Colt nykii?

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Missähän mahtais olla vikaa ku auto toimii muuten normaalisti,mutta jos kierrättää enemmän,auto rupee vähän niinkuin nykimään,auto hyytyy. Siis kiihtyvyys ei lopu,mutta hidastuu selvästi vaikka kierrokset nousee. Parhaiten vian huomaa jos lähtee kiihdyttämään 2. vaihteella nopeuden noustessa yli 60km/h kiihtyvyys hidastuu ja paljon. Tekee saman muillakin vaihteilla. Autona siis Mitsubishi Colt 1.5GLi vuosimallia -91. Autolla ajettu 160tkm ja just vaihdettu katti ja lambda. Myös akku ja laturi uusia(molemmat 75A). Neuvoja?? ???

Samantyylistä vikaa?
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=7574.0
 
Nykiikö se ollenkaan pienemmillä kirroksilla vai vasta silloin kun kierokset nousee? Nakuttaako kone yhtään? siis vaikka jos pidät sitä tyhjäkäynnillä niin nakuttaako yhtään?

Veikkailisin että siinä on ruiskun kanssa joku ongelma. :eek:
 
Hei minulla on ton lancerin kanssa samantyylistä vikaa,kiihdytettäessä rupeaa hyytymään määrätyilla kierroksilla,huomaa hyvin esimerkiksi ohittaessa,hetken kiihtyy hyvin mut sitten alkaa veto loppumaan
 
Auton maahantuoja joskus ilmoitti tollasesta hyytymisestä että vaihtaa nakutustunnistimen paikkaa mutta ei tunnu sekään auttavan
 
ECU tiensä päässä eikä osaa enää pitää karttoja kohdallaan kun kierrokset nousee? tai toinen mitä voisin epäillä että puola alkaa vetelemään viimosia eikä anna enää kunnon rundilla kunnon kipinää?

Tuskin siinä on ajoitus hampaan pielessäkään..?

Jotenkin toi 60 km/h vauhti vaikuttais siltä (näin omasta muistikuvasta) että silloin ois kierroksia n. 4000-4500rpm 2.vaihteella ajettaessa.. Tuskin sulla pakoputkikaan ahdistaa niin paljon ;D Meinasin vaan sitä ettei noilla kierroksilla varmaankaan ole paljon lambdan kanssa tekemistä (jonka olitkin uusinut) mutta kenties ECU, ruiskun ohjausyksikkö tai joku sytytyspuolen osa ei kestä mukana kyydissä.. :-\
 
No kylläpä tuntus oudolta että esim. ECU olisi tiensä päässä noinkin vähän ajetussa ja "suht tuoreessa" ;D autossa. ??? En oikein usko. Pienillä kierroksilla ei hyydy,vain ku antaa kierroksia esim. juuri ohituksissa. Sytytystä on säädetty, ennen oli liikkeen mukaan pielessä,mutta auto pelas ja kulki hyvin. Säätivät kohalleen,niin auto nyki tosi paljon. Säätivät uudestaan "enemmän pieleen", mutta auton kulkupuoli parantui. Mystistä. Pitääkö ohjearvot sit paikkansa vai mikä mättää? Virrnjakajan kansi...? Tulpan johdot...? ::)
 
Nixu sanoi
Nykiikö se ollenkaan pienemmillä kirroksilla vai vasta silloin kun kierokset nousee? Nakuttaako kone yhtään? siis vaikka jos pidät sitä tyhjäkäynnillä niin nakuttaako yhtään?

Veikkailisin että siinä on ruiskun kanssa joku ongelma. :eek:

Ei nakuta kone.
 
Minun mielestäni. Aivan selvä polttoaineen saantivika.
Itselläni oli samantapainen vika lancerissa GLXI -89. Ja mulle yritettin myydä polttoainepumput, ruiskusuuttimet, bensansuodattimen, tankin ja antureita. Vika oli tankissa ruostetta niin paljon että sihtipussi imuputken pääässä tukossa. Korjaantui kun putsasin tankin ja sihdin. Korjaamon veloitus oli yli 300e polttoaine järjestelmän tutkimisesta. Ja aivan turhaan. Kyllä kyrsi. Itse korjasin vian suhkot pienellä, kädet menivät kyllä likaisiksi.
 
Eli eiku bensansuodatin tarkastamaan ihan ensimmäiseks. :) Ruostetta nimittäin ei tuossa autossa ole, on niin priima koriltaan ku olla voi. ;)
 
Tarkoitin ruostetta tankin sisällä. Helppo tarkistaa, ottaa vain tankin imuputket pois tankista. Samassa nousee polttoainepumppu ja imuputken sihtipussi.
Jos pussi ruosteen värinen. Eikun putsamaan tankki.
 
Ahem..

-91 on tällä hetkellä useimmin hajoava ecun vuosimalli. Ajetuilla kilometreillä ei ole asiaan minkään laista vaikutusta. Ja tuollaiset oireet voivat johtua juurikin ecun hyytymisestä. Suosittelen huoltoa, ettei pääse mokoma hajoamaan korjauskelvottomaan kuntoon.

On tuossa hyllyssä nyt kolmekymmentä kappaletta korjauskelvottomaksi palaneita ecuja....surullinen näky.
 
Takaisin
Ylös Bottom