Coil-overeista yleisesti.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ST
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Mistäs voisi vakoilla suuntaa-antavia jousipainoja/voiko tuota jotenkin karkeasti laskea?

Kiikarissa BC-racingin setti,joka tarkoitettu evoon,ja omani on ~400kg kevyempi..

Ja mites tuon perän kanssa,kun se painaa MAX 200kg,pitäisikö sinne ottaa vielä löysemmät jouset kuin etupäähän?

Autohan on "pelkässä ratakäytössä",eli mukavuutta yms ei oteta huomioon,ja pikkuhiljaa vaihtuu joka nurkkaan myös urkkupuslat.


Ja mites tuollaisen kulmien säätö,kannattaako lähteä kokeilemaan camberin suhteen samoilla arvoilla kuin evoilla,vai pienemmillä,kun kuitenkin kevyempi tötterö "jäykillä" renkailla?
 
Vs: Coil-overeista yleisesti.

ST sanoi
Mistäs voisi vakoilla suuntaa-antavia jousipainoja/voiko tuota jotenkin karkeasti laskea?

Kiikarissa BC-racingin setti,joka tarkoitettu evoon,ja omani on ~400kg kevyempi..

Ja mites tuon perän kanssa,kun se painaa MAX 200kg,pitäisikö sinne ottaa vielä löysemmät jouset kuin etupäähän?

Autohan on "pelkässä ratakäytössä",eli mukavuutta yms ei oteta huomioon,ja pikkuhiljaa vaihtuu joka nurkkaan myös urkkupuslat.


Ja mites tuollaisen kulmien säätö,kannattaako lähteä kokeilemaan camberin suhteen samoilla arvoilla kuin evoilla,vai pienemmillä,kun kuitenkin kevyempi tötterö "jäykillä" renkailla?

Galantin kokemus etuvedossa että perä mahdollisiman jäykkä etupää vähän joustavampi, pito säilyy ettei puske
 
Vs: Coil-overeista yleisesti.

nrostedt sanoi
Bc Racing suosittelee colttiin rata ja katukäyttöön 5/4 kg/mm. (BR-series)
Ok,kiitoksia.

Olitkos sinä sillä GTI-Coltilla Alastarolla?

Miltäs setti tuntui?
 
Vs: Coil-overeista yleisesti.

Hyvin vaikea sanoa vielä mitään, kun tosiaan tuo kytkin antautui ensimmäisellä hieman "nopeammalla" kierroksella.
 
Vs: Coil-overeista yleisesti.

Itselläni on omamassaltaan noin 1300 kg(?) Evossa 11 kg/mm jouset joka kulmassa. Takana jousivakio pyörällä on vipuvarren ansiosta pienempi kuin jousen arvo, edessä McPhersonit eli voi verrata aika suoraan.

Tuntuu olevan aika sopivat ratakäyttöön ja eliminoi kallistelun lähes täysin. Kadulla vielä siedettävämpi kuin kuvittelisi, joskaan ei mikään silkinpehmeä isommissa heitoissa :)
 
Vs: Coil-overeista yleisesti.

Purin ja putsasin tuossa tuota BC:n settiä niin onko normaalia että toinen takaiskari on paljon jäykempi painaa kasaan ja tulee myös hitaammin ylös? Etupään molemmat puolet tuntui samalta.
 
Vs: Coil-overeista yleisesti.

JaniB sanoi
Purin ja putsasin tuossa tuota BC:n settiä niin onko normaalia että toinen takaiskari on paljon jäykempi painaa kasaan ja tulee myös hitaammin ylös? Etupään molemmat puolet tuntui samalta.

Oliko jäykkyys säätö molemmissa samassa kohtaa ?
 
Vs: Coil-overeista yleisesti.

No eipä näemmä ollutkaan, päässyt säädöt muuttumaan jossain vaiheessa purkua.
Nyt toimii molemmat samalla tavalla. :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom