Diesel 2.8TDI

M

MrVette

Guest
Onko kellään kokemusta tosta koneesta onko parempi kuin 2.5TDI ja kulutus puoli...?

Onko ketään täällä mahdollisesti mitannut mitä automaattipajero kuluttaa...?

Uskaltaako automaattipajeroissa käyttää sitä sähköistä ylivaihdetta jos vaikka vetää asuntovaunua eli kestääkö niissä laatikko...?

Monessa autossa missä on automaatti kehotetaan just pitämään pientä D:tä päällä eli yleensä silloin on korkeintaan 3-vaihdetta käytössä että laatikko kestää kuorman. Mut samalla kans kulutus on eri luokkaa kuin loikkarilla jne...

Itelläni on -90 pajero viimeinen vanhaa koria eli kierrejouset takana, Gantterin vai miten se kirjoitetaan isompi vaihdelaatikko ilmeisesti sama mikä on uudempikorisessakin varmaan jonnekkin -90 loppuun saakka. Ennen kuin 2000 tuli tää nykyinen kori.

Kiinnostais vaan vaihto jossain vaiheessa johonkin -93-96 malliseen GLS malliin missä on mahdollisesti toi 2.8TDI kone.
 
naftankulutus.jpg
-88 automaatti Td:n kulutus melkein vuoden ajalta ! Loikkarilla automaatin voitelu ei toimi kuormitusta vastaavasti ( mulla on tuon OD:n välitykset 0.jotain eli ylivaihde ) Voin napista kytkeä ON:n off
Varmaan tuo IC pudottaisi kulutusta ?
 
No ei ainakaan kulutus ole kuin tommonen 0.7L isompi kuin mulla tossa manuaalissa sitten ei pahemmin näköjään vaikutusta onko automaatti tai manuaali.

Manuaalilla mul on kulutus heilunut siinä 9.2-9.7 litran paikkeilla mitä olen kulutusta n.15.000km mitannut aika tarkkaan joka tankillisella. Viel tankannut sen verran täyteen että näen polttonesteen pinnan täyttöaukosta et joka kerta samaan kohtaan niin heitotkin mittauksissa aika pienet.
Pienimmät kulutukset maantiellä on ollut jotain luokkaa 8.7 litraa mut yleinen keskilutus siin 9.4L.
 
On kokemusta on hieman yli vuoden ajalta kyseisestä 2,8 TD-IC moottorista.
On aivan eri moottori kuin mitä 2,5 TD-IC. 2,8:ssa on enemmän tehoa ja vääntöä, tuntuma ajossakin on aivan erilainen jos vrt. 2,5TD-IC.
Koneen ajoitus on ketjulla ja ratastuksella, eli kestävä vrt. 2,5:n hihnaan.
Omassa pitkässä paje -98:ssa kulutus on ollut tasaisesti n. 10l/100km eka-ajossa ja reippaalla jalalla ajettuna ;D. Paras kulutuslukema mitä olen saanut pihistelemällä ajeltua on ollut alle 9l/100km :eek:, joten kyllä siitä 2,8 motista  on jopa pisaralla melkopitkälle-kisaan ;D.

Korimalli vaihtui -92 jolloin tuli V-koppa tuotantoon, ja uusin koppamalli tuli -01.
GLS-malli on jo varusteiltaan ylellinen, ja jos kantti kestää ja autonhaku ei pelota niin kannattaa harkita "lomareissua" saksaan ja tuoda auto sieltä ja ehdottomasti juri tuo 2,8 koneella oleva malli.
Muuten auto on kyllä pirun hyvä ajettava maantiellä ja menee se aika pahassa maastossa, tosin ihan äärioffiin kannattaa hommata "halvempi" lelu.... :).
 
Huh, hyviä lukemia saatte. Laskin oman 90-mallisen V6:sen lukemat ja kaupunki 20,2 ja maantie 14 ja jotain. Jotain vikaa on, vaikka onkin automaatti. Olen joskus ajellut Dodgella vastaavalla koneella ja samalla laatikolla ja lukemat olivat paljon pienenpiä. Tähän on kuitenkin 15tkm sitten tehty moottoriremppa, eikä siksikään pitäisi siis tollasia lukuja antaa. Auto on katsastettu viime viikolla ja kaippa ne pakokaasuarvot oli ok., kun ei niistä ole herjattu!
 
Mun mielestä 2.8 motti huomattavasti sopivampi tuohon naperoon verrattuna 2.5:een. Meinasin ensiksi tuoda Saksasta tuon 2.5 litrasen mallin ja lopulta päädyin tuohon 2.8 litraseen (GLS) naperoon melekein kaikilla herkuilla  ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom