Carisman vaihteensiirtovivuston helat?

Puusilmä

No logo.
Liittynyt
6 Tammikuu 2008
Eli ovatko nuo Carisman vaihteensiirtovivuston helat vaidettavissa kotikonstein? Vai pitääkö suosiolla siirtää homma korjaamolle?
Eli -98 ja 1.8 Sohc manuaali.
 
Vs: Carisman vaihteensiirtovivuston helat?

Puusilmä sanoi
Eli ovatko nuo Carisman vaihteensiirtovivuston helat vaidettavissa kotikonstein? Vai pitääkö suosiolla siirtää homma korjaamolle?
Eli -98 ja 1.8 Sohc manuaali.

Näköjään aika helppo vaihtaa kun vain saa auton tarpeeksi ylös eli pääsee kunnolla auton alle.
 
Vs: Carisman vaihteensiirtovivuston helat?

Eli vaihdekepin ja vaihdelaatikon välisestä Vaihteensiirtovivusta vaihdelaatikon pää irti. On kiinni yhdellä pultilla. Paikka josta vipu lähtee irti löydät kaksi muoviholkkia. Toinen lähtee ylöspäin ja toinen alaspäin. Nämä kun kampeat irti varovasti ja siirrät vanhasta holkista o-renkaan uuteen holkkiin ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä. Sitä en tiedä pitikö molemmissa holkeissa olla o-rengas koska omassa autossa ei ollut kuin päällimmäisessä holkissa. Tuntuu pelaavan hyvin näinkin. Remontin hinta noin 15€ itse tehtynä ja aikaa noin 15min.
 
Vs: Carisman vaihteensiirtovivuston helat?

Esimerkillistä toimintaa. Luulen, että 99% ihmisistä, jotka eivät olisi saaneet vastausta kysymykseensä, ei palaisi kertomaankaan sitä vastausta muualta sen selvitettyään.

Tämä kontrastina tällä hetkellä keskustelun alla oleville turhille viesteille, näitä lisää :)
 
Vs: Carisman vaihteensiirtovivuston helat?

Mistä ostitte nuo helat?? Mulla 1,6 vm96 caritsassa muutoin loota pelaa hyvin mut nelonen on hieman liian oikealla ja mielestäni kun vaihde on vapaalla niin sivuttais suunnassa kepin liike on melko suuri joten voisko johtua noiista puslista?? Loota pelaa muuten hyvin, pykälät ovat selkeästi löydettävissä ja muutoin paikallaan. pientä ulinaa kuuluu matalilla kierroksilla ajettaessa esim kaupungissa, kuuluuko muilta ulinaa laatikosta mielestäni se on melko normaali ääni???
 
Vs: Carisman vaihteensiirtovivuston helat?

Merkkiliikkeestä. Jos sulta löytyy molemmista holkeista O-renkaat niin laita NS: kumien sisäpuolien väliin jotain hyvää vaseliinia mikä kestää pakkasta.
Mulla ei äännä loota millään lailla mutta ensiksi tulisi mieleen lootan öljyjen tarkistus/vaihto.
On kuulemma mitsun loota aika tarkka öljyistään.
 
Vs: Carisman vaihteensiirtovivuston helat?

Hommaan tarvitaan esim. 11mm lenkki ja 11mm hylsy.Helat kannattaa vaihtaa samalla vaihteen siirtotangon molempiin päihin. Sitten irroitetaan vaihteen siirrontanko.Sitten irroitetaan vanhat helat ja putsataan "reiät",mihin tulee uudet helat.
Kasauksessa kannattaa käyttää esim. jarrukumi vaseliiniä.Kasaus tapahtuu laittamalla valkoiset helet "reiän" molemmin puolin (kannattaa katsoa mallia toisesta).Sitten metallinen tappi niitten läpi ja o-renkaat päihin.
Näitä osia tarvitset
o-rengas MR196827 2kpl
Hela MR176393 2kpl
Hela MR222790 1kpl
Hela MR176492 1kpl
Hela MR222791 1kpl
Hela MR176745 2kpl
o-rengas MR196957 2kpl
 
Takaisin
Ylös Bottom