Hei. Uusi kesä ja uudet ongelmat Carisman kanssa.
Eli ongelma on, että auto ei välillä starttaa. Tämä tuntuu tapahtuvan lähes täysin randomilla, mutta ei koskaan täysin kylmänä esim. aamulla yön yli levättyään. Startti ei edes pyöri kun tämä tapahtuu. Kuuluu pelkkä naksahdus konehuoneen puolelta ja matalaa humisevaa elektronista ääntä.
Viime viikolla tuo jätti kaupungille, mutta lähti lopulta käyntiin kaapeleiden avulla. Tästä sitten ajattelinkin, että varmasti parhaat päivänsä nähnyt akku veteli viimeisiään. Siispä ostin uuden akun ja ensiksi kaikki olikin kunnossa, mutta sitten sama ongelma palautui. Akussa on kuitenkin edelleen yli 12V jännite yleismittarilla katsottuna. Avaimia on kolme ja ne ovat kaikki alle vuoden vanhoja, ja ongelma on sama avaimesta riippumatta. Nokka-akselin asentoanturi ja lämpötila-anturit on vaihdettu viime kesänä. Check engine-valo ei pala.
Ehdotuksia miten jatkan? Ei viitsisi käydä koodeja luetuttamassa, taisivat 35e ottaa siitä huvista tuolla Hämeen Autosähkössä.
Eli ongelma on, että auto ei välillä starttaa. Tämä tuntuu tapahtuvan lähes täysin randomilla, mutta ei koskaan täysin kylmänä esim. aamulla yön yli levättyään. Startti ei edes pyöri kun tämä tapahtuu. Kuuluu pelkkä naksahdus konehuoneen puolelta ja matalaa humisevaa elektronista ääntä.
Viime viikolla tuo jätti kaupungille, mutta lähti lopulta käyntiin kaapeleiden avulla. Tästä sitten ajattelinkin, että varmasti parhaat päivänsä nähnyt akku veteli viimeisiään. Siispä ostin uuden akun ja ensiksi kaikki olikin kunnossa, mutta sitten sama ongelma palautui. Akussa on kuitenkin edelleen yli 12V jännite yleismittarilla katsottuna. Avaimia on kolme ja ne ovat kaikki alle vuoden vanhoja, ja ongelma on sama avaimesta riippumatta. Nokka-akselin asentoanturi ja lämpötila-anturit on vaihdettu viime kesänä. Check engine-valo ei pala.
Ehdotuksia miten jatkan? Ei viitsisi käydä koodeja luetuttamassa, taisivat 35e ottaa siitä huvista tuolla Hämeen Autosähkössä.