carisma 1.8gdi vai lancer 1.3?

paksu-pena

New Member
Liittynyt
19 Toukokuu 2009
Tere! Elikkä olisin harkitsemassa mitsun ostoa jälleen ja nyt olis vastakkain carisma 1.8gdi vm 1998 ja lanceri 1.3 vm 1998.Auto tulisi lyhyeen työmatka ajoon 25+25km.Kumpaa porukka suosittelee?Itse en ole niin nirso mukavuuden suhteen vaan kulutus olisi lähinnä tärkeämpi.Tekniikka taitaa olla pommin varmaan mitsua?Kertokaa kokemuksia molemmista :)

E.carismalla ajettu 366 000km ja lankulla 267 000km.
 
Vs: carisma 1.8gdi vai lancer 1.3?

Carisma 1.8 gdi on varmasti aika paljon ripeämpi. Ongelmia voi olla enemmän. Itse koittaisin löytää carisma 1.6:sen joka on aika onglematon eikä ihan niin alitehoinen kun tuo 1.3 lanceri.
 
Vs: carisma 1.8gdi vai lancer 1.3?

entäs kulutus tuossa 1.6 carismalla? :) verraten toho 1.3 lankkuun vai onko samaa luokkaa ton 1.3 nuhasuuden vuoksi? :D
 
Vs: carisma 1.8gdi vai lancer 1.3?

Riippuu aika paljon kaasujalasta. Hissutellen tuolla 1.3-koneisella voi päästä pienempiin lukemiin, mutta jos taloudellisuus ei ole koko ajon ajan mielessä niin varmaan melko samalla kulkevat. Omat autot tuntuu aina vievän sen lähemmäs 10l/100km, oli kyseessä sitten 1.3-koneinen Corolla tai 2.5 V6 Galant... :p
 
Vs: carisma 1.8gdi vai lancer 1.3?

Spritmonitorin datan mukaan Carisma 1.6 keskikulutus 7.61 ja GDi 7.46. Ne vähät 1.3 esimerkit eri koreissa joita palvelusta löytyi viittasivat noin 7 litran keskilulutukseen.

Ja boonuksena se 2.5 Galant 9.41 :)

Tämä data siis todellisiin kulutuksiin perustuvaa.
 
Vs: carisma 1.8gdi vai lancer 1.3?

Okei. Taidan kallistua lancerin puolelle tässä valinnassa. Mites onko näissä jotain tyyppi vikoja?Onko tekniikka luottettava?
 
Vs: carisma 1.8gdi vai lancer 1.3?

eiköhän se ihan mitsun luotettava ole,eli ihan luotettava. lanceria vaan minun mielestä vähemmän paljon vähemmän tyrkyllä kuin carismaa,joka kertoo myös uutena myydyn määrän melko hyvin. oma käyttis carisma nyt 380tkm juur mittariin ja pelaa kuin ajatus. ainoo miinus et vaihteensiirto pusla kaipais uutta palikkaa. yks muutaman euron osa. mutta muuten ok.ja se minkä lyhkäsillä ajoilla huomannu niin lohkon käyttö vähentää kyllä bensan juontia. oli sitten kyseessä mikä mitsu tahansa
 
Takaisin
Ylös Bottom