Coltin öljyrenkaat on susia?

S

Sputnikki

Guest
Ostin kuukausi sitten 91 vuoden coltin ja poljeskelin sillä viime viikkoon asti tyytyväisenä. Maanantaina koneesta alkoi kuulua kilkattavaa ääntä kurmittaessa alakierroksilla. Tiistaina kilkatus oli jo sen asteista että alkoi jo keljuttamaan + pelotti että onko renkaita mennyt poikki. Mittasin ohivuodot ja joka pytty näytti reilua kymppiä eli hyvät ikäisekseen ( 150 Tkm). Eli mitäs nyt.
Sitten tulvi muistooni aikaisemmin omistamani coltin hieman saman suuntaiset oireet. Niin että *erkelle, kansi irti ja nuijat alas. Ja kas. Aivan sama vika kuin edellisessä -88 coltissani; kaikkien mäntien öljyrenkaat AIVAN jumissa. Öljyä siis pääsee palotilaan ja syttyy siellä sitten miten sattuu aiheuttaen mukavan kilkatuksen. kilk kilk. Vai onko näin? Onko muille mahdollisesti käynyt samankaltaiseti colttinsa historiassa. Kaksi samaa vikaa suht tuoreilla koneilla pistää vain pientäkin ihmistä ihmettelemään.
 
no eipä ole moista ilmiötä tullut vastaan, ainakaan noin uudessa, mutta saattaa olla, että vanhempia piinaa sama ilmiö: minulla on kahdessa eri mallisessa moottorissa on ollut hieman öljyn syöjän vikaa, vaikka ne olivat vähän ajettuja (vaikkakin muuten iäkkäitä) ja toimivat muuten tosi hienosti. Ei niihin toisin oltu mitään ohjuri/kumi remonttejakaan tehty, osa syy sekin, mutta kuvaamasi ilmiö saattoi hyvinkin olla myös niiden vaivana. Molemmat olivat -80 luvun moottoreita, eli niillä on varmasti ajettu mineraali öljyillä aika pitkään ja luulen, että se pikeyttää öljyrenkaatkin.

Täytyykin katsella öljyrenkaita vähän tarkemmin, kun avaa seuraavan mosan.....
 
öljyt pois, 4 l löpöä tilalle ja varovasti käyttelee paikallaan muutaman minsan ja sitten uudet öljyt ja suti, toimii ainakin nisunasun öljyrenkaisiin, olen tekstannut ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom