colt jakohihnan vaihto

alapäässä siinä muovikopassa,laturin hihnan alla.yläpäässä siinä kannessa sellanen kolmio merkki,noin klo2 ja 3.men tienoolla. nokan hihna pyörässä sellanen piste!
 
onko sielä alhaalal se merkki siinä hihnapyörässä mihin tulee laturin hihna vaiko siinä ite rattaassa mihin jakohihna tulee?
Kun sitä tuos oon tutkinu ni yx merkki on ainaki siinä hihnapyörässä mut sehän pitää ittaa irti et saa sen hihna sieltä pois.ja sitte semmonen et onko kyseises koneessa tasapainotusakselia mikä pitäs jotenki lukita ennenku ottaa tuon hihna pois, kun yx kaveri niin vaan väitti et mitsuis on semmonen.
 
meni sit vähän vielä vaikeemmax nimittäin venttiilikopassa ei ole mitään merkkejä.
Mutta eikös tuo säätäminen onnistu myös niin että kattoo vaan alamerkin kohillee ja sit pyörittelee nokka-akselia niin kauan et venttiilit vaihtaa oikeen sylinterin kohalla, eikös sillon jos kampiakselin merkki on kohillaa ni ykkös sylinterin venttiilit vaihtaa, vai olenko väärässä???
 
Eipä tossa vaihdossa kummempaa oo kun tussilla vaan teet omat merkit sekä kanteen että hihnapyörään, sen jälkeen kiristäjä löysäksi ja hihna veks...

Tietty se koneen kiinnikekorva on avattava että saat sen hihnan pois sieltä :)

EDIT: Ja kannessa (kopassa ei mun mielestä oo mitään merkkejä?) oleva "merkki" on siinä valussa, eli ei varsinaisesti oo silleen merkki vaan semmonen pieni kulma vain...
 
juu eihän tuos sit mitää, ainoo et kun homman nimi on se et otan koko kannen pois kun pitää venttiilinvarren kumit vaihtaa kans samal.
Onko hyviä konsteja saada se laturin hihnapyörä irti siitä kampiakselista kun tuntuu olevan kohtuu tiukas.
 
Nyt ammattimiehet silmät kiinni ;D

Sä saat vauhtipyörän esiin sieltä alhaalta kun otat sen suojapellin pois, sinne junttaat ruuvarin väliin ts. kiilaat sen vauhtipyörän "lukkoon" sen jälkeen toinen pitää sitä ruuvaria kiinni ja toinen vääntää mutterin auki...
 
EDIT:Ajatus hukku ku silmät oli kiinni lukiessa,unohtakaa..hohhoijaa..
 
hihnapyörässä kampparin päässä lovi joka laitetaan sytytyssäädön astelevyllä kohtaan T jolloin nokkapyörän merkki osoittaa oikealle (katsottaessa niin että seisotaan niin että nokkapyörä on suoraan edessä) siinä jonkunlainen valumerkki purse tai vast.
 
Takaisin
Ylös Bottom