Colt 1993 1.8 GTI huohotusjärjestelmän muutos

Hakala

New Member
Liittynyt
16 Maaliskuu 2007
Onko kokemusta huohotusjärjestelmän muuttamisesta ilmaan hengittäväksi? Imuputkeen tulee muutos, niin pitää päättää laittaako siihen letkulähtöä.

Kannattaako öljyhuuruja kerätä imusarjaan vai onko moottorin imu oleellinen osa huohotusjärjestelmän toimintaa?

Auto kesäkäytössä.
 
Vs: Colt 1993 1.8 GTI huohotusjärjestelmän muutos

Hakala sanoi
Onko kokemusta huohotusjärjestelmän muuttamisesta ilmaan hengittäväksi? Imuputkeen tulee muutos, niin pitää päättää laittaako siihen letkulähtöä.

Kannattaako öljyhuuruja kerätä imusarjaan vai onko moottorin imu oleellinen osa huohotusjärjestelmän toimintaa?

Auto kesäkäytössä.

suodatin riittää tai jos haluaa ihan hifistellä niin rosterinen öljyn kerääjä jossa suodatin
sen tyhjennellä aika ajoin ,kunnossa olevassa tuskin ikinä ;)
 
Vs: Colt 1993 1.8 GTI huohotusjärjestelmän muutos

Onko mitään kannanottoa moottorin imun vaikutuksesta huohotukseen? Ilmeisesti hyvällä kokemuksella pitkän aikaa ollut ilmaan huohottava?

Tarkoitus on säiliö pistää väliin jokatapauksessa ettei nyt ihan mihen vaan öljyjä huohottele, jos edes huohottaa..
 
Vs: Colt 1993 1.8 GTI huohotusjärjestelmän muutos

mulla on ollu nyt tuo Gti galantti ilmaan huohottavana muutaman kuukauden
pelkkä suodatin ei edes öljyn keruu säiliötä ja suodatin pysyny ihan puhtaana ei röhni öljyä
ja ei mitään vaikutusta koneen toimintaan.

ostin sellanen mopon suodattimen siihen fixux liikkeestä 20mm kiinityksellä, siihen väli rengas millä on tivistetty kanteen
menevään letkuun.

tulevaisuudessa teen turbon imupuolelle tuon huohotuksen, joku säiliö kumminkin väliin
 
Vs: Colt 1993 1.8 GTI huohotusjärjestelmän muutos

kuinkas tää homma onnistuu turbo koneessa ku mulle sanottii et sen huohotuksen olis hyvä mennä sinne imupuolelle et turbo vetäis alakertaan pienen alipaineen. mut kone onkin evo 3:n 4g63, muistaakseni. meinasin kans ku kone huohottaa turbolle ja ilmansuodattimeen aika paljon öljyä niin jos tekis jonkun säiliön ja keräis öljyn talteen.
 
Vs: Colt 1993 1.8 GTI huohotusjärjestelmän muutos

itse suosittelen tätä kerääjäsäiliötä, kondensio vesi kertyy sinne eikä sinne kuulumattomaan paikkaan :) ihan vaan omia kokemuksia..
 
Vs: Colt 1993 1.8 GTI huohotusjärjestelmän muutos

Koskela sanoi
kuinkas tää homma onnistuu turbo koneessa ku mulle sanottii et sen huohotuksen olis hyvä mennä sinne imupuolelle et turbo vetäis alakertaan pienen alipaineen.
Niinhän se on alunperin suunniteltu ja miksi hyvää systeemiä muuttamaan. Vaan onko se tehty pelkästään ympäristömääräsyten ja öljynkatkun kannalta?

tikkku sanoi
itse suosittelen tätä kerääjäsäiliötä, kondensio vesi kertyy sinne eikä sinne kuulumattomaan paikkaan :) ihan vaan omia kokemuksia..
Meinaatko että kerääjäsäiliö estää veden kondensoitumisen esim. öljypohjaan, vai?
 
Vs: Colt 1993 1.8 GTI huohotusjärjestelmän muutos

juu eihän sillä muuta väliä mut ku se öljy sit sotkee vähä joka paikkaa siellä. mulla se ainaki tulee turbon ja siihen tulevan imuputken liitoskohdasta ulos ja leviää siit ympäriinsä eikä oo kovin kivan näköstä sellanen öljy määrä.
 
Takaisin
Ylös Bottom