carisma kiihdyttää kun peruttaa?

calma

New Member
Liittynyt
27 Joulukuu 2012
99 carisma gdi automaatti, kun laittaa peruutusvaihteen päälle ja painaa varovasti kaasua, auto kihdyttää itsestään. Missä voisi olla vika?
 
Vs: carisma kihdyttää kun peruttaa?

Eikö muka muuten kaasuttele itsestään, kuin pakki päällä?
Kaasuläppäkotelon karstaisuuteen menisi veikkaus.
 
Vs: carisma kiihdyttää kun peruttaa?

Ainoastaan pakki päällä, ainakin mitä minä huomasin. Kun vähän hipaisee kaasua kierrokset nousee ja kuin painaa jarrua niin kierrokset ovat vieläkin noin 2000 rpm. Menee alas vasta kun vaihtaa vaihdetta p kohtaan.
 
Mulla tekee lanceri saman kun on kylmä kone juuri startattu ja tökkäsee pakin päälle (mulla on siis -02vm 1.8Gdi turbo lanceri automaattina), eli ihan randomina vika vois olla lämpöanturi joko laatikossa tai koneessa

Mutta jos antaa käydä ~minuutin niin ei tee sitä
 
Vs: carisma kiihdyttää kun peruttaa?

minulla oli kone kyllä ihan lämmin. Auto on seissyt tosi paljon kun edellinen omistaja ei ole ajanut sillä paljonkaan viime vuosina. Huomasin myös että tyhjäkäynti heittelee vähän, käy kyllä tosi nätisti ja tasaisesti muuten.
 
Vs: carisma kiihdyttää kun peruttaa?

ei itse vikaan varmasti auta mutta putsaa jarrutehostimen letkulähtö imusarjasta.kierrä ihan irti se nippa ja putsaa kunnolla,samoin se reikä missä se on kiinni. omani meinasin peruuttaa toisen auton keulasta sisään kun ilman varotusta meni tukkoon ja tehostus hävis.
 
Vs: carisma kiihdyttää kun peruttaa?

Onko kenelläkään jotain tietoa mistä voisi yllä mainittu ongelma johtua? Eli tosiaankin kun peruutuusvaihde on kytketty ja vähän painaa kaasua niin kierrokset nousee itsestään niin että joutuu painamaan jarrua ihan kunnolla että saa auton pysähtymään. Kierrokset ovat korkealla siihen asti että siirtää vaihteen n asentoon, silloin kierrokset menee alas normaalin tyhjäkäyntiin.
 
Takaisin
Ylös Bottom