CA4A ei sytytä kostealla kelillä startatessa?

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Elikkäs,olikin mukava rata-aamun jumppa,kun ei lähtenytkään käymään (tehnyt allaolevaa ennenkin)..

Avaimesta kun starttasi,niin pyöritti hienosti,mutta ei luvannutkaan,bensaa kyllä sai.

Ihan sama oliko koskematta kaasuun vai kaasu pohjassa.

Sitten akku jo hyytyi->apuvirtaa ja uusintayritystä,ei mitään.

Avaimesta kun päästi,niin possautti lievästi isarjaan.

Eikun työntämään,ja ensimmäiseen ~30m ei mitään,muutama kymmenen metriä lisää työntämistä,ja lähti,TODELLA ontuen.

Hetken lämmittelykäynnin jälkeen alkoikin käymään normaalisti.

Mistähän sitä vikaa alkaisi tällä kertaa etsimään,on meinaan aika henkimaailman homma..
Ja tehnyt tätä jo keväästä lähtien.

Piuhat,tulpat,kansi&pyörijä vaihdettu vähän aikaa sitten.

Kuivalla kelillä (lämpötilalla ei vaikutusta) lähtee käymään kun vähänkin avainta näyttää.

Ja ei pätki,käy tyhjää nätisti.
 
Vs: CA4A ei sytytä kostealla kelillä startatessa?

Kun vika on seuraavan kerran "päällä", koita paikallistaa käyntiinlähtemättömyyden varsinainen syy:

-ei kipinää missään pytyssä
-ei kipinää xyz pytyssä/pytyissä
-huono kipinä kaikissa pytyissä
-huono kipinä xyz pytyissä

Irtotulppa autoon mukaan, ja katsot etukäteen millainen kipinä on normaalisti (eli silloin kun vika ei ole päällä). Ja sitten odottelua.

Bensa on hankalampi tutkia, jos se sattuu puuttumaan yhdestä tai parista suuttimesta.

Veikkaan, että vika löytyy jostain ruiskuun/sytkään liittyvästä liittimestä tai sulakkeesta. Katsele liittimet läpi (myös kabiinissa), onko mikään niistä saanut vettä? Tulpissa oikea kärkiväli?
 
Vs: CA4A ei sytytä kostealla kelillä startatessa?

Tässä tapauksessa kipinä puuttuu KOKONAAN,ei mitään,ei edes hentoa yskäystä..

Bensaa saa,sen huomasi korvallaankin nurkan takaa.

Vettä EI ainakaan kabiinin puolen liittimissä ole (ei tule lammikkoa lattialle),enkä usko että konehuoneessakaan näin pääsisi käymään.

Ja tarkennuksena vielä,kunhan on saanut käyntiin,niin sen jälkeen on aivan sama ajaako vaikka motaria kaatosateessa,se ei vaikuta,ainoastaan startatessa.

Tulpissa oikea kväli (Densolaiset).

Mutta tuon konehuoneen sulakepesän voisikin tarkistaa,samanmoinenhan se on kuin muissakin mitsuissa,eli hyvinkin voi olla sieltä suunnalta hapettunut.
 
Vs: CA4A ei sytytä kostealla kelillä startatessa?

Etsintähän on hyvällä mallilla, jos tiedät jo tässä vaiheessa kipinän puuttuvan kokonaan.

Sitten seuraavaksi yleimittari autoon, ja koitat vian iskiessä katsoa mihin se kipinä jää CPS-ECU-PTU-puola reitillä. Ooks ecun sisään kurkannu?

Mistähän CA4 ottaa kiekkakellotiedon? Mitäs kiekkamittari sanoo kun kipuna uupuu ja starttaa? Täysin kuollut vai pientä eloa?
 
Vs: CA4A ei sytytä kostealla kelillä startatessa?

Ecu ok (BTW,on sittenkin prommiversio,tiedät vissiin mitä se tarkoittaa,ennen Ahvenistoa..).

RPM-tieto tulee jakajalta,ja sekin tässä on todella kummallista,että viisari kuitenkin pomppii,eli sekin puoli pitäisi olla OK.


Aikaisemminhan tämä teki myös kylmällä sellaista,että tod nihkeästi lähti käymään,mutta kun siirsin maadoitusjohdon runkopalkista (orkkispaikasta) suoraan startin kiinnityspultin alle,niin rupesi lähtemään kunnolla.

Eli voisihan se olla kun näin tarkemmin miettii,että ei saisi puola riittävästi virtaa x-syystä..
 
Vs: CA4A ei sytytä kostealla kelillä startatessa?

PTU jossain jakajan ulkopuolella? Jos, niin katseleppa sen liitintä ja PTU:n pinnejä tarkemmin.

Jos kipinä puuttuu kokonaan, niin PTU on hyvä ehdokas: siellä jännitteet ovat vielä pieniä, eli liika vastus väärässä kohtaa voi johtaa esim. siihen, että PTU ei liipaise puolaa.
 
Vs: CA4A ei sytytä kostealla kelillä startatessa?

Niko Päivinen sanoi
PTU jossain jakajan ulkopuolella? Jos, niin katseleppa sen liitintä ja PTU:n pinnejä tarkemmin.

Jos kipinä puuttuu kokonaan, niin PTU on hyvä ehdokas.
Eikun jakajan sisällä.

Mutta työntämällä lähtee kuitenkin?
 
Vs: CA4A ei sytytä kostealla kelillä startatessa?

Mutta työntämällä lähtee kuitenkin?

Mahdollista.

Startatessa: vastusta jossain (likaa, vettä, hapettumaa) + starttauksen alentama jännite = liian vähän jännitettä puolan liipaisuun.

Työntäessä: vika (ylimääräinen vastus jossain) on sama, mutta akulla parempi jännite = jännitettä enemmän, kynnys ylittyy ja liipaisee puolaa.

Jotain tuollaista, ehkä?

Tsekkaa jakajalle menevä liitin, se vastaa ulkopuolisen PTU:n liitintä joidenkin pinnien osalta.
 
Vs: CA4A ei sytytä kostealla kelillä startatessa?

Niko Päivinen sanoi
Jotain tuollaista, ehkä?
Se on fiftysiksi,ehkä vähintäänkin luultavaa ja jopa mahdollista.

Tutkitaan..

ERIT:Jakajan liittimet siinä vilasinkin,ja ne oli aivan kliinit.
 
Vs: CA4A ei sytytä kostealla kelillä startatessa?

Mitenhän se PTU-puola siellä jakajan sisällä makailee, onko ne yhtä möykkyä kaikki?

Ooks muuten kokeillu lähteekö apuvirralla käyntiin silloin kun vika on päällä, mutta akkua ei ole vielä sahattu tyhjäksi?
 
Vs: CA4A ei sytytä kostealla kelillä startatessa?

Niko Päivinen sanoi
Mitenhän se PTU-puola siellä jakajan sisällä makailee, onko ne yhtä möykkyä kaikki?

Ooks muuten kokeillu lähteekö apuvirralla käyntiin silloin kun vika on päällä, mutta akkua ei ole vielä sahattu tyhjäksi?
Käsittääkseni aika kompakti paketti..

Kyllä kokeiltiin apuvirralla,EI MITÄÄN vaikutusta.Mikä myöskin ihmetyttää suuresti..
 
Vs: CA4A ei sytytä kostealla kelillä startatessa?

No se siitä jänniteteoriasta sitten....apuvirran olisi luullut auttavan siihen...
 
Vs: CA4A ei sytytä kostealla kelillä startatessa?

Niko Päivinen sanoi
No se siitä jänniteteoriasta sitten....apuvirran olisi luullut auttavan siihen...
Niinpä.

Tosin noista kaapeleista ei ole ihan täyttä varmuutta ovatko enään "hengissä",eräs talvi SW:n rykäsin niillä käymään,ja sen jälkeen on tuntunut että ei kunnolla siirrä virtaa.

MUTTA,saman lailla suurinpiirtein kuulosti pyörittävän täydellä akulla kuin apuvirrallakin.

Palataan astialle kun kerkiän tarkemmin tutkimaan.
 
Vs: CA4A ei sytytä kostealla kelillä startatessa?

Palataanpas sittenkin jänniteteoriaan.

Sullahan on akku takana, eikö?

Koititko antaa virtaa taakse, akulle, vai saako sitä annettua eteen johonkin?

Jospa se on niin pienestä kiinni:

pieni akku +
huonot lisäkaapelit +
pitkät akkujohdot takaa eteen (onko tarpeeksi paksut?) = apuvirtakaan ei riitä auttamaan tilannetta?

Ei olis varmaan huono hommailla jo varajakajaa, eihän sitä tiedä vaikka sieltä olisi CPS, PTU, jotain muuta kypsymässä. Ei olisi eka kerta noissa koneissa.
 
Vs: CA4A ei sytytä kostealla kelillä startatessa?

tääl myös kosteel kelilllä ongelmia taas vähän mut autona toi vr4.
Onkohan vika nyt kuiteki puolissa sitte? Kun koko kesä meni ilman ongelmia, mut taas kun yöt kosteita ja varsinkin jos on satanut niin seuraava ilmiö:
Startti todella ok, ei mitään muttia, mutta kun 1min päästä pääsee maantielle ja ekasta risteyksestä lähtee ja jos menee ahdoille niin heti alkaa rötään. 5min jälkeen ei mitään ongelmia vaikka kuinka kenkii.
Ja tulpanjohdot on uudet. Liekkö siis puola lyö läpi? Vai pystyykö se "kostuun" niin paljon. (tosin toi v6 mosa on lämpökone eli vastaavasti kuivaa puola nopeesti koneen päällä, mut vetäneekö myös lämpösenä "kosteutta" itseensä)
 
Vs: CA4A ei sytytä kostealla kelillä startatessa?

Niko Päivinen sanoi
Palataanpas sittenkin jänniteteoriaan.

Sullahan on akku takana, eikö?

Koititko antaa virtaa taakse, akulle, vai saako sitä annettua eteen johonkin?

Jospa se on niin pienestä kiinni:

pieni akku +
huonot lisäkaapelit +
pitkät akkujohdot takaa eteen (onko tarpeeksi paksut?) = apuvirtakaan ei riitä auttamaan tilannetta?
Akku takana,uusi Bosch 42Ah,50n2 piuhalla.

Apuvirtaa annettiin suoraan akkuun,konehuoneen puolellekkin olisi mahdollista antaa,mutta enpä usko että se on ongelma noilla 50n2 kaapeleilla..

Kaikkihan toki mahdollista on.
 
Vs: CA4A ei sytytä kostealla kelillä startatessa?

Kipinän kokonaan puuttuminen tavallaan helpottaa etsintää, varsinkin suorasytkävehkeissä, joissa komponentit on erikseen.

Vaatii tietty sopivan mittavälineen. PTU, puola, molemmat mahdollisia vikakohteita, sekä VR-4, että Colt.
 
Vs: CA4A ei sytytä kostealla kelillä startatessa?

Problem solved.

Aikaisemminhan muistelin että olisin kannen+pyörijän vaihtanut,mutta enpäs ollutkaan.

Vaihdoin uudet,ja johan hörähtää käymään vaikka kuinka sataisi!

Jännä juttu ettei MITENKÄÄN muuten oireillut,ainoastaan startatessa ei lähtenyt,muuten ei sadekelillä pätkinyt eikä nykinyt,eikä nytkään kyllä kulussa mitään eroa huomaa.

Pienestä on kiinni.

Niin,kuvasta kun katsoo tuota puolalta tulevaa "virtanastan" muovikuorta,niin se on haljennut ~10mm matkalta,eli tulee aikalailla kannen tasoon,olisiko siitä sitten ampunut kipinän maihin kostealla..
Huomaa myös keskihiilen ympäriltä kuumennut muoviosuus!
 

Liitetiedostot

  • kansi.jpg
    kansi.jpg
    181.3 KB · Lukukerrat 627
Vs: CA4A ei sytytä kostealla kelillä startatessa?

Huomaa myös keskihiilen ympäriltä kuumennut muoviosuus!
[/quote]


ettei ny olis vaa hapettunutta alumiinia siinä keskinastan ympärillä,käys vaikka rapsutteleen ;D

kuvasta näkee muutenkin melko hyvin tasaisen "KEHYKSEN"sen nastan ympärillä

mulla ei ainakaan yhdeskään kannes tullu toi nasta pelkästä muovista läpi(tän jakajan kansissa,muissa malleis kyllä.)
 
Vs: CA4A ei sytytä kostealla kelillä startatessa?

mikko412 sanoi
ettei ny olis vaa hapettunutta alumiinia siinä keskinastan ympärillä,käys vaikka rapsutteleen ;D
No kyllä ennenkin olen sulanutta muovia nähnyt,ja tuo oli ihan muovia (rapsuttelin sitä kyllä kunnolla meisselillä,kun yritin saada palaa lähtemään,mutta on röpeliäisesti sulanut).

Ja orkkiskansi.
 
Vs: CA4A ei sytytä kostealla kelillä startatessa?

Meikäläisen ongelma saman tyylinen, eli kostealla ei tahdo millään lähteä käyntiin. Pitkän starttailun ja monen kokeilun jälkeen on jossain vaiheessa käyntiin jyrähtänyt. Käynnissä ei mitään ongelmia, eikä kuivalla kelillä startatessa. Tulpat ja johdot tuli vaihdettua, eikä mitään vaikutusta.

ST mistä ostit kannen+pyörijän? Ajattelin lähinnä, että kannattaako moiset killikkeet tuosta motonetistä käydä poimimassa, vai onko timanttitiskin tarjonta tässä suhteessa parempi vaihtoehto?
 
Vs: CA4A ei sytytä kostealla kelillä startatessa?

JaakkoN sanoi
ST mistä ostit kannen+pyörijän? Ajattelin lähinnä, että kannattaako moiset killikkeet tuosta motonetistä käydä poimimassa, vai onko timanttitiskin tarjonta tässä suhteessa parempi vaihtoehto?
Työsuhde-etuja..

Mutta esim AD:sta/Fixuksesta saat tilattua Boschin numeroilla:

1987233122 (kansi)

1987234055 (pyörijä)

Hintaa 50-70€/setti.

Tai sitten Deltalta,hinta vain taitaa olla lähempänä 200€..


Motonetissä on ihan kohtuullisia puutarha yms juttuja,mutta autoon en kyllä sieltä mitään ostaisi..
 
Vs: CA4A ei sytytä kostealla kelillä startatessa?

No niin tuli sitten virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettua, eipä auttanut tuokaan.

Vikaan tullut sen verran tarkennusta, että aamuisin (klo 6-7) lähtee kohtuullisen helposti käyntiin (pientä miettimistä kuitenkin) vaikka olisi kuinka kosteaa. Ruokatunnilla jos pitäisi lähteä jossain käymään niin ei sitten tahdo millään lähteä, vaikka olisi kuiva/aurinkoinen päivä. Sama ongelma yleensä töistä kotiin lähdön yhteydessä. Kun auton kerran saa käyntiin niin lämpimällä koneella ei ole mitään starttiongelmia.

Hirveästi en autojen mekaaniikan päälle ymmärrä joten vaikea lähteä etsimään vikaa. Kipinän tulon tuosta voisi tarkastaa, kun saisi haettua varatulpan.

Mitä foorumilta lukenut niin porukalla tuntuu lancerit sammuvan ajosta tai sitten eivät lähde ollenkaan käyntiin. Omani sentään lähtee käyntiin pitkäjänteisen starttailun jälkeen.

Tuli tälläinen mieleen, että jos 5min starttailun jälkeen auto lähtee käyntiin, niin ajattelin, että tuo olisi syöttänyt polttoainettakin jo kohtuulliset määrät sylinteriin ja sen jotenkin kuulisi putkeen ampumisena startatessa? Joku varmasti kumoaa tämänkin teorian ;D
 
Vs: CA4A ei sytytä kostealla kelillä startatessa?

Vuotavat suuttimet. Oikein kylmälle koneelle pieni lisäbensa ei ehkä haittaa, mutta puolilämmin voi helposti tukehtua.
 
Vs: CA4A ei sytytä kostealla kelillä startatessa?

Toimiiko kyseinen suutinteoria siihen, että auto ei startatessa edes lupaa, ainoastaan startti pyörii? Aikansa kun pyörittää niin lähtee käyntiin ilman ennakkovaroituksia (jos ja kun lähtee).
 
Vs: CA4A ei sytytä kostealla kelillä startatessa?

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=40966.0 Kyseisestä topicista päästään tähän lämpötila-anturiongelmaan (tarkemmin nirhautuneisiin johtoihin) niin osaisikohan joku antaa jonkinlaiset hyvät ohjeet minkälainen mokkula mahtaa olla kyseessä ja missä päin kyseinen anturi sijaitsee, niin voisi myös nuo johdot tutkia.

Sen lisäksi tuli mieleen foorumilta parikymmentä asiaa sivunnutta topiccia lukiessani, että CE valo palaa kokoajan kun yrittää käynnistää, eli viittaako tämä ECU ongelmiin? Vikakoodien lukeminen foorumilla mainostetulla konstilla ei taida päteä -93 uudempaan tekniikkaan?
 
Vs: CA4A ei sytytä kostealla kelillä startatessa?

JaakkoN sanoi
missä päin kyseinen anturi sijaitsee, niin voisi myös nuo johdot tutkia.

Vikakoodien lukeminen foorumilla mainostetulla konstilla ei taida päteä -93 uudempaan tekniikkaan?
Imusarjassa,termarikotelossa.
Se on se 2-napainen liitin,se 1-napainen on mittarille.

Jos sulla on kuskin jalkatilassa olevan sulakerasian vieressä ~40*20mm kokoinen liitin,jossa on 3-x nastaa,niin onnistuu edelleen lediluku.
 
Vs: CA4A ei sytytä kostealla kelillä startatessa?

JaakkoN sanoi
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=40966.0 Kyseisestä topicista päästään tähän lämpötila-anturiongelmaan (tarkemmin nirhautuneisiin johtoihin) niin osaisikohan joku antaa jonkinlaiset hyvät ohjeet minkälainen mokkula mahtaa olla kyseessä ja missä päin kyseinen anturi sijaitsee, niin voisi myös nuo johdot tutkia.

Sen lisäksi tuli mieleen foorumilta parikymmentä asiaa sivunnutta topiccia lukiessani, että CE valo palaa kokoajan kun yrittää käynnistää, eli viittaako tämä ECU ongelmiin? Vikakoodien lukeminen foorumilla mainostetulla konstilla ei taida päteä -93 uudempaan tekniikkaan?

Huomasin että itsellä tosiaankin sen CE valon sai vilkkumaan -93 galantissa maadottamalla ne kaksi pinniä toisiinsa jolloin CE valo kertoo ne vikakoodit, ja kuten itselä oli niin ecu oli silleen särki että kun se CE valo ei sammunut startissa niin ecu ei vaan lähtenyt päälle, sen CE valon pitäs sammua suht nopeasti siitä.. + tosiaankin silloin vikakoodeja ei saa, ie vaikka pinnit on maassa niin CE-valo ei vilku = ecu ei ole "bootannut". ECU Oireisiin myös viittaa semmonen että jos se sillonkun toimii niin CE valo sammuu oikein ja mitään vikakoodeja ei ole muistissa, ja itselä tosiaankin huomasin sen että CE-valon sammumisen nopeus vaihteli paljon.

Vikakoodin luku on liittimestä kiinni, katselin autodatasta että Lancerissa luettas samoin kuin vanhemmissakin.. (eli tuolla ledi vikakoodinlukijalla)
 
Vs: CA4A ei sytytä kostealla kelillä startatessa?

J. Puhakka sanoi
Huomasin että itsellä tosiaankin sen CE valon sai vilkkumaan -93 galantissa maadottamalla ne kaksi pinniä toisiinsa jolloin CE valo kertoo ne vikakoodit...

http://www.mitsubishiclubfinland.net/artikkelit/vikakoodinluku/diag_port.jpg Eli nuo kaksi pinniä (plus- ja miinusjohdoilla merkityt) iskit vaan hyppärillä yhteen niin CE valo alkoi morsettamaan vikaa?
 
Vs: CA4A ei sytytä kostealla kelillä startatessa?

JaakkoN sanoi
http://www.mitsubishiclubfinland.net/artikkelit/vikakoodinluku/diag_port.jpg Eli nuo kaksi pinniä (plus- ja miinusjohdoilla merkityt) iskit vaan hyppärillä yhteen niin CE valo alkoi morsettamaan vikaa?

siis tuo liitin on se vanha liitin joka vaatii ledilukijan.. ota kuva siitä liittimestäs.. semmonen ODB liitin jos on niin se onnistu maadottamalla.
 
Vs: CA4A ei sytytä kostealla kelillä startatessa?

Nyt on tullut tälläinen havainto ku ymmärsin ruveta tuota CE valoa ruveta seuraamaan:
Aamulla iskin virrat päälle ja jäin odottamaan kun CE valo paloi. Valo paloi noin 15s ja sammui, starttasi ykkösellä käymään miettimättä.
Iltapäivällä työpaikan pihalla sama eli valo paloi virrat päällä +10s ja sammui, ykkösellä käymään.
Tähän jonkulla jotain asiantuntevaa kommenttia?

Koitetaan laittaa kuva siitä liittimestä tähän liitteeksi. Laatu kamerakännykän mukainen ja vähän leikelty, ettei tiedostokoko ylity.
 

Liitetiedostot

  • 1.jpg
    1.jpg
    164.9 KB · Lukukerrat 331
Vs: CA4A ei sytytä kostealla kelillä startatessa?

Ainakin itse veikkaisin ecua, koska itselä oli ainakin ihan samat oireet, jos yritti edes startata kun "Ecu vielä boottas" = ce valo paloi, niin se ei lähtenyt, ei sitten eikä myöhemmin (mut itsellä se paheni ajan myötä), mut kun CE valo sammu niin aina lähti käyntiin. (ylläri)

Ja valon kuitenkin pitäs manuaalin mukaan palaa vain jotain ~5s tai jotain?..

Tuosta sun liittimestä voi mitata vikakoodit kuten nuo ohjeet kertoo.. (eli ledi lukijalla)
+ Jos vikakoodeja ei tule ulos, niin voisin sanoa että kantsii ruveta katselee uutta ecua (lue, käytettyä)/katsomaan mikäs nykyistä ecua vaivaa.

En tiedä miten se valo käyttäytyy silloin jos ecu boottaa oikein mutta vikakoodeja on muistissa. (ie käykö se valo bootin jälkeen pois vai ei)
 
Vs: CA4A ei sytytä kostealla kelillä startatessa?

Jep eli nyt kävi niin mukavasti, että juurikin sinä päivänä viime viikolla, kun piti mennä ledi/vastus/hauenleuka ostoksille töitten jälkeen, niin lanceri jätti tielle aamulla. Sähkön käryhän kabiinissa oli ja diagnoosi näin jälkeen päin kärähtänyt ECU.

Tässä nyt punnitsen vaihtoehtoja mielessä, siirtääkkö mitsun kierrätykseen vai koittaako etsiä korvaavaa ECU:a. Useita satasia en kuitenkaan ala siihen laittamaan eli taitaa purkaamot olla ainut oljenkorsi. Vanhaa ei varmaankaan saa pelastettua? Ecun keskellä kun on se valkoinen "juttu" niin sen kyljessä on mustaa kondensaattorin vieressä ja hieman mustaa piirilevyssäkin. Haju oli niin voimakas, että kondensaattorin kyrvähtämistä epäilen, toki voi olla että meni montaa muutakin.
 
Vs: CA4A ei sytytä kostealla kelillä startatessa?

JaakkoN sanoi
Jep eli nyt kävi niin mukavasti, että juurikin sinä päivänä viime viikolla, kun piti mennä ledi/vastus/hauenleuka ostoksille töitten jälkeen, niin lanceri jätti tielle aamulla. Sähkön käryhän kabiinissa oli ja diagnoosi näin jälkeen päin kärähtänyt ECU.

Tässä nyt punnitsen vaihtoehtoja mielessä, siirtääkkö mitsun kierrätykseen vai koittaako etsiä korvaavaa ECU:a. Useita satasia en kuitenkaan ala siihen laittamaan eli taitaa purkaamot olla ainut oljenkorsi. Vanhaa ei varmaankaan saa pelastettua? Ecun keskellä kun on se valkoinen "juttu" niin sen kyljessä on mustaa kondensaattorin vieressä ja hieman mustaa piirilevyssäkin. Haju oli niin voimakas, että kondensaattorin kyrvähtämistä epäilen, toki voi olla että meni montaa muutakin.

Savut jos sieltä poistu niin yleensä on aika varma game over, korjaukset pitää noin yleensä tehdä proaktiivisesti, Toki jos avaat sen kannen niin sieltä varmaan heti näkee mitä ja miten. (Ota kuva kans)
Ecujahan saa monastakin paikasta luultavasti, onhan näitä jotka on ostanut lancereita esim. ohjauskonversioihin. ebay, huuto.net, varaosa pajat jne, hinnat vaihtelee varmaan 100e-250e.
 
Takaisin
Ylös Bottom