By-pass/blow-off valve ja Mitsun ECI ruisku

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Mitenkähän mahtaa olla, uskaltaako tuollaista ahtopaineet ilmaan suhauttavaa venttiiliä käyttää Mitsun 80-luvun ECI 1-pisteruiskun kanssa? Jostain luin, että polttoaineen ruiskutus tapahtuisi kaasuläpän ja turbon väliin, eli tuollainen venttiili heittäisi polttoaineetkin samoin tein konehuoneen puolelle. Se taas ei kuulosta terveelliseltä useastakaan syystä. En ole vielä joutunut ruiskurunkoa purkamaan, joten kertokaapa kummalle puolelle kaasuläppää ruiskutus tapahtuu.

En tarkemmin tunne noita venttiilejä, mutta ysitonnisessa Saabissa näytti olevan venttiili, joka kierrättääi paineet turbon imupuolelle. Sen haittana on ainakin hankalampi putkitus ja "kivan" äänen puuttuminen. :)

Kuinka välttämätön turbon hyvinvoinnin kannalta tuo on noin 1 barin ahtopaineilla. Kokemuksia, teoriaa?
 
Moro.

Mul on tollanen kierrättävä systeemi. Aika vaatimattoman näkönen ja ei kait siit ihmeempii äänii kuulu, tiedä sitte toimiiko se ees :)

Mut se suutin on siin sen kaasuläpän yläpuolel. Et varmaa siin saattais käydä jotai tollastkin niiku meinasit.
Tuli vaa mielee et eiks joku meinannu tunkee sen sinne egr:n holee, jollo se joutuis pakoputkee se bensa??

Uuh, näin eile hienon Sapporon tuusbyys!! JEE JEE ;)
 
Siinähän ne ruiskusuuttimet ovat kaasuläpän yläpuolella eli siis oikeastaan kaasuläpän ja turbon välissä. En kyllä usko että Popoffin kautta bensaa tulisi pihalle ellei venttiiliä nyt ihan kaasuläppärungon viereen laita.
Ongelmia saattaa tosin tulla kun popoff päästää ilmat mäjelle ja ilmamäärämittari huomaa että ilmaa menee ja käskee ruiskun vastaavasti antamaan lisää keittoa koneelle jolloin saattaa kone stumpata tai sitten ei ???
Nuo turposaapeissa käytettävät venttiilit ovat halpoja ja ihan toimivia mutta eivät kestä kovin korkeita paineita. Mää rikoin niitä pari kappaletta.
 
Takaisin
Ylös Bottom