Canterin 3.3 kone

aitta

New Member
Liittynyt
9 Maaliskuu 2006
Käykö Cantterin 3.3 kone Pajeron (2.5 D vm. 90)vaihdelaatikkoon. Onko joku tehnyt kyseisen moottori vaihdon?
 
eikös uudemmat pajerot ole "canterin" laatikolla? tai ainakin jossai nii lukee. sillä perusteella luulis että käy.

mutta on vaa muistelua ja muualta luettua
 
Yritin tuossa metsästellä et missä V5MT-laatikkoa on käytetty.... pitää vielä jatkaa ::) Kun on ollunna kiinnostusta jo pidempään isomman (miel. tietty 6-kone ) laittoon pajeroon ...
Veikkaan että mekaanisesti ovat toisiinsa sovitettavissa, ennemminkin moottoritilan pituus suunnassa tulee ahdasta. Voin mitata koneen pituuden jos kiinnostaa.

Voisitko mitata pituuden takalaipasta moottorin korvakkeisiin, ja moottorin korvakkeista vesipumpun siivapyörään ?

Edit: niin ja korkeus olis kans ihan jees, korvakkeesta venttiilikopan kanteen ja öljypohjan alimpaan kohtaan
 
Mutta jos kutosen hörinä kiinnostaa, niin samasta moottorisarjasta on olemassa esim. 6D31T malli (useita tehoversioita), joita on käytetty esim. Fusoissa, FH Cantereissa, trukeissa , kaivinkoneissa ja lukuisissa muissa sovelluksissa. Se perustuu samoihin sylinterimittoihin, jolloin litratilavuudeksi muodostuu 5 litraa. Tuon moottorin kohdalla moottorinvaihdon prosentit taitaa paukkua painon sekä iskutilavuuden suhteen.
Joo, löysin täs yhden uk. sivuston jossa "paljon" moottori- /mallimerkintöjä, on mahdoton edes ajatella mitsun omia 6-koneita..... Mutta tuosta Canterin laatikko hommasta, niin tod.näk nuo 2.5 ja 2.8l kone+laatikkopaketit on samoja kuin pajerossakin, jakolaatikko on vaan korvattu kadaanilähdöllä, kun tuo laatikkopaketti katkee 5 eri kohdasta.....

Mitoilla ei oo mitään kiirettä, ainakaan mulla..... kun ko. pajerokin on vielä perheen 1-autoks luokiteltava 8)
 
Vs: Canterin 3.3 kone

Jooo, ei oo tullu oman pajen pellin alle ainakaan, kun tuo (koputin puuta) oma kone vielä toimii ihan ok...
 
Vs: Canterin 3.3 kone

Noin OT: jep jep, hiukset oli päässä...... ois pitännä olla kalju puupää mihin koputti... eillen kävin kouvolan moottorihiomolta hakemassa kannen kun oma on kait halki (runsasta savun muodostusta, vedet häviä koneesta......) Sattupahan tuuri :seina että halkes täällä lahen seudulla ns. lomareissulla..... oli kouvolaan lyhyt matka hakea..... kotia sitte onkin pitempi, saas nähä miten päästään kotia kohti ;D
 
Vs: Canterin 3.3 kone

m,

jos on kansihalki:

1. jäähdytin sementtiä, tukkiii aluksi hieman halkeamaa
2. termari poistetaan, ei muodosta niin paljoa painetta
3. lisätään vettä "jatkuvati"/aina kun mahdollista !!! ei saa keittää
4. pakkasilla pitää olla pahvi tms. jäähdyttimen edessä (osin) pitämässä konetta normaali lämpöisenä


näillä toimenpiteillä pääsee jo pitkälle ... itse edellisellä jopa melkein 3 vuotta :driver ....
(Katsoin kuonka kauan voi pienellä vaivalla ajella/paalausta odotellessa, en ostanut uutta kantta, koska samalla hinnalla sai jo kokonaisen "ehjän" auton! -> 1+1 = 1)

eli ei se niin "vakavaa" heti ole , pitää vaan huolehtia veden riittävyydestä ja jos poistaa sen termarin, niin ei pääse tekemään niin paljoa painetta (ja poistamaan vettä), mutta silloin pitää huolehtia pahvi tms. juttu syylärin eteen , jolla voi kelin mukaan säädellä lämpötilaa.

t:eko_mies

ps. Koska ko. autossa (vanhemmat) on arvokkainta Kansi ja Vaihteisto, itse asiassa 1200 - 1800 e:n auton hintahan tulee jo noista ;) , kannattaa katsoa ostettaessa että ei ole kansi JA laatikko vikainen, koska aikamoni mitä kävin katselemassa oli (!).
Toisaalta jos omistaa "jo" yhden jossa on jompikumpi ehjä, voi/kannattaa melkein investoida "varaosa" auton ostamiseen, tällöin saa mahdollisesti paljon muuta osaa, jota voi käyttää sen alkuperäisen eteenpäin liikuttamiseen ;D
 
Vs: Canterin 3.3 kone

Jep jep, kotona taas ollaan, n. 700km tuli vaurion huomattua ajettua..... syylärin korkki auki (ei irti) ei oikeastaan huomannu ongelmaa olevankaan, vettä lisäsin aina kun pysäytin auton toviks (jos kerkis jäähtyy, eipä sinne menny ku litra tai 1½ kerrallaan, varmaan turpoo vesi ton verran??), huomenna pitäis alkaa tutkimaan vauriota..... ::)
 
Vs: Canterin 3.3 kone

m,

unohtu edellisestä:

laitetaan korkin tiivisteen alle n. 1-2 mm paksu muovirinkula tms. jossa hahlo. Tämä päästää pienet paineet (ilman vettä, vielä) poistumaan paisuntasäiliöön ja siitä ulos...

t:eko_mies
 
Vs: Canterin 3.3 kone

Jep, sori ku lähti rönsyilee ::) ..... eipä taida Gen2 pajerot olla enään arvossaan jos 1400€ alle hinta menee.... Ite oon optimistisena pitäny jonnin verran arvokkaampana :eek:

mut jatketaan jossain muualla jos tarve vaatii..... :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom