mitse87
Member
- Liittynyt
- 30 Joulukuu 2004
- Sijainti
- Etelä-Pohojam'maa, seinäjoki
syksyllä 2005 hankin 1200A lancerin, tai sen mitä siitä oli jäljellä, työn alle huimaan 20e hintaan. no olihan se "aikas" raato, mutta kun parempaakaan ei silloin ollut löytänyt vaikka pidemmän aikaa näitä etsinkin. ihan käsittämätön työmäärä tässä on ollut ja on vielä paljon jäljellä...
jotain varmaan kertoo että auto on viimeksi katsastettu 17.9.1986, ja purattu -89. bonuksenahan oli se että auto vaikutti ostettaessa"yllättävän" kovapeltiselle, hitsattu oli ja ihan asiallisen näköistä...tosin oli sitten vedetty vanhan päälle lähes kaikki tai jotain ihme kotkauksia muuten. esim takaa lahonnut runkopalkki oli "korjattu" näppimällä kylkeen kulmaraudan pätkä, taka kotelot oli pellistä, ja kiinnitetty alustamassalla... tuossa kuvaa muutamista "paikoista" olisi vain alunperin pitänyt jaksaa kattella parempi aihio ja jättää tämä osiksi. No pikkuhiljaa kori on tullut parsittua kasaan, pohjatyöt ennen maalia vielä osittain jäljellä ja muuta näpräämistä.
eli:
vuosimalli: -1977
tekniikka: 2,0l 8v.4g63, sapporon "tuplat" ,280* nokka, kannesta imukanavia muotoiltu, pakokanavat siistitty, 5-vaiht. laatikko, sähköinen pensapumppu yms. pientä ja sievää.
alusta: aikalailla alkuperäinen, etujouset lyhyemmät ja uudet iskarit+ jarruosat tietenkin.
sisusta:"1600gsr" kojeluta ja ratti. muuten -76 1400gl sisustus (ovipahvit+niskatuet yms.)
ulkoasu: "ajan henkeen" lievästi rakenneltu, vanhemman -76-77 1600gsr:än ilmanottoaukot(muovit) konepeltiin, golfin takakaaret, 13' turbiinivanteet(205 kumit taakse), etulippa sekä 1400gl listat.
auto ostokunnossa... :-X
konehuone
sisusta 1. ja 2.
joitain mätäpaikkoja:
vas. etutolppa ja tolpankotelo
takaloosterista
tässä oli sisälokari ;D
takapalkki
kynnyksen päät mallia tämä
kuulemma traktorin perälevyllä muotoiltuc-pilari
lattiaa avattuna, rälläkkä lauloi lisää ja paljon...
työstettyjä:
kuskinpuolenpohjaa
takapalkki
kynnyksenpää sisältä
takakulmaa
C-pilari ja kaari sovitettuna
Jo helpotti,pohja happomaaleissa puhalluksen jäljiltä
hiekkaranta ja kaksi auringonpalvojaa? ;D
pitihän se A-pilariki siihen sitten vaihtaa...melkeen suoraan oli saanut edellinen
nykytilanne aikalailla tämä, pitäisi enemmän aikaa ja lämmin paikka hommata missä laittaa, kun taas olis into päällä.
mutta saahan kaikkea muuta väsättyä talvella
sitten joitain muita liittyviä kuvia:
historiakin alkaa olla selvillä. luovareita löytyy muutamia ja huomaa vihreä -86 rekisteri ote. tuon kanssa on sitten hieno mennä konttorille kun sen aika tulee ;D
tässä nämä maahantuojan todistus muutosta varten sekä nokan kuitti
Ja kirjallisuutta olla pitää, näillä pärjää jo hyvin.
puskurit jynssättynä, etupuskuri maksoi hurjat 20e purkaamolla, ja sai siitäkin vielä ihan kohtuullisen...
kokeilin korjata useasta kohtaa halkeilleen kojelaudan pehmusteen:ennen ja jälkeen kuvat.
yksi satsi pitäisi vielä viedä osia kelta-apassivoitavaksi, tässä edelliset.
osiksi hankin -76 mallisen töysästä
paljon on tuostakin hyödynnetty, mm. a-ja c-pilarit, ovet, takaluukku, takapuskin yms.
ja sitten on vielä osiksi tämä -78 1,6(alunp. 1,2)
toimi uskollisesti 3v kovaa jää ja peltokäyttöä... ripee vehje, 1,6 celesten ketjukone ja 1,2 laatikko ;D
niin ja on sitte pirun kätevä keksintö tämä "keinu" eli toiselta puolelta pyörät pois, pultataan napoihin kiinni ja käännetään kyljelleen, ei osu mihinkään. saa kokonaisenkin auton kunhan ottaa akun pois ja laittaa esim trasseli tupon öljytikun putkeen. muut nesteet pysyneet ainakin Cherryssä ja 140y datsunissa sisällä.
eli tämmönen keksintö:
irrallaan
paikoillaan
kyljellään
lisää kuvia Mitsuista, Datsuneista, Mazdan työstämisestä, Mopedeista, purkaamolta ja tapahtumista
LINKKI projekti-keskusteluun
jotain varmaan kertoo että auto on viimeksi katsastettu 17.9.1986, ja purattu -89. bonuksenahan oli se että auto vaikutti ostettaessa"yllättävän" kovapeltiselle, hitsattu oli ja ihan asiallisen näköistä...tosin oli sitten vedetty vanhan päälle lähes kaikki tai jotain ihme kotkauksia muuten. esim takaa lahonnut runkopalkki oli "korjattu" näppimällä kylkeen kulmaraudan pätkä, taka kotelot oli pellistä, ja kiinnitetty alustamassalla... tuossa kuvaa muutamista "paikoista" olisi vain alunperin pitänyt jaksaa kattella parempi aihio ja jättää tämä osiksi. No pikkuhiljaa kori on tullut parsittua kasaan, pohjatyöt ennen maalia vielä osittain jäljellä ja muuta näpräämistä.
eli:
vuosimalli: -1977
tekniikka: 2,0l 8v.4g63, sapporon "tuplat" ,280* nokka, kannesta imukanavia muotoiltu, pakokanavat siistitty, 5-vaiht. laatikko, sähköinen pensapumppu yms. pientä ja sievää.
alusta: aikalailla alkuperäinen, etujouset lyhyemmät ja uudet iskarit+ jarruosat tietenkin.
sisusta:"1600gsr" kojeluta ja ratti. muuten -76 1400gl sisustus (ovipahvit+niskatuet yms.)
ulkoasu: "ajan henkeen" lievästi rakenneltu, vanhemman -76-77 1600gsr:än ilmanottoaukot(muovit) konepeltiin, golfin takakaaret, 13' turbiinivanteet(205 kumit taakse), etulippa sekä 1400gl listat.
auto ostokunnossa... :-X
konehuone
sisusta 1. ja 2.
joitain mätäpaikkoja:
vas. etutolppa ja tolpankotelo
takaloosterista
tässä oli sisälokari ;D
takapalkki
kynnyksen päät mallia tämä
kuulemma traktorin perälevyllä muotoiltuc-pilari
lattiaa avattuna, rälläkkä lauloi lisää ja paljon...
työstettyjä:
kuskinpuolenpohjaa
takapalkki
kynnyksenpää sisältä
takakulmaa
C-pilari ja kaari sovitettuna
Jo helpotti,pohja happomaaleissa puhalluksen jäljiltä
hiekkaranta ja kaksi auringonpalvojaa? ;D
pitihän se A-pilariki siihen sitten vaihtaa...melkeen suoraan oli saanut edellinen
nykytilanne aikalailla tämä, pitäisi enemmän aikaa ja lämmin paikka hommata missä laittaa, kun taas olis into päällä.
mutta saahan kaikkea muuta väsättyä talvella
sitten joitain muita liittyviä kuvia:
historiakin alkaa olla selvillä. luovareita löytyy muutamia ja huomaa vihreä -86 rekisteri ote. tuon kanssa on sitten hieno mennä konttorille kun sen aika tulee ;D
tässä nämä maahantuojan todistus muutosta varten sekä nokan kuitti
Ja kirjallisuutta olla pitää, näillä pärjää jo hyvin.
puskurit jynssättynä, etupuskuri maksoi hurjat 20e purkaamolla, ja sai siitäkin vielä ihan kohtuullisen...
kokeilin korjata useasta kohtaa halkeilleen kojelaudan pehmusteen:ennen ja jälkeen kuvat.
yksi satsi pitäisi vielä viedä osia kelta-apassivoitavaksi, tässä edelliset.
osiksi hankin -76 mallisen töysästä
paljon on tuostakin hyödynnetty, mm. a-ja c-pilarit, ovet, takaluukku, takapuskin yms.
ja sitten on vielä osiksi tämä -78 1,6(alunp. 1,2)
toimi uskollisesti 3v kovaa jää ja peltokäyttöä... ripee vehje, 1,6 celesten ketjukone ja 1,2 laatikko ;D
niin ja on sitte pirun kätevä keksintö tämä "keinu" eli toiselta puolelta pyörät pois, pultataan napoihin kiinni ja käännetään kyljelleen, ei osu mihinkään. saa kokonaisenkin auton kunhan ottaa akun pois ja laittaa esim trasseli tupon öljytikun putkeen. muut nesteet pysyneet ainakin Cherryssä ja 140y datsunissa sisällä.
eli tämmönen keksintö:
irrallaan
paikoillaan
kyljellään
lisää kuvia Mitsuista, Datsuneista, Mazdan työstämisestä, Mopedeista, purkaamolta ja tapahtumista
LINKKI projekti-keskusteluun