Carisma ja kierroslukumittariprobleema

risl

New Member
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Moro.. taas ;D

Video kertoo varmaan aika hyvin: http://risl.codename.fi/MOV00003.3gp .. quicktimellä aukee.

Eli toisinsanoen aina välillä, joskin aika harvoin käy niin että kierroslukumittari pomppaa tohon n. 1500 ja pelkkä virta riittää sen menemiseen siihen. Koneen ei tarvitse olla edes käynnissä kun se pomppaa tohon samantien kun kääntää avainta virtalukossa. Ajaessa se sitten ei ton mittarin mukaan laske tosta. Toi ei tapahdu siis joka kerta. Mitään haittaahan tosta ei taida olla mutta ois kiva tietää mistä moinen vois johtua.

Kiitos
 
Vs: Carisma ja kierroslukumittariprobleema

Mjoop, tänään taas heti kun pisti virrat niin bojoing 1500rpm vaikka kone ei ollu ees käynnissä. Koko matkan väliä tikkurila-helsinkivantaalentokenttä-tikkurila oli mukamas se tyhjäkäynti jotain 1700rpm kunnes tossa lähempänä kotia valoissa seisoessa annoin vähän napakammin avokämmentä tohon kojelautaan mittariston yläpuolelle niin siitä se tipahti siihen 700-800.
 
Vs: Carisma ja kierroslukumittariprobleema

No kuulostas kovasti siltä että siel ois joku kosketushärö jos kerta hakkaamalla korjaantuu?
 
Vs: Carisma ja kierroslukumittariprobleema

Vähän samaa vikaa on itellä. Maantieajossa kierrosluku näyttää koko ajan 2800rpm. Tyhjäkäynnillä mittari laskee siihen oikeeseen, mutta pikkusen antaa kaasua niin taas on 2800.
 
Vs: Carisma ja kierroslukumittariprobleema

Mjoo, tänään se oli taas normaali tossa ku lähin pesee autoa, sit jossain vaiheessa matkaa huomasin taas että nopeusmittarin mukaan 60kmh vauhdissa oli nelosella 2300rpm vaikka se normaali on joku tasan 2000. Kytkin pohjaan ja tadaa, ei laske viisari alle 1700rpm. Sitten korjaantu taas automaattisesti jossain puolessa välissä matkaa kun tulin pesusta. Huomenna kun menee töihin niin varmaan lähdössä on taas normaali ja sitten alkaa näyttää päin persettä jossain vaiheessa. ;D
 
Vs: Carisma ja kierroslukumittariprobleema

Kosketushäiriöongelmalta kuullostaa (mittariston yhteydestä ei ole kokemusta, eikä autoista muutenkaan, mutta muualta kyllä).
Itse aloittaisin sillä, että mittaristo irti ja takaa löytyvät liittimet irti ja tarkistus onko silmämääräisesti jotain erityistä. Tarvittaessa hapettuneiden liitinten puhdistus, liittimet kunnolla paikalleen.
Koska hakkaamalla tilanne paranee, ei ehkä kummempaa korjausta tarvita.
 
Takaisin
Ylös Bottom