bensan paine

Galant_1.6

Galant 1.6 glT
Liittynyt
25 Elokuu 2003
Sijainti
S-joki
Niin tuli täs mieleen yks kysymys.
pitääkö ahdetussa kaasari koneessa bensan paine
olla suurempi kuin ahtopaine?
 
pitää, jos kaasari on paine puolella, niinkuin ne 99,9%:sti on (paitsi alkup. Mitsun kaasariturboissa).

Bensapumpun pitää pystyä vähintään ahtopaine+normaali bensanpaine, yleensä kyseeseen tulee erityisesti kaasariturboon tarkoitettu pumppu tai sitten ruiskunpumppu, joka tapauksessa systeemi on varustettava ahtopaineen mukaan säätyvällä paineen säätäjällä, joka kestää myös pumpun työntämän paineen.

Tilanne paine puolen kaasarissahan on se, että kun ahtopaine nousee, niin sehän on silloin kaasuttimessa "vastassa" tulevaa bensaa, paineen säätimen pitää tällöin säätää tulevan bensan paine sen verran isommaksi....
 
Myös kaasuttimen on syytä olla paineistettua mallia, sillä tavalliseen kaasariin jos lykkää barin ylipainetta, niin jostain välistä alkanee tulla tavaraa ulos :)
 
joo kaasarit on paineistetut. kiitoksia tiedoista.
mistä löytyis sellanen yleismallin turbolle tarkoitettu bensan painesäädin?
 
KIITOKSIA VASTANNEILLE. löyty moposportista paljo halvemmalla kun paikallisilta suhareilta. no sitten toinen ongelma.

mites sitten tämä "keräily säiliö" homma onko siitä mitään hyötyä turbokoneessa vai onko välttämätön?
kuika sen bensan kierto toimii??
 
"keräilysäiliö" ei varsinaisesti ole turbokoneen vaatimus, mutta jos tankki on kaasutin koneisesta, käyttöön tulee esim. ruiskun pumppu tankin ulkopuolelle, niin siirtopumpun ja "keräilysäiliön" käyttäminen voi olla tarkoituksenmukaista: kaasutinkoneisen tankista saattaa puuttua loiskelevyt jotka estävät ruiskun pumppua hörimästä ilmaa kaarteissa. Kaasarikoneelle se ei ole vaarallista, mutta ruiskun pumppu voi kärähtää jos se saa usein ilmaa ja vähintäänkin se ilma voi aiheuttaa käyntihäiriöitä..

Eli ei pakollinen, mutta ei pahastakaan...
 
Ei varmaa auta galantin kohdalla tää tieto, mut Sapporon 2000gsr mallista löyty (siis kaasari peli) loiskelevyt ja sellanen skidi "keräily"-astia tankin sisältä.
"Astia on sellanen parin litran kaukalo, mihin on tehty sellanen muutaman kymmenen sentin pituinen aidattu reitti, jota pitkin polttoaineen pitäs sinne päästä (huomaa ammattimainen kielen käyttö ;)).
Polttoaineen paluuputki tulee tietysti tähän samaan paikkaan josta se myös kerää polttoaineen.
Oishan sellanen erillinen säiliö aika magee, ja sitä tullu haaveiltuakin, mut taitaa jäädä toteuttamatta omalta osalta..
 
SappGsrTbo:
se voisi olla helpompi ratkaisu, mutta tuli tuossa eilen jo hitsailtua alumiinista keräily säiliö. meneehän siihen yks ylimääräinen PA-pumppu.

On varmaan ollut jo aiemminkin puhetta näillä palstoilla
puhe muutoksista, no yksi siihen vielä lisää.

kun autoon asentaa jälkeenpäin turbon verrataan sitä autoa vastaavan tehoiseen saman mallisarjan autoon ja jos tässä autossa on ABS jarrut joutuuko turbotettavaan autoon myös laittaa ABS jarrut?

kyselin tarkemmin näistä ABS jarruista ne on lisävaruste joka voidaan poistaa.

kenelläkään varmaa tietoa tästä tai oma kohtaisia kokemuksia?
 
Uuh, mäki haluun, ;D Hienoo!!

Oiskohan noissa sitten kaikissa malleissa kuitenkaan? Tiedät ehkä paremmin, kun oot jo ottanut selvää. Mut esimerkiksi kaverilla ei ole absei edes takana sen galantissa? ..Joissain vissii on.
Eikä oo mun sapporos, eikä tuu! Myöskään sapporos josta otin tekniikan (siinä tekniikka oli leimattukin, mulla ei) ei ollu absei.
Tuskin ne multakaan sellasia vaatii leimalla. Jos joku viisaampi tietäis ???
 
Takaisin
Ylös Bottom