Carisma etuiskarin kolina

Tactic

New Member
Liittynyt
27 Maaliskuu 2008
Eli mulla on tollanen Vm.98 1.6 GLX carismaatikko, johon on edellinen omistaja vaihtanut alustasarjan. Nyt etu- vasen iskari kolisee nopeissa ja pitkissä liikkeissä. Katseskelin että normaalikorkuinen alustasarja tolppineen ja jousineen maksaisi n. 380-400€ Motonetissä. Joten mietin jos vaihtaisi vain sen tietyn iskarin mikä on väljä, eli jossa on sentti pari tyhjää liikettä ja kolaus jonka jälkeen iskari alkaa toimia.

Tarviiko minun tietää kuinka paljon madaltava sarja on asennettuna, jos lähden kyselemään uutta iskaria? Vai käykö kaikki madallusiskarit suoraan mitä tähän autoon on saatavilla? Edellinen omistaja ei ole viisaudessaan halunnut jättää mitään tietoa mikä sarja autoon on asennettu, oma veikkaus on 40mm sarja, kun sen verta maata hipoo.

Tällä hetkellä normi 175/75 R14 renkailla edessä on noin 2-3 sentin väli. (Tiedän todella tarkka mitta) Jouset on punaiset väriltään jos siitä on edes hitusen apua. Hirveästi en haluisi lähteä rahallisesti panostamaan, kun ajattelin n. vuoden autolla vielä ajella.

Mahdollisimman nopeata vastausta toivoisin, ensi viikko 15 olisi lomaa jolloin pystyis hyvin autoa lähteä korjailemaan ja perjantaina 9.4. on viimeinen katsastuspäivä.
 
Vs: Carisma etuiskarin kolina

Katsoppa näkyykö iskareissa mitään merkintöjä?

Voi nimittäin olla ihan alkuperäisetkin iskarit siellä tallessa, kun ei nuo 40mm madaltavat sarjat välttämättä kaipaa muuta kuin jouset.
 
Vs: Carisma etuiskarin kolina

Ootko varma että on iskari eikä esim raidetangon pää tai sisempi nivel?Itellä nimittäin oli näin.
 
Vs: Carisma etuiskarin kolina

Samaa mieltä oli katsastusmieskin, oli vain iskarista 8% jäljellä. Tarvii ottaa iskari ens viikolla irti ja tutkia tarkemmin. Voihan olla että saatais vertaamalla mittoja muihin iskareihin löytymään sopiva tolppa
 
Vs: Carisma etuiskarin kolina

Iskarit olisi ihan oman turvallisuuden kannalta hyvä vaihtaa pareittain.
 
Vs: Carisma etuiskarin kolina

Nonniin

Kiinni oli Monroen iskarit jotka paikallisen putiikin mukaan ovat aivan normi kaasu iskarit MR369005/65607721XMG. Sieltä ei kyseisiä iskareita löytynyt. Siitä sitten kipikipi lähdimme motonettiin hakemaan iskarit eteen. Samalla tuli otettua koiranluut molemmille puolille, toisesta luusta jo hajosikin yläpään kumi irroittaessa. Kuusiokolo kanta sen verta sökö.

Huomenna laitetaan kiinni ja toivotaan parasta ettei sen kummenpaa jumppaa enää tarvi tehdä.

Edit: Nyt viikko ajeltu uusilla iskareilla ja hyvin tuntuu toimivan. Uusintakatsastus meni heittämällä läpi. Taakse tarvii kanssa vaihtaa iskarit, paransi sen verran paljon ajomukavuutta edessä.
 
Takaisin
Ylös Bottom