Colt Ralliart 2011 malliin lisätehoa, mistä?

M

Magilla4

Guest
Huomenna haen takaisin liikkeestä kyseisen auton joka on seissyt noin 20 kk myymättä sen jälkeen kun vaihdoin pois sen. Nyt tuli taas eteen hyvä tilaisuus alkaa lievästi rakentaa autoa ja nostaa hieman tehoa.

Heräsi vain kysymys jos kukaan edes kohtuuhinnalla pystyy Suomessa tekemään jotain virityksiä ??? Tilanne näyttäisi edelleen olevan yhtä synkkä kuin toukokuussa 2012. Silloin oli tarkoitus lähettää ECU Saksaan Mega-Speedille joka saisi Ralliartin ECUn muunnoksilla ulos +55 hv. ja hintakin olisi ollut kohtuullinen 499€. Tosin silloin kysyessäni hintoja hinta olisi vielä mennyt huomattavasti allekin jos olisin lähettänyt pikarahdilla ECUn Saksaan ja ECU olisi lähtenyt muutettuna vielä samana päivänä takaisin. Auto olisi hyvässä lykyssä seissyt vain viikon verran.

Neuvoja otetaan mielellään vastaan jos jollaakin on ehdottaa asiallisen hintaista ratkaisua ;D
 
Vs: Colt Ralliart 2011 malliin lisätehoa, mistä?

Kerroppas kumpaa olet menemässä hakemaan (itsekin olen nääs katsellut) eli sitä 9500km ajettua vai sitä 45tkm ajettua.

Jäseneksi liittymällä tuosta voi aueta lisää tietoa. Yksi on suomessa lastulla ja putkella antanut ulos tuon verran. Voi löytyä halvempikin vaihtoehto ohjelmointiin mutta koko homma on hieman testiasteella. Tuo coltin ecu on sanalla sanoen paska ( ei pysty evoscannilla loggaamaan ja flashausta varten otettava koko purkki irti).


Ilman koko putkiston muutosta NOT GONNA HAPPEN! Kuulemma erityisesti downpipe ahdistaa.
 
Vs: Colt Ralliart 2011 malliin lisätehoa, mistä?

Olen menossa hakemaan takaisin sen 9500 km ajetun yksilön joka on Iisalmessa. Meni multa vaihtoon saman putiikin Varkauden toimipisteeseen toukokuussa 2012. Se tuli mulle uutena joulukuussa 2011 juuri ennenkuin olisi lähtenyt 'Afrikkaan' koska on Euro4 päästönormin auto.

Saattaa olla että Ville A. esiintyi nimimerkillä koffkolmonen täällä joskus. Valitettavasti Ville kuoli aivosyöpään viime kesänä 33-vuotiaana, mutta hän antoi hyviä vinkkejä ja hänen valkoisesta 2010 Ralliartista oli otettu 220 hv irti ja ECU boksi oli muokattu nimenomaan Mega-Speedillä.

Tuossa omassa joka nyt tulee takaisin on putkisto vaihdettu ja mikäseonkaan se klunssi mistä poistetaan se pieni hylsy on poistettu, eli ilmeisesti ahtopaine on hieman korkeampi kuin ihan vakiossa. K&N filsutilaus lähti tänään Saksaan ja tulee ehkä parissa viikkossa. Sitten on dumpin vaihto edessä, ja sen jälkeen pitäisi keksiä jotain kivaa.

Joku voimaa.com jää ainakin pois laskuista ihan kättelyssä täysin järjettömän hinnan takia. Mega-Speed olisi viimeksi tehnyt homman 'edullisesti' koska olisi säästänyt verot ja alvit ja vaikka mitä koska kuittia tuskin olisin saanut enkä kylläkään olisi tarvinnutkaan.
 
Vs: Colt Ralliart 2011 malliin lisätehoa, mistä?

Filsu tuli Saksasta edullisesti (43,33€ toimituskuluineen) ja on nyt paikallaan. Eron orkkisfilsuun huomaa selvästi!

Dumppi on tilattu Saksasta (EVO4 dumppi) ja tulee kun ovi kolahtaa, ehkä parin kolmen viikon sisään.

Lisävinkkejäkin saa lähettää edelleen :driver
 
Vs: Colt Ralliart 2011 malliin lisätehoa, mistä?

Smart ForFour Brabus ,joka oli käytännössä samalla tekniikalla, tarjosi samasta padasta ~175hv.
Mitäs eroja siinä sitten oli tuohon Colttiin, jossa on alkujaan 25hummaa vähemmän?

http://www.auto-data.net/en/?f=showCar&car_id=14861
 
Vs: Colt Ralliart 2011 malliin lisätehoa, mistä?

M.Nieminen sanoi
Smart ForFour Brabus ,joka oli käytännössä samalla tekniikalla, tarjosi samasta padasta ~175hv.
Mitäs eroja siinä sitten oli tuohon Colttiin, jossa on alkujaan 25hummaa vähemmän?

http://www.auto-data.net/en/?f=showCar&car_id=14861

Softa. Coltista oli ~170 hv versio joissain maissa myös.
 
Vs: Colt Ralliart 2011 malliin lisätehoa, mistä?

Ihan mielenkiintoinen tieto tuo Brabusin teho. Täytynee syventyä aiheeseen jos jostain löytyisi viisasta tietoa. Olisikohan sitten ihan erilainen ECU-boksi kuin Ralliartissa mikä on aika onneton kapistus...
 
Vs: Colt Ralliart 2011 malliin lisätehoa, mistä?

Magilla4 sanoi
Ihan mielenkiintoinen tieto tuo Brabusin teho. Täytynee syventyä aiheeseen jos jostain löytyisi viisasta tietoa. Olisikohan sitten ihan erilainen ECU-boksi kuin Ralliartissa mikä on aika onneton kapistus...

Sama ECU, softassa ero.
 
Vs: Colt Ralliart 2011 malliin lisätehoa, mistä?

Eli mikä olisi viisain teko seuraavaksi? Päivittääkö kukaan Suomessa Softan?

175hp olisi jo sekin parempi kuin 150hp joskin muutama lisäkaakki ei haittaisi ???
 
Vs: Colt Ralliart 2011 malliin lisätehoa, mistä?

Jos saisi aussimallista ecun (syytä selvittää onko obd) niin homma hoituisi. Toki voisi olla leimaa varten toinen ecu.

Noh kuitenkin tuo aussimallin/JDM flashaus onnistuu ihan harrastelijakaluilla eli ecuflashilla ja toimisikohan loggauskin evoscannilla. Tuo czt:n ecu ei vastaa mihinkään. Voitaisiin vaikka Magilla4:sen autosta kattoa jossain vaiheessa antaako se uudemman ecu edes logata että onko se ihan yhtä vammainen tapaus kuin CZT.
 
Vs: Colt Ralliart 2011 malliin lisätehoa, mistä?

Magilla4 sanoi
Eli mikä olisi viisain teko seuraavaksi? Päivittääkö kukaan Suomessa Softan?

Vanhempi CZT on ollut työn alla. Voimaa tuli hyvin putkisto + softa modilla, mutta muutamia ongelmia on ratkaistavana. Jos CZT saadaan hyvään iskuun niin Ralliarttiin voinee soveltaa samaa kaavaa.
 
Vs: Colt Ralliart 2011 malliin lisätehoa, mistä?

Innokkaalla googlaamisella löytyy pajoja jotka pystyisi päivittämään ECU:n jolloin tehoa tulisi +30hp/60Nm lisää. Mutta hinta muistuttaa jo kartellia kun jokainen paja haluaisi rokottaa sen 699€ !! Näin siis Suomessa.

Saksassa työn olisi saanut 300€ tasan kun viimeksi kyselin hintaa. Kohtahan säästäisi jo matkarahat ja miksei Saksan reissukin sopisi aikatauluihin :deadhorse
 
Vs: Colt Ralliart 2011 malliin lisätehoa, mistä?

Tervehdys!

Itseäkin alkanut tämä colt ralliart kiinnostamaan joten kysynkin että onko kenellekkään foorumilaiselle tuttu auto tämä vantaan kamuxilla myynnissä oleva 70000 ajettu -09 ralliart? http://www.nettiauto.com/mitsubishi/colt/6216452 ? kolareita ym vikoja taustalla?

Lisäksi itseäkin kiinnostaa mahdollinen tehonlisäys kyseiseen autoon mutta kuitenkin niin että pääsee osien ja päästöjen kanssa vuotuisesta leimasta läpi. Karalalla taisi olla joku ojelmointi/lastutus vaihtoeto nettisivuillaan missä lupasivat kaiketi vähintään 180hv, tiedä sitten.

tuntuu että ei meinaa hirmusti suomen kaupoista löytyä viriosia tähänkään mitsuun :/ eli mitkä lienee kuristavat osat auton kokoonpanossa tehon kannalta ja mistä kannattaa osia lähteä tiedustelemaan?
 
Vs: Colt Ralliart 2011 malliin lisätehoa, mistä?

Kävin ite kattoo Tota colttia. en ajanu. Aika monta omistajaa. Ei ole ruostesuojattu. Päällisin puolin ihan jees, käy kokeilee. Ollut sen aikaa että luulis että haluuvat eroon. Ohjelmointi saattanee onnistua järkevään hintaan kerholaiselta.
 
Vs: Colt Ralliart 2011 malliin lisätehoa, mistä?

juu itsekkin käyny sitä siinä pihalla pällistelemässä. Jarrulevyissä tuntui olevan jonkin verran jo reunaa muodostunut, mutta kuluvia osiahan ne on. voi olla että katoin kieroilla silmillä mutta ihan kuin konepellin etureuna olis hieman irvistänyt apukuskinpuolelta toiseen reunaan verrattuna mutta tosiaan pitää katsoa tarkemmin sitten jos käy koeajolla. oliko puhetta mitään oliko hihnanvaihtoa tehty? ainakin ajan puolesta näillä main edessä (5v).
 
Vs: Colt Ralliart 2011 malliin lisätehoa, mistä?

jep... jos alkaa kauppaa hieromaan niin pitää ruinata että teettävät sen hihnavaihdon siihen. Mutta edelleen jos auto on jollekin tuttu niin infoa vaan tännepäin.

Lisäksi onko kellään tietoa tuv-hyväsytystä coilover sarjasta ralliartiin? kw tarjoaa czt malliin vuosimallista -04 -> mutta onkohan se myös ralliartin kanssa yhteensopiva? sekä bilsteinillä taisi olla b14 sarja tarjolla mutta sen Tuv- lapuista ei ole tietoa.
 
Vs: Colt Ralliart 2011 malliin lisätehoa, mistä?

Onko tietoa putkistojen valmistajista että onko ylipäätänsä saatavilla ralliartiin esim. cat-backeja, downpipejä ym. viriosaa vai pitääkö mennä kysymään ihan putkiston teettämistä jonnekin alan firmaan?

Magilla4 sanoi
Tuossa omassa joka nyt tulee takaisin on putkisto vaihdettu ja mikäseonkaan se klunssi mistä poistetaan se pieni hylsy on poistettu, eli ilmeisesti ahtopaine on hieman korkeampi kuin ihan vakiossa.

ja sen verran tiedustelisin Magilla4:ltä Mistä klunssista on kyse ja toimiiko se jonkinlaisena tehonrajoittimena sekä minkä valmistajan putkisto omassasi on? kiitos etukäteen mahdollisista vastauksista.
 
Vs: Colt Ralliart 2011 malliin lisätehoa, mistä?

Pasanen sillalla sanoi
Onko tietoa putkistojen valmistajista että onko ylipäätänsä saatavilla ralliartiin esim. cat-backeja, downpipejä ym. viriosaa vai pitääkö mennä kysymään ihan putkiston teettämistä jonnekin alan firmaan?

ja sen verran tiedustelisin Magilla4:ltä Mistä klunssista on kyse ja toimiiko se jonkinlaisena tehonrajoittimena sekä minkä valmistajan putkisto omassasi on? kiitos etukäteen mahdollisista vastauksista.

Downpipe on saatavilla Kreikasta http://www.ebay.com/itm/MITSUBISHI-COLT-CZT-08-TurboExhaust-Front-Downpipe-Hosenrohr-With-Cat-euro3-/251475541257

Euro CZT ja Euro Ralliart putkisto on nähdäkseni samanlainen. Downpipeen on tullut muutos 2010 puolivälissä, samoin keskiputkeen jossa on toinen katti. Luultavasti katteja on muutettu samaan aikaan, muut osat mukaanlukien takavaimennin ovat samalla osanumerolla koko tuotannon ajan.

JDM / AUS Ralliart downpipe muistaakseni sopii, mutta loppuputki on erilainen eli RPW:ltä ei sitä kannata Australiasta tilata. Huonosti on tullut vastaan tuota loppuputkea Euromalleihin joten melkein teettäisin sen jossain asiansa osaavassa paikassa. Kaikki osaavat tehdä putkia joista kaasu menee läpi hyvin, mutta harva osaa tehdä putken joka on myös ääneltään miellyttävä.

Perusvirityksessä ei tarvita kuin 2.5" putkisto, ahtopaineensäädin ja ECU:n ohjelmointi. Yksi CZT minkä säädin antoi tällä reseptillä ja muistaakseni K&N suodattimella vakiokotelossa hiukan reilut 210 hv / 300 Nm. Aika hyvin saa siis voimaa pikkumuutoksilla ja auto tietysti muuttuu aivan erilaiseksi. Lisätietoa voi kysellä yksityisviestillä jos ECU:n ohjelmointi kiinnostaa.

Tuo Magilla4:n mainitsema kuristin liittyy vakio ahtopainesäätöön ja sen poistamalla saa pienen piikin ahtoihin lisää ja ehkä aavistuksen lisää koko alueelle. Huonolla tuurilla jo siitä voi tulla vikakoodia vakiosoftalla.

Yleisesti ottaen Euro CZT = pre-facelift malli. Euro Ralliart = facelift malli Evo X tyyppisellä nokalla ja uudistetulla sisustalla, JDM/Aus Ralliart = hieman CZT:aa ulkonäöltään muistuttava mutta koriltaan yllättävän erilainen malli jonka facelift oli paljon miedompi. Moottori ja voimansiirto kaikissa kuitenkin samaa kamaa.
 
Vs: Colt Ralliart 2011 malliin lisätehoa, mistä?

meneekö auto kyseisillä muutoksilla leimasta läpi,obd,päästöt ym. seikat huomioon ottaen? tarvitaanko siis ns. lastutuksen lisäksi vielä erillinen ahtopaineen säädin hommata itse lastutus/ojelmointitapatumaan? olen jotenkin ollut luulossa että näissä uudemmissa autoissa pelkällä lastulla/ohjelmoinnilla saadaan muunmuassai juuri ahtopainetta nostettua? joninmoinen elektroninen säätö tjsp :)

itsellä mielessä juurikin ns. kevyillä muutoksilla saatavat tehonlisäykset niikuin juurikin lastutus,ilmasuodatin ja catback putkistko.. ehkä jos intoaja rahaa riittää niin downpipe(jos se on adistava) ja kisakatti.. tuleva auto, mihin sitten päädynkin on kuitenkin jokapä'iväinen käyttöauto minkä haluan pitää sellaisena että katsatuksessa ei tule hylsyä ainakaan päästöjen tai viriosien aiheuttamien obd vikakoodien takia.
 
Vs: Colt Ralliart 2011 malliin lisätehoa, mistä?



Perusvirityksessä ei tarvita kuin 2.5" putkisto, ahtopaineensäädin ja ECU:n ohjelmointi. Yksi CZT minkä säädin antoi tällä reseptillä ja muistaakseni K&N suodattimella vakiokotelossa hiukan reilut 210 hv / 300 Nm. Aika hyvin saa siis voimaa pikkumuutoksilla ja auto tietysti muuttuu aivan erilaiseksi. Lisätietoa voi kysellä yksityisviestillä jos ECU:n ohjelmointi kiinnostaa.

oliko tämä kyseinen omavalmiste/teetetty putkisto vai jonkun valmistajan valmis setti? kokoputkisto vai catback?
 
Vs: Colt Ralliart 2011 malliin lisätehoa, mistä?

Pasanen sillalla sanoi
Perusvirityksessä ei tarvita kuin 2.5" putkisto, ahtopaineensäädin ja ECU:n ohjelmointi. Yksi CZT minkä säädin antoi tällä reseptillä ja muistaakseni K&N suodattimella vakiokotelossa hiukan reilut 210 hv / 300 Nm. Aika hyvin saa siis voimaa pikkumuutoksilla ja auto tietysti muuttuu aivan erilaiseksi. Lisätietoa voi kysellä yksityisviestillä jos ECU:n ohjelmointi kiinnostaa.

oliko tämä kyseinen omavalmiste/teetetty putkisto vai jonkun valmistajan valmis setti? kokoputkisto vai catback?

Siinä oli tämä RPW:n putki ja sitä jouduttiin loppuosasta muokkaamaan -> tarvikeänkkäri tilalle ja pörinät on aikamoiset.... kyllä se taitaa kokoputkisto olla ?
 
Vs: Colt Ralliart 2011 malliin lisätehoa, mistä?

Pasanen sillalla sanoi
meneekö auto kyseisillä muutoksilla leimasta läpi,obd,päästöt ym. seikat huomioon ottaen? tarvitaanko siis ns. lastutuksen lisäksi vielä erillinen ahtopaineen säädin hommata itse lastutus/ojelmointitapatumaan? olen jotenkin ollut luulossa että näissä uudemmissa autoissa pelkällä lastulla/ohjelmoinnilla saadaan muunmuassai juuri ahtopainetta nostettua? joninmoinen elektroninen säätö tjsp :)

itsellä mielessä juurikin ns. kevyillä muutoksilla saatavat tehonlisäykset niikuin juurikin lastutus,ilmasuodatin ja catback putkistko.. ehkä jos intoaja rahaa riittää niin downpipe(jos se on adistava) ja kisakatti.. tuleva auto, mihin sitten päädynkin on kuitenkin jokapä'iväinen käyttöauto minkä haluan pitää sellaisena että katsatuksessa ei tule hylsyä ainakaan päästöjen tai viriosien aiheuttamien obd vikakoodien takia.

Menee läpi päästöistä eikä vikakoodeja tule kun tekee oikein. Putkiston kelpaavuus tietysti tarkalleen tulkittaessa voi tulla ongelmaksi kuten muissakin autoissa. Erillinen ahtopaineensäädin on siksi hyvä että Mitsun oma ahtopaineensäätö on melkolailla syvältä ja Coltissa dataloggaushankaluuksien vuoksi ahtoja on erityisen hankala saada käyttäytymään siististi kaikissa olosuhteissa. Tuo 210 / 300 on kuitenkin ECU:n ohjaamalla ahtopaineensäädöllä eli on se mahdollista mutta tiettyjä hankaluuksia siihen liittyy. Manuaalinen säätöruuvi maksaa 50 euroa joten mieluusti säästää aikaa ja käyttää sellaista.

Autossa oli koko putkisto turbolta, tosin lähtöputki ensimmäiset 10 cm vakiota. Tuossa linkkaamassani Kreikkalaisten tuotteessa on myös se lähtöputki korvattu eli tulee suoraan turboon kiinni.
 
Vs: Colt Ralliart 2011 malliin lisätehoa, mistä?

selvä homma ja kiitoksia vastauksista. tietää ainakin mistä löytyy varmaa infoa jos päätyy tuon ralliartin hankintaan.

onko kokemuksia niistä ns kisakateista että meneekö niiden kanssa autot ylipäätänsä katsatuksessa päästöistä läpi?

Lisäksi tuohon alustasarjaseikkaan jos jollain on tietoa että meneekö czt ja ralliarttiin samat tolpat kiinnitysten puolesta? esim kw mainitsee vaan että mitsu colt czt 1.5 turbo vm 04 -> eteenpäin variante 2. eli lähtökohtaisesti czt malliin ja bilsteinissä taitaa olla hieman sama juttu b14 sarjan kanssa?

K&n antaa myös ralliarttiin ainoaksi vaihtoehdoksi orkkiskoteloon sopivan filtterin mutta czt.hen lisäksi kartiollisen intake kitin. liekö sekin ropisi kuitenkin ralliartiin myös sillä ainakin ulkoisesti konehuone näyttää aika samalta? paljon tulee kysymyksiä,pahoittelut siitä, mutta koitan vaan saada madollisimman paljon tietoa ennen auton hankintaa osien ym. saatavuuden suhteen.
 
Vs: Colt Ralliart 2011 malliin lisätehoa, mistä?

Pasanen sillalla sanoi
onko kokemuksia niistä ns kisakateista että meneekö niiden kanssa autot ylipäätänsä katsatuksessa päästöistä läpi?

Omissa kulkupeleissä on useammassa ollut tällainen ns. kisakatti eli avarampi läpivirtaava jalometallikennoinen katti eikä päästöjen kanssa ole ollut ongelmia.
 
Vs: Colt Ralliart 2011 malliin lisätehoa, mistä?

njoo kaupat tuli tehtyä... liike hoitaa hihnavaihdon ja katsastuksen vielä ennen luovutusta.

onko tämä euroralliart tyyppimerkiltään z30 vai mikä kun noita coilovereita koitan löytää
 
Vs: Colt Ralliart 2011 malliin lisätehoa, mistä?

Pasanen sillalla sanoi
onko tämä euroralliart tyyppimerkiltään z30 vai mikä kun noita coilovereita koitan löytää

Kyllä on. Suoraan sopivia sarjoja taitaa löytyä vain KW:ltä, Bilsteinin saa sopimaan vanhemman Colt 1.5T tolpan osilla. K-sport/D2 sopivuudesta en ole varma, mutta TUV hyväksyntä ainakin puuttuu niistä. KW:stä on kokemusta, mutten voi suositella sitä...
 
Vs: Colt Ralliart 2011 malliin lisätehoa, mistä?

Jos pelkkiä madallusjousia halajaa niin H&R jouset madaltaa noin 35 mm ja tuotenumero on 28975-1
 
Vs: Colt Ralliart 2011 malliin lisätehoa, mistä?

Quality Tuningin downpipe on aika siistin näköistä työtä ja lähtee suoraan turbon kyljestä eli erillinen elbow lähtee pois. Aion syksyllä kokeilla miten pelkkä downpipe ja softa toimii. Loppuosa putkestakin tosin on ahdasta pilliä, mutta käyttöautoon voi pelkkä downpipe olla vaihtoehto jos ei tykkää lisämelusta.

Sopivuus ainakin CZT, Ralliartista ei varmuutta.

Saatanpa kokeilla myös E85 ja isommat suuttimet tuolla kokoonpanolla.
 
Vs: Colt Ralliart 2011 malliin lisätehoa, mistä?

Pari vuotta mennyt näistä keskusteluista mutta mielenkiinnosta kysyisin miten asiat ovat edenneet? Onko lisää kokemusta ECU:n uudelleen ohjelmoinnista ja tarvitseeko pakoputkistoa välttämättä avartaa? Muutamia lisä heppoja olisin vailla omaan Ralliarttiin ihan joka päiväiseen käyttöön.
 
Vs: Colt Ralliart 2011 malliin lisätehoa, mistä?

JSO sanoi
Pari vuotta mennyt näistä keskusteluista mutta mielenkiinnosta kysyisin miten asiat ovat edenneet? Onko lisää kokemusta ECU:n uudelleen ohjelmoinnista ja tarvitseeko pakoputkistoa välttämättä avartaa? Muutamia lisä heppoja olisin vailla omaan Ralliarttiin ihan joka päiväiseen käyttöön.

Tietääkseni asiat ovat edenneet varsin mallikkaasti. :)
 
Vs: Colt Ralliart 2011 malliin lisätehoa, mistä?

-JP- sanoi
Tietääkseni asiat ovat edenneet varsin mallikkaasti. :)
Projektipäiväkirjan mukaan tuo on mielestäni vähättelyä.
 
Vs: Colt Ralliart 2011 malliin lisätehoa, mistä?

Basbarduu sanoi
Projektipäiväkirjan mukaan tuo on mielestäni vähättelyä.

No täytyy pitää "vähän" jännitystä yllä. :)

Mutta tosiaan alkuperäiselle kysyjälle niin klubiin kannattaa liittyä , löytyy varsin mallikkaasti toteutettu Colt- CZT-R projektikertomus jäsenten puolelta.

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=52998.msg472337#new

Jos kiinnostuit niin klikkaa tuosta :

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=828.0
 
Vs: Colt Ralliart 2011 malliin lisätehoa, mistä?

JSO sanoi
Pari vuotta mennyt näistä keskusteluista mutta mielenkiinnosta kysyisin miten asiat ovat edenneet? Onko lisää kokemusta ECU:n uudelleen ohjelmoinnista ja tarvitseeko pakoputkistoa välttämättä avartaa? Muutamia lisä heppoja olisin vailla omaan Ralliarttiin ihan joka päiväiseen käyttöön.

Euro Ralliarttia en ole vielä ohjelmoinut. JDM Ralliartin ja Euro CZT:n kylläkin.

Putkisto on selkeästi se yksittäinen osa mistä saa eniten hyötyä Coltissa. Esimerkiksi ilmansuodatin koteloineen (vaikka onkin pieni) ja välijäähdytin riittävät mainiosti vakioturbon voimavaroihin. Tarkoitus on joskus kesällä tehdä yhteen CZT Colttiin säädöt vakioputken kanssa ja katsoa mitä siitä saa aikaiseksi pelkällä softalla. Uskoisin että Euro Ralliarttiinkin nämä kokemukset ovat sovellettavissa.

Kyllähän noista ihan eri autoja tulee kun voima lisääntyy ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom