bottom