Bilteman autohifi-tarvikkeet

H

Hammer

Guest
Tekeekös noilla Bilteman myymillä autosoittimilla mitään vai kannattaako suosiolla ostaa joku tunnettu merkki ja maksaa "vähän" enemmän?
 
no omamielipide on että jätä biilhelvetti rauhaan muuten kuin ostat sieltä vaan liittimet ja johdot ;) ;D
 
Mielummin kannattaa maksaa jostain laadukkaasta soittimesta hiukan enemmän kuin ostaa jotain mikä hajoaa 100%:n varmasti hyvin nopeasti! :)
 
Bilteman vahvistimet olivat ainakin 1,5 vuotta sitten kohtuullisen hyviä. Kaverin kaarasta löytyi patteristo niitä ja kestivät hyvin aika armotonta menoa.

Itse soittimia ja kaiuttimia välttäisin.
 
en muista minkä lehden testi oli mut testattiin auton cd/mp3-soittimia ja bilteman soittimen miinuspuolia oli ainaki että mp3 osuus oli epäluotettava ;D
 
Joo.. Älä vaan lankea noihin bilteman tuotteisiin, olen myös sitä mieltä et johdot ja liittimet sieltä vois ostaa, mut ei ikinään mitään kajareita ja soittimia.. aivan leluja. :) vähän vaan säästää rahaa ja ostaa kunnolliset popit autoon :)
 
Osta mieluummin esim. SPL Dynamicsin tavaraa ;D

Johdot voi kyllä käyttää ;D En vaan käsitä että miksi helvetissä niiden on laitettava se "Biltema"-printti ihan jokaikiseen tuotteeseen ;D
 
ANDi sanoi
Osta mieluummin esim. SPL Dynamicsin tavaraa ;D

En vaan käsitä että miksi helvetissä niiden on laitettava se "Biltema"-printti ihan jokaikiseen tuotteeseen ;D

biltema laittaa logot varmaan ihan samasta syystä kuin SPL:kin/jokin muu laittaa subbareihinsa ja vahvistimiin logot. 8)

+ Bilteman konkat on oikeesti hyviä.
+ Midit (pärjäsivät yllättävän hyvin astm (autosound) midi-testissä, kuului muistaakseni 5 parhaan joukkoon siinä kun moni huonompi maksoi 20x enemmän, luultavasti olisi ko. midit voittanut testin jos a) olisi ollut parametrit b) jotain tarvikkeita mukana. mut äänenlaatu oli yks testin parhaista. ja nämä maksaa vain 19,90 kpl :) - itse en vielä moisia ole ostanut, mut ehkä joku päivä vaikka 4 tommosta, ja niinku sanoin testissä oli 350 euron midejäkin.. jotka ei pärjänny äänenlaadussa, mut kaikkihan riippuu kuuntelijasta autosta..

ja kuten testin loppusanassa sanottiin, "hyvä elementti jos merkki ei aiheuta tunnon tuskia", ja kuka sitä merkkiä sieltä verkon alta näkee.. ja jos joku nauraa.. niin aina voi sanoa astm-sloganin, "I know more, can YOU hear it" ;D

mut joka tapauksessa, eli turha yleistäminen on turhaa et kaikki halpa olisi välttämättä huonoa, eräällä kaverilla oli jotain "höpöhöpö" subeja takapaksissa 10" x 4, ja voin kertoa että kun niitä ajettiin sopivalla teholla lähti enemmänkin kuin taju.. SPL 95db/1m/1w oli elementeissä :eek:, kohtuu hyvä herkkyys ainakin.., mut äänenlaadusta on paha mitään sanoa, mut kyl ne tarkemmin soi ja enemmällä paineella kuin yksikään 15"..
 
Samaa mieltä.. bilteman tuotteista en paljoa osaa käsitystä muodostaa muuta kuin kuulöpuheiden perusteella.. lukuunottamatta noita 61/2" basso elementtejä.. äänenlaadussa herkkyydessä ja tehon kestossa haastaa kyllä spl:n vastaavat.. Lanzar:n tasoa kuitenkaan se ei ylitä.. muuta kuin edullisuudessa.. ja jakosuotimen erilliskomponentit olen myös todennut laadukkaiksi... konkat esim. alittaa komiasti niiden ilmoittamat toleranssit... 8)
 
ANDi sanoi
Osta mieluummin esim. SPL Dynamicsin tavaraa ;D

Johdot voi kyllä käyttää ;D En vaan käsitä että miksi helvetissä niiden on laitettava se "Biltema"-printti ihan jokaikiseen tuotteeseen ;D

Liityn tohon Andin kirjoitukseen :) eli esim. SPL DYNAMICSIN poppia ku laitat, niin kyllä ne soi ihan hyvin :) ja vieläkö otat sitä pro -mallia, niin.. 8)

Biltemanilta tilasin kyllä isännälle vaihdekepin-nupin :) se oli ihan hyvä, välttävä ja halpa. :)
 
Ai niin.. Noita SPL subbareita on monta. Siis eri merkkisiä.. On SPL PRO, SPL AUDIOA jne. Mutta toi SPL DYNAMICS PRO , on aivan erilaista luokkaa! :p Itse olen ollut SPL DYNAMICS Pro hifi-auton kyydissä, ja voisin lyödä vaikka pääni pantiksi, ettei jotkut Bilteman vehkeet soi samallalailla..
 
Mike sanoi
Ai niin.. Noita SPL subbareita on monta. Siis eri merkkisiä.. On SPL PRO, SPL AUDIOA jne. Mutta toi SPL DYNAMICS PRO , on aivan erilaista luokkaa! :p Itse olen ollut SPL DYNAMICS Pro hifi-auton kyydissä, ja voisin lyödä vaikka pääni pantiksi, ettei jotkut Bilteman vehkeet soi samallalailla..

No tottakai, kun istuu SPL DYNAMICS PRO auton kyydissä niin varmasti taju räjähtää ;D, 15" subbareita kaks ja on niin HIFIÄ että oksat pois, ja vähintää kolme kilowattia tehoja subeille niin saadaan se pari kuuloo lähtee ja veret korvista ulos. tai sit ajettaan kylää ympäri näillä hifiautoilla korvatulpat korvissa että kaikki kuulee varmasti että paikallinen "hifi"-auto tulee :)

tarkoitus ei ole vähätellä SPL DYNAMICSIA mitenkään, mutta on olemassa samaan hintaan myös parempiakin vermeitä, noi spl vehkeet on vähän niinku subbereiden toyota, kaikilla on, ja kaikki kehuu maailman parhaaksi.

itse olen myös omakohtaisesti huomannut että ainakin 15" spl d, ei sovi muuhunkuin teknobassoon ja kortteliluukutukseen, niin ja esittelykäyttöön..

ja sitä paitti myös SPL PRO 2150 esim on hyvä ahvistin, myöskin testivoittaja, olikohan 2 ohmiin vai peräti neljään 315w tehoja, ja sanokaa nyt vielä että
500 ja 1000w on jokin muukin hyötypuoli kuin että virrankulutus kaksinkertastuu :), ja jos väittää että 1000w on parempi niin sit ei tiedä mitään.. niin melkein voisin väittää että ei tiedä mitään, tokihan se kuulostaa kivemmalta sanoa että on pääte puskee 1000w, mut tosielämässä.. ei mahda monella semmosia tehoja vehkeet ulos pistää.. ::)

yleensä harhaluulo että digipäätekkin jotenkin soittas niillä "1000w" subia paremmin ja tarkemmin, johtuu vain ihan siitä että digeissä monesti on joku jyrkempi suodin ie. 18db/oktaavi ja tästä johtuen subbari "soi" kovempaa kun sille ei pääse niin paljoo matalia kuin esim 12db/suotimella.

eli nyt pointtina tässä jutussa oli että "SPL DYNAMICS PRO" ei ole se paras merkki, vaan on myös monia muita hyvin/paremmin soivia merkkejä, ymmärsin vain tämän asian ku luin että "S. dyn pro olisi paras, tai jotain maatakaatavaa vähintään" ;D

kirjoitettakoon nyt tähän alle että itselläni oli autossa
hetken aikaa täysaktiivinen järjestelmä.
jota ajoi Alpinen V12 4-kanava vaffi ja subia SPL PRO 2150, ja jaot hoitui vaffilla, mankalla ja Audiocontrol 24XS, ja paremmin soivat nekin kuin yksikään 12/15 spl dynamics ainakin laadultaan/tarkuudeltaan.. ja painettakin tuli IHAN riittävästi, itse olenkin suosinut aina joko 2x"10.. tai 1x12" järjestelmiä.. on minulla ollu 15" ja ei mihinkään verrattuna pienempiin, painetta tuli enemmän mut hirveetä umts umts bassoa.. ja sit taas 2x10" joissa herkkyys 95db/1w.. huhhuh.. :eek:

ja ei käy kiistäminen etteikö SPL DYNAMICS PROlla ole hyviäkin vehkeitä, esim erkkasarjat (ne kalliimmat) on hyviä, kuten myös jotkut uudemmat subbaritkin..

mut tässäpä näin tiistain alotukseksi, niin ja kaikkihan on siitä kiinni mitä haluaa.. :-X

nim. "olen myös istunut hifi-autoissa"
 
joo mulla oli 6x9 kahta eri merkkiä ja matsan hattu hyllyllä oli kyllä ihan selvä ero bilteman ja bossmannin välillä mutta se oli autokohtanen homma.kaverolla meni bilten konkka vuoden ja tupsahti en sitte tiiä
 
noista mideistä olen muiden kanssa samaa mieltä et suosittelen jos sellaisia tarvii ja hinta oli muistaakseni noin 20€ kpl ei siis kalliita ;)
 
mitsu L200 sanoi
joo mulla oli 6x9 kahta eri merkkiä ja matsan hattu hyllyllä oli kyllä ihan selvä ero bilteman ja bossmannin välillä mutta se oli autokohtanen homma.kaverolla meni bilten konkka vuoden ja tupsahti en sitte tiiä

mullakin oli ekassa autossa ASTON merkkiset 6x9 kun sen ostin, enpä niistä luopunut ennenkuin kaveri osti ne pois :) hyvin hommansa hoitivat.. lienee maksaa nykyäänkin uutena jotain 30-40e :), tosin hiukan erinäköset nykyään..

sinänsä hauskaa tuo elektroniikan kesto, se on todellakin auto kohtaista, ne jotka kestää toisella ikuisuuden saattaa toisella hajota parissa kk :)..

otetaan vaikka esimerkkinä auton lamput, joissain autossa palaa lamput ihan millon tahansa vaikka lamput olisivat vaihdetut ihan vasta..

(käsittääkseni jotain ylijännitettä joskus pääsee joka sit rikkoo, ainakin kaverin autosta hajoo takaa lamput vähän väliä)
 
Mulla oli autossa ostohetkellä kiinni ruuvattu Bilteman 2-tie erillissatsi,edellisen omistajan loistava päähänpisto... ;DAivan p*****stä koko setti,oli asennettu kyllä kaikki jakosuotimetkin yms.oikein paikoilleen,mutta se äänen ohajus tais vähän olla pielessä,kun kaikki äänet kuulu läpi kaikista kaiuttimista(etupään)...No More Biltema... 8)
 
Ei SPL:kään tee itse kaikkia vermeitään. Joten mistä tiedätte mitä saatte kun ostatte jotain??

Vahvistimissa on ainakin paljon samoja sisuskaluja. Vaihtuu vaan tuo ulkokuori aina merkin mukaan.
 
eks se bilteman MP3 soitinki voittanu jonku testin....
ois muuten jännä kokeilla että kun joku SPL valmistaa hifiauton kamoistaan ja sitte tehtäis toinen bilteman kamoista.... siinä ainakin näkis mihin ne pystyy...
 
Joo ja semmonen juttuhan on kanssa olemassa että voit saada vaikka biltemankin erillissarjat yms. vehkeet soimaan paremmin kun asentaa ne vaan tukevasti ja muutekin hyvin ja oikeisiin paikkoihin. Ja kaapeloinnit ja muut systeemit vaikuttavat kanssa asiaan aika paljon.
Mutta normaalistihan se on niin että rahalla saa ja hevosella pääsee! :)
 
Itse henk koht en ostaisi biltemasta mitään missä on liikkuvia osia tai käy sähköllä. Virtakaapelitkin hapettuvat vuodessa ja porakoneet kestävät tasan neljä ruuvia...
 
Taisi olla hapekas erä mitä silloin oli. Haen uuden kaapeloinnin 30 neliomillisenä ja katson kauan se kestää. Toivottavasti laatu on parantunut sitten viime kerran..
 
Mulla oli taannoin joku bilteman pieni vahvistin ja pari 10"bassoa.tais olla mun ekat bassot.Hyvin pelas niin kauan kun mulla oli vaan en itse ostais.nuokin tuli auton mukana.Nyt ostin tuohon mun mitsuun Macromin tuotteita.Saas nähdä miten kestää.Pitäs kai olla suht laadukkaita jos normaalihintaa katsoo vaan kun ei se hintakaan aina ole laadun tae.
 
Tuossa kun lueskelin nyt tämän ketjun läpi, niin ihan pakko kommentoida kanssa, eli tosiaankin on itsellä ihan omakohtaisia kokemuksia noista bilteman kamoista. Eli mökää kyllä lähtee ihan riittävästi, mutta jos haluaa jonkinlaista laatua niin kannattaa ihan oikeasti käydä vaikkapa kuuntelemassa jossain fascan kisoissa kisa-autoja. Uskon, että kokemus voi olla todella valaiseva.

Totta on, että osa bilteman kamoista on laadullisesti heikkoja, elementit muistaakseni on kiinavalmistusta ja vahvarit koreasta, mutta samalta tehtaalta tulee myöskin paljon tavaraa joka on tälläkin foorumilla monen suusta luokiteltu "hyväksi merkiksi".

Kannattaa miettiä mitä laitteistoltaan haluaa, hakea muutamia sopivia referenssejä kentältä ja hakea oman laitteison soundi samaan tyyliin.

Itse käytän bilteman mallistosta pakkeleita, lasikuitutarvikkeita ja johtoja sekä liittimiä asennuksia tehdessäni. Muut hifituotteet jäävät hyllyyn.
 
ei oo kokemusta viä noista biltema kamoista mut oon monesta paikasta lukenu et osa noista bilteman kamoista tehtäs samalla linjalla ku alpinen. et mä ainaki haluun kokeilla ja todeta et ois paskoja enne ku uskon porukkaa joka haukkuu kaiken vaa sen takia et on halvempaa.
 
Mä oon samaa mieltä.. Turha haukkua jos ei ole muuta kuin "luulen että"..
Biltemalta saa kyllä tavaraa, mutta silti suosittelisin, kun ostatte esim. soittimen, kajarit, vahvistimen tai muuta, niin ottakaa niitä asennus tarvikkeita samalla.. Joissakin asennustarvikkeissa on hilliton hintalappu päällä, sitä ei kannata pelästyä.. Niissä on yleensä paljon tinkimisen varaa.. esim. Stinger 1F konkka 239€ hintalappu, myynti 139€.. jne.
 
Mitä nyt olen tässä yhden tutun kanssa puhunut niin Biltema on pelkkä pakkausfirma,ei tee mitään itse. Soittimet/vahvistimet ym autoelektroniikka tulee samalta linjalta kuin Alpine. Ja tuosta konkka hommasta niin Bilteman konkka voitti aikonaan testin,vastassa oli PhoenixGold:ia ja muuta merkki tuotetta. Bilteman konkka oli ainut joka varasi sen minkä lupasi 1,5f kun taas PG:n 1f konkka taas 0,7f. Ja tuo SPL on ihan ylimainostettu merkki niinkuin mersu,kaverilla hajosi 2kpl 15D2,toisesta repesi kalvo toisesta irtosi puhekela. Niin että ei sitä laatua aina rahalla saa.
 
Tai samalta linjalta kun Nakamichi tai Rockford Fosgate....

Jos olisit sanonut että samalta linjalta kuin JVC niin olisin voinutkin uskoa.

;D ;D ;D
 
Ite oon kuullu että vahvistimissa käytettäisiin Caliberin sisuksia. Ja mitä asennustarvikkeisiin tulee niin suurin osa on mun kuuleman mukaan ihan päteviä. Itellä ei oo kokemusta ku ostan kaikki hifikamat yhdestä paikasta.
 
Muotoilin tekstin hieman väärin,tarkoitin että kyllähän se vaan on niin että jokainen firma ostaa varmasti elektroniikka komponentit sieltä mistä halvimmalla saa,joten eiköhän jokainen valmistaja ostaa ne jostain eikä valmista itse. Se on vaan tuo raha mikä maailmaa pyörittää,ostetaan halvalla ja myydään kalliilla. Se on taas eriasia kuka ne kasaa ja missä,kukaanhan ei väittänyt että Biltema myy Alpinea vain omalla nimellä,vai väittikö? Sehän on tosi asia että Biltema kasaa soittimet ym. jossain kiinassa sitten lyödään vaan se sairaan hieno Biltema teksti kiinni ja avot :)
 
oli kans pakko kommentoida tähän... mun mielestä ainakin noi bilteman kaiuttimet on samaa luokkaa ku esim hong kongist tunnettu deuzer... ei riitä mihinkää mut nmukava käräyttää kunnon vehkeil...=) soittimist en oo kuullu muuta ku et säätämistä ei hirveesti tarvii yrittää ku vaihtoehtoina on ainoastaa baaso ja loudi... mut kyllähän sitä toki vois huviks käydä hakee testiin tommosen soittimen pioneerin kaveriks... ;D
 
Nuhapumppu sanoi
Ja tuo SPL on ihan ylimainostettu merkki niinkuin mersu,kaverilla hajosi 2kpl 15D2,toisesta repesi kalvo toisesta irtosi puhekela. Niin että ei sitä laatua aina rahalla saa.

OT: Ihmeellinen sattuma, että KAKSI subia hajosi aivan itsestään.. :eek: Ja SPL Dynamicshan oli muutenkin kalleimmasta päästä, tuohon sun viimeiseen lauseeseen viitaten..
 
Axu sanoi
Nuhapumppu sanoi
Ja tuo SPL on ihan ylimainostettu merkki niinkuin mersu,kaverilla hajosi 2kpl 15D2,toisesta repesi kalvo toisesta irtosi puhekela. Niin että ei sitä laatua aina rahalla saa.

OT: Ihmeellinen sattuma, että KAKSI subia hajosi aivan itsestään.. :eek: Ja SPL Dynamicshan oli muutenkin kalleimmasta päästä, tuohon sun viimeiseen lauseeseen viitaten..
Jep ja molemmat täysin eri aikoihin. Nyt sillä on revennyt jo kolmesta!!! uuden mallisesta Pro 15D4 kalvo,siis se yläripustus irtoaa liimauksistaan. Ja tuo puhekelan irtoaminen johtui taas siitä että se oli ollut kuulema huonosti kiinni. Ja olen lukenut myös että monella muulla on käynyt samalla tavalla ton ripustuksen kanssa,ei ainakaan lisää luotettavuutta.
 
Nuhapumppu sanoi
Axu sanoi
Nuhapumppu sanoi
Ja tuo SPL on ihan ylimainostettu merkki niinkuin mersu,kaverilla hajosi 2kpl 15D2,toisesta repesi kalvo toisesta irtosi puhekela. Niin että ei sitä laatua aina rahalla saa.

OT: Ihmeellinen sattuma, että KAKSI subia hajosi aivan itsestään..  :eek: Ja SPL Dynamicshan oli muutenkin kalleimmasta päästä, tuohon sun viimeiseen lauseeseen viitaten..
Jep ja molemmat täysin eri aikoihin. Nyt sillä on revennyt jo kolmesta!!! uuden mallisesta Pro 15D4 kalvo,siis se yläripustus irtoaa liimauksistaan. Ja tuo puhekelan irtoaminen  johtui taas siitä että se oli ollut kuulema huonosti kiinni. Ja olen lukenut myös että monella muulla on käynyt samalla tavalla ton ripustuksen kanssa,ei ainakaan lisää luotettavuutta.

Paskoja vehkeitä ja väärin käytettynä hajoaa varmasti..
se kato pojat on näin, että €urolla saa €uron vehkeet. ;D
 
Bilteman hifitarjonnasta en valitsisi kuin tyhjiä CD -levyjä, jos siellä edes sellaisia myydään. Tosin kyllähän kaapelitkin kelpuuttaa voisi, kun hifiliikkeet nyhtää sellaisista vallan p*rkeleesti ja tuskin niissä paljoa eroa on.
 
Heartbreaked™ sanoi
Bilteman hifitarjonnasta en valitsisi kuin tyhjiä CD -levyjä, jos siellä edes sellaisia myydään. Tosin kyllähän kaapelitkin kelpuuttaa voisi, kun hifiliikkeet nyhtää sellaisista vallan p*rkeleesti ja tuskin niissä paljoa eroa on.
Eroa on kyllä, mutta onko sillä erolla merkitystä??
Kyllä asennustarvikkeissakin on ISOJA laatu eroja ja vielä isompia hinta eroja.
 
Hyvä esimerkki on 45e DLS:n sulakepesä jolla ei tee juuri mitään. Tulipa ostettua.. :-[
 
http://www.kitupiikki.net/productdescription395.aspx

Tekeeköhän noilla mitään?

Aattelin et pitää tilata varmaan suoraan noita 2 pakettia.. myy toisen sitten vaikka jollekkin
 
Territorial_ sanoi
http://www.kitupiikki.net/productdescription395.aspx

Tekeeköhän noilla mitään?

Aattelin et pitää tilata varmaan suoraan noita 2 pakettia.. myy toisen sitten vaikka jollekkin

Mielestäni vähän turhan ohutta kaapelia, siis virtajohto ja sulake 40A. Eli ei yli 500w. tehoille käy..
Osta suosiolla 20mm2 johdolla oleva virtakitti, sen saa ihan suomestakin n.50€ hintaan.
 
Lähes joka tavaratalosta, josta löytyy jonkinlainen Autostereo myymälä..
Itse olen käyttänyt paljon asennuksissa GroundZeron tarvikkeita. www.audioimport.fi
 
;) Omakohtaisia kokemuksia on vain noista johdoista, liittimistä, kemikaaleistä ja pikku nippeleistä. Tiedän varmuudella, että tuurilla eikä niinkään ihan hyvälläkään tuurilla voi löytää juuri sen hyvin toimivan soitto vehkeen. Onhan päivän selvää, että kauppa joka myy ostoskeskuksen verran oman virman tuotteita tekee hiukka sutta ja sekundaa, mutta takuuthan ne on biltemallakin ihan niinku muillakin. Kannattaa ihan kuitenki harkita kahdesti jos ei keneltäkään tutulta satu justiin löytyyn bilteman ämyreitä, että vois kokeilla. ;D
 
sen verran nuita bilteman tarvikkeita tullu kokeiltua että ei ainakaan RCA-Kaapelia pidä mennä ostamaan sieltä.. en tiedä oliko jonkunlainen maanantai malli vai mikä mutta piuha toimi hyvin sen puoli vuotta mutta sitten rupesi tulemaan vaikka minkälaista häiriötä.. ja diagnoosi oli että liittimet hapettuneet molemmista päistä ??? kumma että autohifi vehkeet hapettuu kotihifi käytössä..
 
Biltemahan myy mm. muiden ylijaamavarastoja. Esim. -90 luvun puolenvalin tienoilla 8" bassoelementti oli pioneerin valmistama. Biltema teksti vaan tiputti hintaa roimasti.
 
Vs: Bilteman autohifi-tarvikkeet

Vanha aihe, mutta päätin ottaa riskin ja vastata.

Vaikka Biltemalla onkin huono huono maine en menisi silti sanomaan, että kaikki heidän myymänsä tavara on täyttä kuraa. Minulla ei ole autohifistä paljoa kokemusta, mutta tänään päätimme ystäväni kanssa mennä biltemaan ja hakemaan viidelläkympillä 4" kaijuttimet vuoden -93 Lanceriin. Vanhat irrotettuina ja uudet asennettuina huomasin heti huomattavan eron äänen laadussa. Jopa ystäväni - joka on perehtynyt autohifiin minua enemmän - väitti äänenlaatua suhteessa hintaan varsin hyväksi. Ostoa en ole katunut ja vaikka lävähtäisivätkin tuusan nuuskaksi niin takuu korvaa aina. Olin sen verran vakuuttunut, että harkitsen parhaillani ostavani Biltemasta kaijutinparin lisää.
 
Vs: Bilteman autohifi-tarvikkeet

Itse olen ostanut ennen paljonkin auto"hifi" tarvikkeita (johtoja, liittimiä jne) biltemasta. Viimeksi kun piti ostaa sulakerasiaa, vahvistimenvirtajohtoa jne. niin autohifi liikkeestä ostin sellasen vahvistimenvirtasetin niin ne tuli kylläkin biltemaa halvemmaksi.
 
Takaisin
Ylös Bottom