Terve. Olen nyt tapellut tuon auton kanssa ihan tarpeeksi niin pakko tulla tänne kysymään jelppivä.
Autoa saa siis kylmänä sahata mielestäni normaalia pidempään kun tarvis ja kylmänä sammuilee kun kytkimen lyö pohjaan vaikkapa valoissa.
Olen selaillut tätä forumia aika paljon ja tein tuollaisen vikakoodilukulaitteen. Normaalia toimintaa näyttää. Näytti aikaisemmin ilmanmäärämittarivirheitä, mutta se johtui ilmeisesti siitä kun irroitin koko höskän ja putsailin kaasuläppää kaasarinpuhdistusaineella ja unohdin sen johdon laittaa takaisin. Resetoin ecun ja tein pienen testilenkin ja tämän jälkeen vilkutti jatkuvaa lyhyttä. Kun tuon ostin niin auto ei yhdessä vaiheessa lähtenyt ollenkaan käyntiin välillä, mutta kuulin että imusarjan tiiviste vuotaisi ja vaihdoin tuon niin nyt on käyntiin lähtenyt ilman kaasuakin jopa. Mutta edelleen sammuu ensimmäisiin valoihin ja tarpeeksi pitkän lenkin jälkeen alkaa kierrokset seilaamaan kun kytkimen lyö pohjaan. Uutena ongelmana tuli, että nyt hävisi Vedenlämmöt mittaristosta kun räpläsin niitä kahta johtoa jotka ovat siinä anturissa kiinni joka on kiinnitetty siihen murikkaan johon menee vesiletkuja. Aikaisemmin kävi samoin ja sain ne toimimaan kun rävelsin tarpeeksi en enää. Tosiaan purkasin tuon ecun ja tutkin sitä niin hieman oli lähtenyt elkot vuotamaan ja putsasin levyn sekä vaihdoin ne siinä toivossa, että se olisi auttanut, mutta ei. Muuten auto toimii ihan hyvin kulkee matka-ajossa niin kuin pitääkin ja tehot tuntuu olevan tallella. Onko se tyhjäkäyntimoottori tuossa kaasuläppäkotelossa kiinni tässäkin mallissa vai mistä sen löytää? Lambda-anturia ei ilmeisesti ole kun on katiton malli? En ainakaan moista löytänyt pakosarjasta vaikka kuinka yritin tiirailla. Vielä tuosta sammumisesta niin lämpimänäkin kun vähän polkaisee niin kierrokset tippuu välillä melkein sammumispisteeseen, mutta nousee sitten siihen n. 900rpm paikkeille.
Autoa saa siis kylmänä sahata mielestäni normaalia pidempään kun tarvis ja kylmänä sammuilee kun kytkimen lyö pohjaan vaikkapa valoissa.
Olen selaillut tätä forumia aika paljon ja tein tuollaisen vikakoodilukulaitteen. Normaalia toimintaa näyttää. Näytti aikaisemmin ilmanmäärämittarivirheitä, mutta se johtui ilmeisesti siitä kun irroitin koko höskän ja putsailin kaasuläppää kaasarinpuhdistusaineella ja unohdin sen johdon laittaa takaisin. Resetoin ecun ja tein pienen testilenkin ja tämän jälkeen vilkutti jatkuvaa lyhyttä. Kun tuon ostin niin auto ei yhdessä vaiheessa lähtenyt ollenkaan käyntiin välillä, mutta kuulin että imusarjan tiiviste vuotaisi ja vaihdoin tuon niin nyt on käyntiin lähtenyt ilman kaasuakin jopa. Mutta edelleen sammuu ensimmäisiin valoihin ja tarpeeksi pitkän lenkin jälkeen alkaa kierrokset seilaamaan kun kytkimen lyö pohjaan. Uutena ongelmana tuli, että nyt hävisi Vedenlämmöt mittaristosta kun räpläsin niitä kahta johtoa jotka ovat siinä anturissa kiinni joka on kiinnitetty siihen murikkaan johon menee vesiletkuja. Aikaisemmin kävi samoin ja sain ne toimimaan kun rävelsin tarpeeksi en enää. Tosiaan purkasin tuon ecun ja tutkin sitä niin hieman oli lähtenyt elkot vuotamaan ja putsasin levyn sekä vaihdoin ne siinä toivossa, että se olisi auttanut, mutta ei. Muuten auto toimii ihan hyvin kulkee matka-ajossa niin kuin pitääkin ja tehot tuntuu olevan tallella. Onko se tyhjäkäyntimoottori tuossa kaasuläppäkotelossa kiinni tässäkin mallissa vai mistä sen löytää? Lambda-anturia ei ilmeisesti ole kun on katiton malli? En ainakaan moista löytänyt pakosarjasta vaikka kuinka yritin tiirailla. Vielä tuosta sammumisesta niin lämpimänäkin kun vähän polkaisee niin kierrokset tippuu välillä melkein sammumispisteeseen, mutta nousee sitten siihen n. 900rpm paikkeille.