D2 alustasarjan korkeudensäätö jumissa

Lamaro

Evo IX -07
Liittynyt
27 Tammikuu 2006
Elikkäs IX:n alla oli jo tuollainen sarja kun sen aikoinaan hankin. 2011 talvena viimeksi koskenut säätöihin, jolloin paikat liikkui jotenkuten...vaan ei enään. Työllä ja tuskalla sain ne holkit pyörimään, eli preloadin säädöt + alapään lukituksen. Iskaritolppa ei vaan lähde liikkumaan mihinkään suuntaan, on niin stn jumissa siinä alapäässä. Onko tähän jotain hyviä neuvoja? Kuumaa ei viissiin parane sinne antaa? Myös holkki holkkia vasten ja toista naputtamalla "piukemmalle" kokeiltu, mutta holkit alkaa antautumaan niin paljon ettei enään viitsisi niitä murjoa. Onko tollanen nyt menetetty tapaus (vasta ensimmäinen setti menossa, kolme jäljellä) vai onko taikuutta tähän ongelmaan?
 
Vs: D2 alustasarjan korkeudensäätö jumissa

Lamaro sanoi
Elikkäs IX:n alla oli jo tuollainen sarja kun sen aikoinaan hankin. 2011 talvena viimeksi koskenut säätöihin, jolloin paikat liikkui jotenkuten...vaan ei enään. Työllä ja tuskalla sain ne holkit pyörimään, eli preloadin säädöt + alapään lukituksen. Iskaritolppa ei vaan lähde liikkumaan mihinkään suuntaan, on niin stn jumissa siinä alapäässä. Onko tähän jotain hyviä neuvoja? Kuumaa ei viissiin parane sinne antaa? Myös holkki holkkia vasten ja toista naputtamalla "piukemmalle" kokeiltu, mutta holkit alkaa antautumaan niin paljon ettei enään viitsisi niitä murjoa. Onko tollanen nyt menetetty tapaus (vasta ensimmäinen setti menossa, kolme jäljellä) vai onko taikuutta tähän ongelmaan?

Tolpat käteen vaan kaikki ja putsaa huolella kaikki kierteet yms jarrukliinerillä läpi. Sit ujuttaa rasvaa kierteisiin ja kylmäspraytä, näin ainakin omat saanu aina talven jälkeen auki. Pari tolppaa tais joutua vääntämään iskarin sylinteristä papukaijoilla, että sai kierrettyä voimalla. Tietenkin vällyä pihtien väliin, ettei vahingossakaan tule jälkiä.
 
Vs: D2 alustasarjan korkeudensäätö jumissa

Tolppa on jo "kädessä". Kierteet on kaikki putsattu ja holkit liikkuu nyt vaivatta ylös ja alas...mutta se shaamarin tolppa ei pyöri mihenkään. Tarvii tota kylmäspraytä vielä kokeilla. Paranis alkaa kohta liikkumaan tai D2 saa lentää mäkeen!
 
Vs: D2 alustasarjan korkeudensäätö jumissa

Mulla kävi BC:n kanssa sama, ei tarvitse paljoa hiekkaa ym. mennä sinne kierteisiin kun lähtee ruostumaan ja hitsautuu kiinni.

Projektipäiväkirjasta lainattua: :)
Liottelin ensin Pinelinella kurat ja sitten pari päivää irroitusöljyssä ja lauantaina vääntämään. Toinen takatolppa oli ok, ja toisen sain auki melko helpolla.
Etutolppa ruuvipenkkiin ja alaosaa auki vääntämään, isolla ruuvarilla ei mitään jakoa -> 2 x pitkä ½" jatkovarsi apuun -> toinen halki.
Sorkkarauta avuksi -> pöytä jossa ruuvipenkki kiinni repeytyi irti.
200g ruuveja ja nauloja pöytään + rautakanki vääntöapuun, aukesi 5mm mutta ei mihinkään sen jälkeen, tosin ruuvipenkki halkesi ja tolpan kiinnityskorvakkeet rupesi antamaan periksi.
Toinen tolppa ei liikkunut edes sitä viittä milliä. Sunnuntaina koitin vielä lämmittää niitä mutta ei auttanut.
 
Vs: D2 alustasarjan korkeudensäätö jumissa

Itse nostan/lasken aina talvi/kesä korkeuteen niin tuleee vuoden sisään 2x avattua tolpat aina ja putsattua. On huomattavasti mukavampi käsitellä niitä aina kun säätää pitäisi.

Parin viikon päästä saa varmaan taas ottaaa tolpat lapaseen ja säädellä kesäkorkeuteen, saas nähdä ;D
 
Vs: D2 alustasarjan korkeudensäätö jumissa

Graffiti liottajaa (tiiän, kallista ja vaikee löytää) mutta tunkeutuvuus on ihan eriluokkaan kuin WD40 tms.
Kyllä siihe alaputkeen voit kuumailmapuhaltimella lämpöö antaa ja kylmäsprayta sitte kierreosuuteen.
 
Vs: D2 alustasarjan korkeudensäätö jumissa

Kiukuspäissäni laitoin jo alustan vanhoihin säätöihin ja takasin paikalleen. Tarvii noi muut irrottaa, putsaa ja kattoo millai on jumissa. Jäykemmäks olisin halunnu ja edestä sentin, takaa kaks pois...!! Ei se nyt noinkaan NIIIIN paha ole, mutta huomattavasti paremman näkönen vähän matalampana. Eikä pysty vaan jäykistää ku korkeus siinä samalla nousee ja sitähän ei pysty nyt säätää mihinkää suuntaan! On nää vehkeitä prkl!
 
Vs: D2 alustasarjan korkeudensäätö jumissa

Harri K sanoi
Graffiti liottajaa (tiiän, kallista ja vaikee löytää) mutta tunkeutuvuus on ihan eriluokkaan kuin WD40 tms.
Kyllä siihe alaputkeen voit kuumailmapuhaltimella lämpöö antaa ja kylmäsprayta sitte kierreosuuteen.

mistä noita liuottajia saa, itsellä yhden BC:n kanssa oon tapellu koko päivä enkä ole saanut aukin vaikka kaiken olen kokeillu. :S
 
Vs: D2 alustasarjan korkeudensäätö jumissa

weni_ sanoi
mistä noita liuottajia saa, itsellä yhden BC:n kanssa oon tapellu koko päivä enkä ole saanut aukin vaikka kaiken olen kokeillu. :S

tuo mulle ni avaan ;D ei mullakaa ole ny tota graffitiainetta.
 
Vs: D2 alustasarjan korkeudensäätö jumissa

Harri... Onko 500ml purkki kallis jos se maksaa 6-9€ merkistä riippuen? Ja melko riittosaa ainetta...
 
Vs: D2 alustasarjan korkeudensäätö jumissa

Jahvetti sanoi
Harri... Onko 500ml purkki kallis jos se maksaa 6-9€ merkistä riippuen? Ja melko riittosaa ainetta...
en tiiä puhutaanko samast aineesta, onha noita mömmöi. Kunha on hyvin tunkeutuvaa eikä mitään perus "rost offia"
 
Vs: D2 alustasarjan korkeudensäätö jumissa

Würthillä on nykyää rost off graphitea.. On hyvä aine..
Sitte kentillä on samaa mutta inan ehkä viä parempaa tunkeutuun.. Sillä aukes tankin anturin ruuvitkin ku päivän liotti..
 
Vs: D2 alustasarjan korkeudensäätö jumissa

Harri K sanoi
tuo mulle ni avaan ;D ei mullakaa ole ny tota graffitiainetta.

avattu, mutta kierteet entiset, joten menee tolpan vaihtoon??? vai saako kukaan ehjättyä noita kierteitä???
 
Vs: D2 alustasarjan korkeudensäätö jumissa

weni_ sanoi
avattu, mutta kierteet entiset, joten menee tolpan vaihtoon??? vai saako kukaan ehjättyä noita kierteitä???

riippuu varmaan täysin siitä mihin kuntoon olet kierteet saanut ;)

Jahvetti sanoi
Würthillä on nykyää rost off graphitea.. On hyvä aine..
Sitte kentillä on samaa mutta inan ehkä viä parempaa tunkeutuun.. Sillä aukes tankin anturin ruuvitkin ku päivän liotti..

kentin rusty penetrant saa kyl pisteet täältäkin
 
Vs: D2 alustasarjan korkeudensäätö jumissa

muutaman kohtaa kieeteet oli ruostunut kirjaimellisesti kiinni. ja siitä ottanut itseensä.. :S

White_Eagle sanoi
riippuu varmaan täysin siitä mihin kuntoon olet kierteet saanut ;)

kentin rusty penetrant saa kyl pisteet täältäkin
 
Vs: D2 alustasarjan korkeudensäätö jumissa

No, en mainosta, mutta Mamasanilta todella hyvää toimintaa, 2vuotta vanhat ne oli kai, ku Alen aikana noita oli laitettu alle, ja Ale lupasin että se meneisi takuisiin. No odotellaan Alen soittoa. :D
 
Takaisin
Ylös Bottom