Colt 1,8Gti -93 oikkuilee

palmarkus

New Member
Liittynyt
16 Joulukuu 2005
Nyt on semmoinen vika että auto starttaa kylmänä,käy muutaman minuutin ja sammuu sitten.Ku sitten yrittää uudestaan käyntiin niin starttaa ja käy vähän aikaa ja sammuu sitten taas ja kun tarpeeks kauan starttaa ja sammuu niin lopuks vaan starttaa ja sitten sammuu heti. Mutta starttaa kuitenkin joka kerta! Aina vähän aikaa ennen kuin sammu niin kuuluu radion takaa jotain napsahtelua joten onko siellä joku pensapumpun relee vai onko näissä sellaista! Apua tarvittaisiin???
 
Siel takana on bensapumpun rele.
Mul oli joskus samanlainen ongelma. Enkä sillon viel tienny hirveesti tost autosta, ni vein merkkiliikkeesee ja siel ne puhdisti kaasuläppäkotelon.
En oo vieläkää varma korjaantuks se sillä vai oliks vika hälyttimen käynnistyksen estossa, joka oli kytketty bensapumppuu.
Korjasin hälyn edellisenä iltana ennen ku vein auton liikkeesee, ni en ehtiny kokeilla oisko se toiminu jo sillon.
Sun kannattaa varmaa puhdistaa ensin kaasuläppäkotelo, ku se on aika helppo homma.
Jos se ei auta, ni ronki sit niitä releen johtoja.
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=1079.0
 
Miten se kaasuläppäkotelon puhdistus vois tähän auttaa,auto nimittäin sammuu kerralla,eikä auta vaikka pitää kaasua päällä,onko näissä ollut vikaa bensapumpun releissä ja millälailla korjasit käynnistykseneston ku tässäkin on sellainen??
 
palmarkus sanoi
Miten se kaasuläppäkotelon puhdistus vois tähän auttaa,auto nimittäin sammuu kerralla,eikä auta vaikka pitää kaasua päällä
Hyvä kysymys :) Siks mä laitoinki noi molemmat korjauskonstit tähän, ku en tiiä kumpi mul autto. Jos meinaat et vika on bensansaannissa, ni kokeile sit ensin korjata se. :peukku
Mul oli näin -> Hälyn käynnistyksenestossa on kaks johtoa, mitkä on kytketty katkomaa bensapumpun releen herätevirtaa.
Hälystä oli hajonnu se osa mikä katkasee niitten yhteyden ku laittaa hälyn päälle ja yhdistää ne johdot taas ku ottaa hälyn pois päältä. Se saatto käynnistya kuitenki siks, jos se pätkiki tot bensapumppua aluks vaa välillä. Sinne letkuihinhan jää tot bensaa vähän jemmaa.
Lopuks ku mittasin, ni sillon ne johdot ei ollu kuitenkaa ikinä yhteydessä.
Mähän en tiiä mihin sun käynnistyksenesto on kytketty.

Nyt ku luen tän oman jutun, ni vois luulla et siinähän se vika sit oli, mut enpä oo kuitenkaa ihan varma. Ku siit on jo niin kauan aikaa, etten mä muista ihan tarkasti miten toi juttu meni. Ei oo ollu tota ongelmaa kuitenkaa enää parii vuotee.
(kop kop) ;D
 
En oo kyllä tosin vielä kerinnyt kattomaan onko vika bensansaannissa vai kipinässä,pitää varmaan ensin kattoa tuo bensapumpunrelee,ja sekö oli siellä stereon takana?
 
Mulla on samanlainen gti colt vm. -92, jossa oli samanlaista vikaa havaittavissa. Moottorinohjausrele alkoi naksahtelemaan ja auto sammui. Vika löytyi ECU:sta, josta oli pari konkkaa sanonut sopimuksensa irti. ECU kävi Eskulla huollossa ja sen jälkeen ei ole ollut enää ongelmia.
 
No niin,kävin just kaverin luona joka vaihtoi mulle ne konkat sieltä ecusta,yksi oli selvästi poksahtanut ja meikäläinenhän luuli että siinähän se vika sitten oli. No,pistin ecun takaisin paikoilleen,starttasin,auto kävi kuin kello noin 10 min,ajoin auton ulos tallista ja sitten se taas sammui ja sama naksahtelu kuului relestä,ja sitten ei millään käyntiin kunnes rele naksahti ja taas kävi,vähän aikaa,sanokaa nyt joku fiksu mikä sitten vois olla vikana,voiko olla niin että joku rata piirikortissa ois voinut saada nokkiinsa ku se konkka oli poksahtanut?!? Niin,ja rele on myös kokeiltu vaihtaa,mutta sama homma! ???
 
Kokeile ottaa se käynnistyksenesto pois käytöstä niin tiedät onko vika siinä hälyttimessä.

Koska ecu maadoittaa bensapumpun releen, niin kannattaa kokeilla sitä, että laittaa suoran virran bensapumpulle. Jos auto käy, niin silloin tietää, että ecu:ssa on todennäköisesti jotain vikaa bensapumpun releen ohjauksen osalta.

Voin laittaa kuvan kytkentäkaaviosta, josta näet moottorinohjausreleen kytkennät.
 
Käynnistyksenestossa ei ole ainakaan vikaa,jos voisit laitaa mulle se kytkentäkaavio niin ois hyvä!
Ruukako ohjainlaitteista hajota muuta kun nää konkat,kokeillaan vielä kaverin kans kattoa että ei ole mikään rata siellä piirilevyssä saanut nokkiinsa! Mutta vika on todennäköisesti releen virransaannissa koska se naputtelee aina ku auto sammuu,onko mahdollista ohjata tätä relettä vaikka niin että se vetää silloin ku virta on päällä,vai miten tän releen pitäi toimia??
 
Noniin,luulin jo että auto olis kunnossa mutta ei! Elikkä nyt on vaihdettu konkat ohjainlaitteeseen,bensapumpun relee ja sama ,auto sammuu!
Meinasin sitten että vedän suoraan virransyötön releelle kun kerran siitä loppuu virrat,mutta ku siinä mittailin niin kaikista + johdoista laskee jännite ja auto sammuu.
No,hokasin sitten että akku on oikosulussa ja senku vaihdoin niin auto pelas muutaman päivän ku sitten taas tänään sammui ja sama releen räpsyttäminen kuului,laturinkin kävin jo testauttamassa ja sekin oli kunnossa,kertokaa nyt joku fiksu mikä muu vois olla vikana,alkaa nimittäin konstit loppua?!?! ???
 
Taitaapa olla jotain muutakin vikaa tuossa ecussa,kuka näitä korjaa ja voiko kukaan sanoa mikä tuollaisen korjaus vois maksaa???
 
Vaikuttais siltä, että ecussa jotain muutakin vikaa.

Käytä ecu huollossa/korjattavana tuolla-> Finnware systems, Esa Mankki, 044-5920250.
http://users.kymp.net/finnwaresystems/

Itelle tuli korjautus maksamaan n.200€.
 
Vs: Colt 1,8Gti -93 oikkuilee

Voiko kukaan täällä sanoa kauanko yleensä kestää ku pistää ohjailaitteen tuonne finnware systemsiin ohjainlaitteen korjattavaks! Mulla on jo mennyt 8 viikkoa ja vaikka oon pistänyt sähköpostia niin ei ole tullut vastausta,ois kiva ees tietää onko ohjainlaite ees tullut perille ???
 
Vs: Colt 1,8Gti -93 oikkuilee

palmarkus sanoi
Voiko kukaan täällä sanoa kauanko yleensä kestää ku pistää ohjailaitteen tuonne finnware systemsiin ohjainlaitteen korjattavaks! Mulla on jo mennyt 8 viikkoa ja vaikka oon pistänyt sähköpostia niin ei ole tullut vastausta,ois kiva ees tietää onko ohjainlaite ees tullut perille ???

ECUsi on melko varmasti kyllä löytänyt tiensä matkahuollon kautta Eskun pajalle, valitettavasti tällä hetkellä korjausjono taitaa olla useamman kuukauden mittainen. ECUjen huollot vievät vähemmän aikaa koska ovat nopeita toimenpiteitä. Esku on valitettavan suosittu mies kun koko klubi hänelle ECUnsa lähettää ja korjaileepa mies muutakin elektroniikkaa, eihän siinä tahdo vuorokauden 24 tuntia etes moisille hommille välillä riittääkään. ;D

Et tullut eskulle laittaneeksi viestiä ECUn mukana josko olisit saanut vastaavan vimpaimen lainaksi siksi aikaa kun omasi on korjattavana? Edellyttäen tietenkin että eskulla moisia on varastossa. ::)
 
Vs: Colt 1,8Gti -93 oikkuilee

No toivotaan että osa on tullut perille,ois vaan ollut mukava saada jonkinlainen vahvistus ettei tarvi miettiä sitä että onko paketti tipahtanut bussista jossain seinäjoella! :p
 
Vs: Colt 1,8Gti -93 oikkuilee

Onko kukaan lähiaikoina huollattanut ohjainlaitetta tuolla finnwarella ja osais sanoa tuon jonon pituuden?
 
Vs: Colt 1,8Gti -93 oikkuilee

Millanen polttoaineen paineensäädin tos Coltis on?

Itselläni samaa ongelmaa aiheutti ruiskuaccordis paineensäädin, joka toimii alipaineella (kalvo).
Sen tehtävä on pitää tiettynä maksimina polttoainejärjestelmän paine. Kun kalvo puhkeaa, polttoaine pääsee vapaasti virtaamaan takaisin tankkiin. Tämä aiheuttaa sammumisen. Laite on sinänsä ilkeä, koska moottori käynnistyy ihan normaalisti, mutta sammuu sekuntissa tai parissa.

Ratkaisun löysin itse ongelmaan ( kun eka selvitin ettei ollu sytytys vaan bensan tulo + pumppu toimii ja olin ihan ??? ) kun pihdeillä puristin paluuletkun kiinni kaverin startatessa --> hienosti toimii.

Auton lopullinen kuntoonlaittaminen olikin sitten tarina ihan erikseen. Tuo paineensäädin kun ei ollut ihan mikäään vakiokulutusosa... kaikenlisäksi kerkesin myydä koko kamppeen pois ennenkuin sain uuden säätimen käsiini. Meni parempaan hintaan kuin osan kanssa kuitenkin :driver
 
Vs: Colt 1,8Gti -93 oikkuilee

OT

palmarkus sanoi
Onko kukaan lähiaikoina huollattanut ohjainlaitetta tuolla finnwarella ja osais sanoa tuon jonon pituuden?

Itsellä on ollut vanhemman Gti-Lancerin ecu korjattavana ~puoli vuotta, johtuen siitä että ei löytynyt osia ja oli pari kertaa unohtanut koko korjauksen, mutta nyt pitäis lähiaikoina tulla. :-\
Kannattaa soittaa ja kysyä saa paremmin selville koska ehtii korjata ja muistaako se sun boksin korjata, ettei hautaudu pinojen alle. Muistuttaa minäkin jouduin... :(
Mutta kuitenkin asiallisen tuntuinen henkilö.
 
Vs: Colt 1,8Gti -93 oikkuilee

Noniin,nyt sain jo sitten sen ecu:n takaisin,mutta auto ei enää starttaa ollenkaan,oisko kellään vinkkejä mikä vois olla,toinen polttoainepumpun relee kokeiltu,voisko olla että pumppu on jäänyt jumiin,ei ainakaan tuu pensaa,pääseekö pumppuun käsiks ilman että tankkia irrotta vai pitääkö tankin ottaa irti,onko kellään kytkentäkaaviota eculta releen kautta pumpulle,että sais vähän mittailla????
 
Vs: Colt 1,8Gti -93 oikkuilee

En osaa valitettavasti antaa enää vinkkiä ongelmaa, mut kestiks sun ecun korjaus tosiaa vuoden? :eek:
 
Vs: Colt 1,8Gti -93 oikkuilee

Päivitetään vähän,auto nyt seissyt lämpimässä kuivumassa vuorokauden ja nyt lupailee kokoajan mutta ei lähe,aloin sitten tutkiskelemaan vähän ja vasemman ajovalon takaa löytyi kaks relettä ja kaks isoa liitintä,otin koko hässäkän pois ja siellä töpseleissä oli hapettumaa ja sen putsasin pois ja sitten ku koitin irrottaa liitintä releistä niin toisesta lähti yks nasta irti ja hapettumaa oli koko liitin täynnä,elikkä,mihin nää releet kuuluu,onko ees mitään tekemistä käynnin kanssa??
 
Takaisin
Ylös Bottom