Carisman latauksen merkkivalo ei sammu, vaikka laturi uusi ja latausjännite ok?

Argon

New Member
Liittynyt
1 Heinäkuu 2008
Olen tässä nyt toista päivää repinyt hiuksia ja hakannut päätäni seinään Carisman (1,6 1999) kanssa :seina

Aluksi laturin merkkivalo paloi satunnaisesti ajossa muutaman minuutin kerrallaan. Olin melkolailla varma että ongelman syynä ovat viimeisiään vetelevät laturin hiilet. Lopulta latauksen merkkivalo ei sammunut enää lainkaan. Tosin ihmettelin kun latausjännite oli yli 14 volttia valon palaessakin. No loma alkoi ja ajattelin ryhtyä tuumasta toimeen. Irrotin laturin ja hiilet olivat kuin olivatkin melkolailla lopussa. Päädyin vaihtamaan koko laturin, kun ajattelin että olisi mukava päästä helpolla. Asensin uuden laturin paikalleen, mutta eipä tuo latauksen merkkivalo mihinkään silti kadonnut, ja latausjännite liikkuu samoissa lukemissa kuin ennenkin.

Virtalukon pohjan jo purin ja kasasin, muttei siitäkään juuri apua ollut ilman tietoa, mistä mihin sähkön kuuluisi missäkin asennossa kulkea. Kaavion löysin kuusijohtimiselle pohjalle, mutten viisijohtimiselle joka tuosta löytyi. Mistähän kannattaisi lähteä ongelmaa metsästämään? Osaisiko joku auttaa kertomalla miten tuo latauksen merkkivalon kytkentä menee? Onkohan tuossa latausvalokytkennässä jossain relettä, joka voisi olla jumissa, tai diodia joka voisi olla risa?
 
Vs: Carisman latauksen merkkivalo ei sammu, vaikka laturi uusi ja latausjännite ok?

vastaanpa itse kun löysin vian.

Ongelma löytyi seuraamalla johtoja ja mittaamalla pätkä pätkältä. Yksi matkalla ollut liitin näytti päällepäin hyvältä, mutta sisältä oli hapettunut olemattomiin. Herätevirralle oli näemmä varmuuden varalta olemassa toinen vastuksen kautta kulkeva reitti, jonka kautta laturi sai nyt herätteensä.
 
Vs: Carisman latauksen merkkivalo ei sammu, vaikka laturi uusi ja latausjännite ok?

Kiitos, että laitoit tiedot vian löytymisestä. :peukku
 
Vs: Carisman latauksen merkkivalo ei sammu, vaikka laturi uusi ja latausjännite ok?

Argon sanoi
vastaanpa itse kun löysin vian.

Ongelma löytyi seuraamalla johtoja ja mittaamalla pätkä pätkältä. Yksi matkalla ollut liitin näytti päällepäin hyvältä, mutta sisältä oli hapettunut olemattomiin. Herätevirralle oli näemmä varmuuden varalta olemassa toinen vastuksen kautta kulkeva reitti, jonka kautta laturi sai nyt herätteensä.

Muistaisiko ketjun aloittaja mistä päin hapettunut liitin autosta löytyi? Omassa -00 Carismassa sama tauti.
Tai jos joku tietää em. liittimen sijainnin niin olisin kiitollinen tiedoista.
 
Takaisin
Ylös Bottom