Carisma 1.6 -00 "suhinaa" yli 80km/h vauhdissa

zamuto

New Member
Liittynyt
15 Maaliskuu 2017
Suhinaa kuuluu ajettaessa yli 80km/h vauhtia. Kuuluu ilmastoinnista tai jostain pellin alta (mistä?? ???).
Onko muilla tietoa mistä tuommonen ääni vois johtua?
Ääni kuulostaa sitä kuin joku roska hakkaisi ilmastoinnissa, mutta tämä ongelma ei tosin poistu vaikka ilmastoinnin laittaa kokonaan kiinni.
Pellin alta olen myös koittanut katsoa, ettei siellä ole mikään irtoletku, mikä pääsisi hakkaamaan jotakin..
Ääni tosiaan pysyy samanlaisena, oli vauhtia sitten 80 tai 130..

Pitkillä matkoilla melko stressaavaa kuunneltavaa :seina
 
Vs: Carisma 1.6 -00 "suhinaa" yli 80km/h vauhdissa

Tulis ehk ekana mielee et puhaltimen moottorissa jotai vikaa?
Ootko koittanu puhaltimen sammuttaa kans?
Sehän kyllä pyörii meinaan suuremmilla nopeuksilla kun ilmavirta kulkeutuu sinne..
 
Vs: Carisma 1.6 -00 "suhinaa" yli 80km/h vauhdissa

TuplaNokka sanoi
Tulis ehk ekana mielee et puhaltimen moottorissa jotai vikaa?
Ootko koittanu puhaltimen sammuttaa kans?
Sehän kyllä pyörii meinaan suuremmilla nopeuksilla kun ilmavirta kulkeutuu sinne..

Puhaltimen oon sammuttanu ja ääni pysyy samana, en oikein keksi, että mistä tuo voi tulla jos tuleekin konepellin alta
 
Vs: Carisma 1.6 -00 "suhinaa" yli 80km/h vauhdissa

Ei ole mitään jälkiasennuksia vedetty konehuoneesta kabiiniin? Mankan virtajohtoja tai sisätilan pistokkeita tai vastaavia?
 
Vs: Carisma 1.6 -00 "suhinaa" yli 80km/h vauhdissa

Slider sanoi
Ei ole mitään jälkiasennuksia vedetty konehuoneesta kabiiniin? Mankan virtajohtoja tai sisätilan pistokkeita tai vastaavia?

Ei minun mielestäni ole. Sisätilapistokkeelle on tuo johdon tulo kouru(tms) tietty, voisko olla että sieltä tulee ääni?
 
Vs: Carisma 1.6 -00 "suhinaa" yli 80km/h vauhdissa

Noi jälkiasennukset on sellanen kohtuu yleinen suhinan lähde, jos näät sinne tai edes tunnet, niin voihan sitä koittaa katsoa että onko se läpivienti tiivis.

Toi räpättävä ääni tässä vähä hämää, se kyllä kuulostas että jotain ois siellä ilmanottoaukossa kummittelemassa.
 
Vs: Carisma 1.6 -00 "suhinaa" yli 80km/h vauhdissa

Äänenlähde selvis. Vaihdoin paremmat talvirenkaat alle ja ääni loppu siihen :eek:
 
Vs: Carisma 1.6 -00 "suhinaa" yli 80km/h vauhdissa

Kylläpäs muuten eräät kitkarenkaatkin piti joskus semmosta ujellusta, että ihan luulin jonkun laakerivian olevan kyseessä :)
 
Takaisin
Ylös Bottom