Carisma & ilmastointi + kierrokset

risl

New Member
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Terve taas ;D

Eli sen nyt tietää että jos ilmastointi on päällä niin kierrosten pitäs tyhjäkäynnillä olla normaalia korkeammat mutta onko toi ihan perussettiä että hypähtää aina välillä sinne tonnin pintaan. Jos esim valoissa odottelee niin tuntuu semmosta pienehköä tärinää persauksissa ja kierrokset on siinä ns. normaalissa 700-800 mutta saattaa yhtäkkiä pompata 1000 ja sitten taas takas 700-800, sitten taas hetken kuluttua 700-800 -> n. 1000 -> 700-800. Auto ei sammu tms.

Automaatti-ilmastointi siis.
 
Vs: Carisma & ilmastointi + kierrokset

Siinä edessä näköjään 2 tuuletinta lähtee pyörimään samanaikaisesti n. 7 sekunnin välein ja pyörivät jonkun 2-3 sekuntia, sillon se tyhjäkäynti hyppää ylöspäin. Jos ilmastointi ei ole päällä niin ei pyöri tuulettimetkaan, ainakaan noin täsmällisesti.

Onko toi normaalia että noi flektit käynnistyy/sammuu/käynnistyy/sammuu vai pitäskö niiden pyöriä kokoajan jos ilmastointi on päällä?
 
Vs: Carisma & ilmastointi + kierrokset

ei pyöri jos ilmastointi ei sitä vaadi.ainakaan mulla(tosin ei oo autom ilmastointi lancerissa 91vm)
 
Vs: Carisma & ilmastointi + kierrokset

Mulla ainakin toimii Carisman ilmastointi juuri samalla tavalla. Kierrokset välillä seilaavat hetkittäin valoissa, mutta eivät mielestäni kamalasti, vaan juuri tuon verran mitä itsekin kuvailit.

Ymmärtääkseni flektien ei kuulukaan pyöriä koko aikaa, kun ilmastointi on päällä, vaan aivan normaalisti. Flektien käynnistyessä tyhjäkäynti hyppää kaiketi sen takia, että flektit imevät käynnistyessään enemmän virtaa -> kierrokset laskevat hetkellisesti, jolloin auto korjaa tilannetta nostamalla kierroksia automaattisesti. Tai ainakin näin pähkäiltiin joskus :)
 
Vs: Carisma & ilmastointi + kierrokset

Noi tietysti oli ihan huojentavia vastauksia koska tässä nyt saanu vaihtaa jos jonkinmoista osaa. Tossa pikaisesti googlettelin ja aika monessa paikassa muiden merkkejen forumeilla luki että "flektien pitäisi pyöriä kokoajan" mutta ilmeisesti mitsuissa on jotenkin järkevämpi toi systeemi sitten.
 
Vs: Carisma & ilmastointi + kierrokset

Joop samaa tekee mulla vaikka on ihan eri auto, välillä kuuluu sellanen hurina kun lähtee ylimääränen flekti pyörimään, samalla sitten kierrokset ottavat pienen heiton.
 
Takaisin
Ylös Bottom