Colt GTI lukko

Hakala

New Member
Liittynyt
16 Maaliskuu 2007
Mitä tasauspyörästönlukkoja on saatavilla '93 GTI Colttiin?

Japanin-malleissa ilmeisesti ollut vakiona joku, Cyborg?

Aftermarket lukkoja, Cusco?

Sopiiko mistään Evosta etulukko?

Mahdollisesti koko vaihdelaatikon vaihto lukollisella perällä olevaan toisesta Mitsusta??
 
Vs: Colt GTI lukko

Kiitos vastauksista, ensisijaisesti kuitenkin haetaan jotain budjetti-ratkaisua. Tuo Kaaz maksaa enemmän mitä auto :)

Sen takia olisin kiinnostunut noista toisten mallien lukoista/laatikoista, kun voi käytettynäkin löytää.
 
Vs: Colt GTI lukko

Ebayssä on ollut aina välillä käytettyjä cyborgin aftermarket ja oem lukkoja., johonkin 350-400$ +rahti hintaan.
 
Vs: Colt GTI lukko

tepi sanoi
Ebayssä on ollut aina välillä käytettyjä cyborgin aftermarket ja oem lukkoja., johonkin 350-400$ +rahti hintaan.
Jep, se taitaakin olla ainoa malli mistä oem-lukon voi Colttiin saada.

Löysin tällaisenkin, mutta toiminnasta olisi kiva tietää. Ei saisi mikään kemppi olla, jos tahtoo rataa kiertää.
http://www.ffdynamics.com/products_lsd.htm
 
Vs: Colt GTI lukko

Samaa sarjaa kuin "Phantom Grip", josta on keskusteltu mm. täällä:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=29319.0

Eli uskoo ken tahtoo. Jos lukon "pito" tehdään joko kahden surkean pienen metallipalan välissä, tai metallipalan ja rattaan välissä TAI tasauspyörästön laakereita painamalla, niinkuin näissä ebay-ihmelukoissa yleensä on tapana, niin itse jätän ainakin sellaiset väliin. Ja ei, en ole itse kokeillut sellaista, mutta arvostan laatikkoani sen verran, että en kyllä kokeilekaan.

Jos tuo on ainoa vaihtoehto, niin itse jättäisin lukon hankkimatta ja keskittyisin ensin renkaisiin ja alustaan (joihin joka tapauksessa kannattaa panostaa).

Oletko paljonkin käynyt jo ajelemassa radalla? Onko autoa muuten rakenneltu kuinkakin pitkälle? Ts. miksi lukon hankinta on nyt listalla?
 
Vs: Colt GTI lukko

Alusta ja renkaat on tulossa/ostoslistalla, BC Racing tolpat ja Toyo R1R katurenkaat.

Lukkoa sen takia, kun ainakin vakioalustalla (ja huonoilla renkailla) ei ollut lainkaan pitoja sisemmän puolen pyörässä tiukemmissa mutkissa. Tämäkin varmasti muuttuu kun saa pitävämmät renkaat autoon.

Muutaman kerran vasta radalla ajellut, että harrastus on ihan aluillaan. Moottori on ihan vakio, liikuttaa se kuitenkin kevyttä koppaa kohtuullisesti.

Kaazin EVO123-etulukko pitäisi sopia myös Colttiin, niin Evon vakiolukkokin varmaan sopii, jos alkupään Evoja on etulukolla koskaan saanut?
 
Vs: Colt GTI lukko

Jos huom. jos evo 1-3 lukko käy, niin sellaisia(kin) löytyy Quaifeltakin. Kannattaa olla tarkkana, ettei siinä (jossain, mistä tieto on peräisin) nyt tarkoiteta vanhempaa Colt/Lancer sarjaa, johon se evo 1-3 etulukko käy (isokoneisiin/GTI).

Jostain syystähän se Mirage on eroteltu Quaifenkin listalla.
 
Vs: Colt GTI lukko

Coltuk.org-foorumilla oli, siinä oli kyseessä CA-korisen vaihdelaatikko.
 
Vs: Colt GTI lukko

Käsittääkseni etulukko on todella harvinainen (vakiona) varhaisissa evoissa.

Noita katalogejakin lukiessa kannattaa olla tarkkana: mielestäni sekä Quaifen omassa, että suomalaisen maahantuojan luetteloissa on tällä hetkellä virhe: Quaife QDH7B on FWD turbo Clipsen spesifinen perä, ei fwd "non-turbon" (johon taas kävisi evo-1-3 QDH8B). Näin mielestäni. Jenkkien Quaife-katalogi tukee näkemystäni, ja lisäksi se oli muistaakseni aiemmin toisin muissa luetteloissa -eli oikein.
 
Vs: Colt GTI lukko

Näissä saakin olla tarkkana.. Onko noissa Eclipseissä ollut lukkoa vakiona?

Ja voihan se olla ettei 140hp saa noita Toyoja kiljumaan..
 
Vs: Colt GTI lukko

Onko noissa Eclipseissä ollut lukkoa vakiona?

Ei ainakaan minun tietojeni mukaan. Olen antanut itseni ymmärtää, että oikeastaan nuo muutamat Cyborg Coltit ovat niitä HYVIN harvoja Mitsuja, joissa on etulukkoja ollut. Nelikot mukaan lukien.
 
Vs: Colt GTI lukko

Hakala sanoi
Ja voihan se olla ettei 140hp saa noita Toyoja kiljumaan..
Putkivireinen/kevennetty CA 1,6 ainakin toimi "tasaisilla" radoilla Yokohaman AD48 (semislicksi) 185/14'',Affella oli ongelmia sutimisen kanssa,johtuen mäkisyydestä.
 
Vs: Colt GTI lukko

Ei siitä lukosta haittaa ole (varsinkaan jos ei valkkaa liian tiukkaa tai tee kemppiä), mutta koska se on varsin huomattava investointi, renkaat ja alusta (kuten aloittaja viisaasti onkin tekemässä) kannattaa päivittää ensin.
 
Vs: Colt GTI lukko

Kiitos vastauksista. Mennään nyt ainakin aluksi ilman lukkoa, kun ei kohtuuhintaisia helposti löydy.

Ahvenistolla suolenkin jälkeinen ylämäki on paha, mikä varmaan osaksi korjaantuu uusilla renkailla.

Mikä mahtaa olla vetarien laita, kestääkö ne pitkään?
 
Vs: Colt GTI lukko

Nivelet kestää rata-ajoa ihan hyvin noilla tehoilla. Vanhat kumit menee yleensä rikki, ja ne on kyllä kiire korjata, ettei nivel mene samaan syssyyn. Niveltähän rasittaa vedättäminen ääriasennoissa, ja oman kokemuksen mukaan jäärata syö myös niveliä tämän takia.

Jos on ylimääräistä virtaa, niin voi tehdä kuten ralli-rata ukot tekevät/ovat tehneet: vaihtaa rasvat niveliin USEIN, ja putsaa ja purkaa ne samalla. Itse on ole vaivautunut tekemään tätä, mutta jos uusi nivel maksaisi vaikkapa tonnin ja niitä kuluisi kolmen kisan välein, saattaisin vaikka innostuakin tekemään.
 
Takaisin
Ylös Bottom