Colt 1,6GTi vm-90: Mitä kannattaa tsekata ostohetkellä?

kotka82

Jos taivaassa ei ole mitsuja, en ole menossa.
Liittynyt
19 Marraskuu 2003
Sijainti
Jyväskylä
Elikkäs kuten otsikossa mainitaa, niin tuomoinen kulkine olisi tarkoitus ostaa kakkosautoksi. (Ööh, siis kolmoss, eiku nelosautoksi.. ;D.)

Autosta tarkempaa tietoa: Mitsubishi Colt 1,6 GTI 16V, ajettu n.350tkm. ABS-jarrut.

Mutta kun en ole aikaisemmin ollut tekemissä Coltien kanssa, saati GTi:den, niin mitä pitäs tarkistaa, ettei ihan piaskaa osta...

Öljyn kulutushan on tietysti reipas näissä vanhoissa (ja uusimmissakin) mitsuissa reipas, joten se ei ole yllätys. (Ellei sitten tee asialle jotain)

Mitkä paikat on herkkiä ruostumaan?
Mitens tekniikka? Onko näissä koneissa jotain tyyppivikaa? Alatukivarret herkkiä menemään? Tai laakerit takaa?
Mitenkäs noi ABS:t?
 
Vs: Colt 1,6GTi vm-90: Mitä kannattaa tsekata ostohetkellä?

takakaaret,varsinkin takanurkka.voi olla päällepäin suht ok mutta sisällä reikä konttiin.
jos ja kun helmamuovit niin niiden alla usein lahoa joskus jopa pahaakin vaikka olis eilen leimattu :seina

alatukivarsie puslat edessä,etulokareiden oven puolinen alaosa kerää hyvän pesämunan mädälle(voi olla jopa helma puhki lokarin alta)

potkiiko laatikko pahasti keppiä kun kiihdyttää/moottorijarruttaa?

sun muut iän tuomat kulumat,ja mitä konepuolelta olen lukenut(nää muut perustuu omiin kokemuksiin)niin äänekkäät venatasurit lisään listaan vielä
 
Vs: Colt 1,6GTi vm-90: Mitä kannattaa tsekata ostohetkellä?

Alta ruostuu helmat...etuovien etureunasta taaksepäin 20cm..sillä matkalla yleensä haperoa. Tosin ovat myös muovihelmojen alla, eli välttämättä ei näe heti.

PS. Mulla -89 Gti ja 195tkm ja myynnis kans...
 
Vs: Colt 1,6GTi vm-90: Mitä kannattaa tsekata ostohetkellä?

Koneen tyyppiviaksi voidaan ehkä lukea se, että naapurin obeliski-huollon Hartikainen ei osaa vaihtaa jakohihnaa oikein?
 
Vs: Colt 1,6GTi vm-90: Mitä kannattaa tsekata ostohetkellä?

Harri K sanoi
Alta ruostuu helmat...etuovien etureunasta taaksepäin 20cm..sillä matkalla yleensä haperoa. Tosin ovat myös muovihelmojen alla, eli välttämättä ei näe heti.

PS. Mulla -89 Gti ja 195tkm ja myynnis kans...

olette saaneet yksityisviestin...
 
Takaisin
Ylös Bottom