cyclon ja ecu

1.8gti

New Member
Liittynyt
19 Lokakuu 2005
noniin tallissa on kaksi cyclon imusarjalla olevaa gti galantin mosaa ja yksi kappale dynamic 4 galantti. mistä tiedän että autossa on cycloniin sopiva ecu? toinen mosa tuli auton mukana irrallaan!!!
 
cyclone imusarjoja ei ole ollut vapari malleissa kuin AMG galantissa. Mikään normi gti galantin ecu ei "*osaa" ohjata tuota.

Tuota cyclone imusarjaa voit ohjata vaikka RPM riippuvaisesti jollain smt6/relelähtöisellä rpm kellolla. Vaihtokohdan joudut katsomaan dynossa. Lisäksi tarvit normi mitsun solenoidin, jota löytyy konehuoneessa ja jotain yks suuntaventtiileitä + alipainesäiliön. Netistä löytyy alipainekytkentä ko imusarjalle.

*=Osaaminen riippuu ihan softasta. loppujen lopuksi cyclone imusarjan solenoidi on euro tms mallissa egr... Kätevä ukko koodaa cyclone ohjauskoodin GTI:n ecuun egr ohjauksen päälle + kytkee cyclone imusarjan solenoidin EGR solenoidin tilalle. Ohjeet on netissä.  ;)
 
tää on se auto josta oli juttua jossakin osiossa täällä!
kuka tietää tarkemmin autosta sjo-782 ruman harmaa pommi!!! auto ollu liikenteessä tolla cyclone mosalla. mitä boxissa lukee jos se on cycloneen tarkoitettu?
 
Eli se on turbo kone  ???, hieman valaisua juttuihin. VR4 RS:ssä on cyclone imusarja ja tottakai sitä ohjaava ecu, joka tuossa harmaassa rata galantissa on ollut.

Ecusi on speciaali ralliartin n-ryhmän ecu, optimoitu k&n:lle, muistaakseni  ;)
 
kukas autoa on rakentanut? autossa oli tosin mukana vain vapari pakosarja (haljennut) mut männät erilaiset ku tossa toisessa cyclonessa! menee vaikeaksi!!!
 
Aloitetaanko ihan alusta :)

Tästä auton moottoristako puhutaan ?

http://www.mitsubishiclubfinland.com/albumi/displayimage.php?album=14&pos=11
 
ei oo tuo pirssi (oliski)! vaan toi joka on tuolla myytävien joukossa kone vikasena:
 
Kuvat kertois enemmän kuin tuhat sanaa. Otahan kuvia männistä ja ecusta.
 
OFF topic

jos jotain myynnis niin oisin kiinnostunut.. etenkin toimivasta gti:n koneesta (vähäpäästöisestä) samoin kuin myös koneeseen kuuluvan ecun
 
tepi sanoi
cyclone imusarjoja ei ole ollut vapari malleissa kuin AMG galantissa. Mikään normi gti galantin ecu ei "*osaa" ohjata tuota.
Uutta tietoa:

Itse asiassa on noita loppuvuosien 91.8 -> 92 gti galluja ollut cyclone imusarjalla. :)


Jokos oot saanut kuvia ?
 
kuvia en oo kerinny otella ku moottoriremppa painaa päälle mut laitoin sen toisen cyclonen paikoilleen ku siitä oli näköjään otettu pois kaikki ylimääräiset heepelit eli varmaa toimii kuin normi multi efi??? kuhan saan kokeiltua moottorin toimivuuden ni katsellaan lisää!
männät muuten oli molemmissa koverat normi männät!
 
pitääpäs nostaa aihettä ylös...
sain juuri Cyclone imusarjan jossa ei ole läppiä edes alkuperäisenä ???

http://mmc.1g.fi/kuvat/E32+projekti/16v_valmistelua/

tuolla kuvia.

ihmetyttää tuo kanava joka yhdistää kaikki imukanavat.
vai mikähän lie? n. 5mm reikä jokaisessa imukanavassa ja ne yhtyvät imusarjassa olevaan poikki kanavaan josta lähtö johonkin ap letkuun? vai mihin sitä on käytetty?

ps. kiva olis syöttää nossit sitä kautta :p ;D :-X
 
JKorpela sanoi
ihmetyttää tuo kanava joka yhdistää kaikki imukanavat.
vai mikähän lie? n. 5mm reikä jokaisessa imukanavassa ja ne yhtyvät imusarjassa olevaan poikki kanavaan josta lähtö johonkin ap letkuun? vai mihin sitä on käytetty?

ps. kiva olis syöttää nossit sitä kautta :p ;D :-X

OT: saiskohan tuollaisella imarilla uskoteltua poliisille että "tässä on ollu nossit ihan tehtaalta asti" ;D
 
Juu..
Ne reiät jotka on jokaisessa kanavassa, on siksi että käynti ja imu olis tasasempaa.
 
Mitsusippi sanoi
Juu..
Ne reiät jotka on jokaisessa kanavassa, on siksi että käynti ja imu olis tasasempaa.

onko mitää tietoa miten se on "kytketty" ? eli mihin pitäs mennä se ap-letku siitä imusarjan päältä?
onko siin välissä esim joku solenoidi ohjaus tms?
 
Takaisin
Ylös Bottom