dyn-4 bensanpaine ja pumpun sähkö ongelma

Wilho

New Member
Liittynyt
17 Maaliskuu 2013
Elikkäs palioko pitäs olla dynamic-4 gallussa vakio pumpulla bensanpaineet? Ja palioko on tuotto?

Edit: muokkasin otsikkoa ettei tarvi uutta keskustela taas alottaa ku menee sammaa aiheesee kumminki
 
Vs: dyn-4 bensanpaine ja pumpun sähkö ongelma

Elikkäs paineet on nyt kohillaa mutta uus vika tuli esille. Auto lähtee käyntii iha normaalisti käy ehkä 10s ja sitte syttyy check engine ja sammuu kuin seinää. Vikakoodiksi antaa bensapumpun virtapiirin toimintahäiriö. Mitattii pumpun luota jännite ja juuri enne ku sammuu nii nousee yli 17volttii :eek: Koitettii pakkosyöttää virtaa pumpulle suoraa akulta ja sillo toimi hyvin, mutta check engine vilikkuu epämääräsesti ja vänkärin jalakotilasta kuuluu semmosta ääntä niiku rele napsus. Oikosuluksi eppäilisin mutta mistä tätä kannattas rueta ettii? Pitäs varmaa soittaa jollekki papille tai manaajalle sillä tämä gallu on selvästi kirottu... :seina
 
Vs: dyn-4 bensanpaine ja pumpun sähkö ongelma

ecusta konkat menossa. haulla / wikistä lue enemmän.
 
Vs: dyn-4 bensanpaine ja pumpun sähkö ongelma

tepi sanoi
ecusta konkat menossa. haulla / wikistä lue enemmän.
No voi pers :seina Pitänee käyttää irti ja vähä silimä määräsesti tutkia... Ite en kyllä mee kajuaa tähä. Korjaako näitä kukkaa tässä oulu lähistöllä? Nii ja mites sitte toi takasi laitto onko vaa piuhat kiini ja valamis, vai tarvitaanko siinä jotai syvällisempiä hommia?
 
Vs: dyn-4 bensanpaine ja pumpun sähkö ongelma

Huomasin myös että ecu:n lähellä oli tämmöset liittimet irti mitä mahtavat olla? http://aijaa.com/YVJxX3 Koitin seurata johtua vaan ku siellä on niitä milioona nii ei oikee onnistunu...
 
Vs: dyn-4 bensanpaine ja pumpun sähkö ongelma

Helei! nyt rupesi käymää tyhjäkäyntiä mutta saa kyllä sahata käyntii aika kauva, ekalla kerralla ei puhettakkaa, toisella yrittää ja ylleesä kolomannella lähtee. Tyhjäkäynti on iha ok ei pahemmi seilaa mutta heti ku kaasuu koskee nii sammuu :seina ku oikee sievästi painaa kaasua nii saa kierrokset nousee johonki 4000 savuttaa iha s**tanasti, mutta sitte kuolee siihen paikkaa jos ei hellitä kaasua. ihan ku ei sais ilimaa. Nii ja laitoin bensapumpun laippaa yhen joho paremmi kiinni ja sen seurauksena ei tuu ennää vikakoodia ja pensan merkkivalo sytty mittaristoo.
 
Vs: dyn-4 bensanpaine ja pumpun sähkö ongelma

leiki aikas ja ecu palaa korjauskelvottomaks ;D eli suosittelen todellakin sen ecun huollattamista oikeesti,ettei se ainakaan kärähdä,ei siitä turhaan varotella sillä se menee jokasesta ennemmin/myöhemmin.oli mikä tahansa mitsu 90 luvun taitteesta

toinen juttu onko tankis bensaa,sillä siinä laipas mihin tulee pumpun piuhat ei oo mittarin piuhoi ollenkaa,sillä oma laippansa ja anturi :) ja se mittari ja valo voi sekoilla et onko bensaa taikka ei,eli vähintään 10 litraa lisää litkua ja tasaselle auto niin sen bensan saannista voi olla varmempi
 
Vs: dyn-4 bensanpaine ja pumpun sähkö ongelma

Onkohan ne pumpun laipan läpiviennit sähköjen osalta nyt ihan hengissä? bensavalollehan on oma johtonsa, joten jos se vetää laipassa maihin, niin syttysköhän se valo sen takia.. ???

Itse anastin pumpun virtapiuhaksi juurikin bensavalon piuhan, kun oli pumpun omavirtajohto rikki juuri laipan läpiviennistä... niinpä rupes pumppukin sykkimään...

ja kyllä ne nelikko gallussa taitaa kaikki piuhat mennä ihan samasta laipasta... :)

-Eki
 
Vs: dyn-4 bensanpaine ja pumpun sähkö ongelma

Ecua äänestäisin vikakohteeksi.

Bensaa kuitenkin tankissa on niin, ettei se tankkivalo voi oikeasta syystä palaa?

Tosin, jos tämmösen aikoo käyttöautona pitää, on ecun lisäksi myös se tankin laippa syytä huoltaa. Siellä on johdot, niiden läpivientikumit ja bensaputken lähtö todennäköisesti joka tapauksessa aika haperia.

Ja kuten eki totesi, nelivetosen tankista tulee samasta laipasta pumpun ja mittarin johdot läpi.
 
Vs: dyn-4 bensanpaine ja pumpun sähkö ongelma

korsma sanoi
Ecua äänestäisin vikakohteeksi.




Ja kuten eki totesi, nelivetosen tankista tulee samasta laipasta pumpun ja mittarin johdot läpi.

jassoo,on näis mitsuis sit kuitenkin mallikohtaisia eroja näköjään kuitenkin. ja joskus olettaa et saman aikakuaden nelikot esim lankku/gallu ois periaatteeltaan samankaltaisii,ei näköjään välttämättä :p uudemmis huomannu/lukenu olevan enemmän sitä eroavaisuutta mallien kesken
 
Vs: dyn-4 bensanpaine ja pumpun sähkö ongelma

Tankissa on kyllä bensaa ;D Ja joo kyllä se ecu korjautus on itelläki ollu mielessä. Hoksasin muute että joku oli tehnyt pumpulle omat sähkö patentit Pumpun oikee virta piuha ohjaa relettä ja virta pumpulle tulee suoraa akulta Voisko tämä vaikuttaa jotenki ???
 
Vs: dyn-4 bensanpaine ja pumpun sähkö ongelma

Juu ja jos oikein hyvä tuuri käy niin laipan johto lyö kipinän tankin puolella niin pääsee koko autosta eroon....
 
Vs: dyn-4 bensanpaine ja pumpun sähkö ongelma

Harri K sanoi
Juu ja jos oikein hyvä tuuri käy niin laipan johto lyö kipinän tankin puolella niin pääsee koko autosta eroon....
Olipa hyvä homma ku otin palovakkuutuksen ku auto tuli omii nimii ;D
 
Vs: dyn-4 bensanpaine ja pumpun sähkö ongelma

No olen nyt poistanu entisen omistajan relepatentit ja pumpulle tullee startatessa reilu 9 volttia ja ku käyntii lähtee (huonosti) nii reilu 12volttia. nyt o uus pensansuodatin ja tulupajohot mutta ne ei vaikuttanu mihinkää... Booaa edellee jos kaasua painaa liian nopiaa.

Puristus paineet mittasin TAAS ;D Ja oli hyvät

Mutta ku rupesin pyörittelemään sitä nokka-akselin anturia auton käyvessä nii rupes käymää paremmi ja ei niin herkästi booaa mutta ku siitä loppu pyöritys vara kesken ja booaa edelleen :seina
 
Vs: dyn-4 bensanpaine ja pumpun sähkö ongelma

Wilho sanoi
No olen nyt poistanu entisen omistajan relepatentit ja pumpulle tullee startatessa reilu 9 volttia ja ku käyntii lähtee (huonosti) nii reilu 12volttia. nyt o uus pensansuodatin ja tulupajohot mutta ne ei vaikuttanu mihinkää... Booaa edellee jos kaasua painaa liian nopiaa.

Puristus paineet mittasin TAAS ;D Ja oli hyvät

Mutta ku rupesin pyörittelemään sitä nokka-akselin anturia auton käyvessä nii rupes käymää paremmi ja ei niin herkästi booaa mutta ku siitä loppu pyöritys vara kesken ja booaa edelleen :seina

jos se relepatentti oli asiallisesti totetutettu ni saatto mennä huonompaan suuntaan ku poistit sen, sen nokan asentoanturinhan saa laitettuu 180 astetta pieleen....
 
Vs: dyn-4 bensanpaine ja pumpun sähkö ongelma

tarkistin sen anturin ja oli se oikee ja suuttimet mittasin kans ja vaikutti olevan kunnosa Jääköhän tähä ennää muuta viaksi jälelle ku ecu?
E: Liikaa bensaa se vaikuttas saavan mutta mistä syystä?
 
Vs: dyn-4 bensanpaine ja pumpun sähkö ongelma

no jos esim suuttimet mittasit niin niiden sähköpuoli voi olla ok,mutta se ei tarkoita välttämättä et oisivat ok,voivat silti vuotaa jos paljon ajetut ja jotain paskaa ajan saatossa läpi syytäneet.

kaikki ei niin yks selitteistä kun näistä ruisku peleistä kyse.

tää kyseinen peli kun on vissiin ollu melko ongelmainen,jos oikein muistan niin konekin oli susi laakereiden suhteen tos joku aika sit.ja jotku rassaili sillonkin ton pumpun kimpussa jo alkuunsa
 
Vs: dyn-4 bensanpaine ja pumpun sähkö ongelma

mikko412 sanoi
no jos esim suuttimet mittasit niin niiden sähköpuoli voi olla ok,mutta se ei tarkoita välttämättä et oisivat ok,voivat silti vuotaa jos paljon ajetut ja jotain p*skaa ajan saatossa läpi syytäneet.

kaikki ei niin yks selitteistä kun näistä ruisku peleistä kyse.

tää kyseinen peli kun on vissiin ollu melko ongelmainen,jos oikein muistan niin konekin oli susi laakereiden suhteen tos joku aika sit.ja jotku rassaili sillonkin ton pumpun kimpussa jo alkuunsa
Susi jo syntyessää...
 
Vs: dyn-4 bensanpaine ja pumpun sähkö ongelma

Tossa tänää ku tutkin johtoja nii hoksasin että imusarjan takana on yksi piuha irrallaa ::) tullee siis siitä nipusta josta mennee johot suuttimille ja jne... vaan ku en keksi sille paikkaa ;D http://aijaa.com/fxm3LG Pitäskö ton mennä mihinkää on kyllä lyhy johto ja siitä vierestä en paikkaa keksiny. tai no ei silimää sattunu.
 
Vs: dyn-4 bensanpaine ja pumpun sähkö ongelma

No niin ei oo nyt vähhää aikaa kerennu tallilla olla mutta nyt on seuraavii asioihin päästy...
Se edellinen bensanpaine mittari oliki iha p*ska ja näytti mitä sattuu. mutta nyt tuli ostettua tommonen autogaugen mittari ja tuli kuvattua video http://www.youtube.com/watch?v=_MgyPi0_7PY&feature=youtu.be Ja eipä tuo hääviltä näytä ja paine laskee vielä isommilla kiekoilla... Mite on voisko bensanpaineesääjin olla mitenkää rikki ja päästäs liian matalalla paineen pois? Huomenna otan suuttimet irti nii pääsee niitäki vähä ihimettelemään Pumppu on uusi joten ei siinäkään "pitäs" olla vikkaa.
 
Vs: dyn-4 bensanpaine ja pumpun sähkö ongelma

voi hyvin olla paineen säädin sökö,sillä kun kone sammuu niin ehjänä linjaan jää paine.nythän se paine hävis heti kun kone ja pumppu sammu. ainakin mittarin mukaan. aika kovin sais suuttimet vuotaa jos niis vika.

ja kestihän se starttikin tovin et paineet nous edes sille tasolle et käy
 
Vs: dyn-4 bensanpaine ja pumpun sähkö ongelma

No nii palluu putkesta ei tuu tippaakaa bensaa ei ees auton käyvessä ja suuttimet ei vuoja. Eli eipä tässä voi juuri muu ennää olla ku pumppu ku pensalinjatkaa ei vuoja väliltä. Varmaa tullu varaosaliikkeestä väärä pumppu. Tai muutakaa fiksua selitystä en tälle keksi.

Mitä pumppuja teillä muilla on käytössä?
 
Vs: dyn-4 bensanpaine ja pumpun sähkö ongelma

täh ???

noista varaosavehkeistä kun olen tankkeja tyhjänny ni auto käyntii ja paluuputki irti konehuoneesta ni aika nopsaan on tankki tyhjä.. niissä nyt ollu se 300tkm ajettu vakio pumppu yleensä.



mistä sä katoit sen paluuputken ettei tuu bensaa?
 
Vs: dyn-4 bensanpaine ja pumpun sähkö ongelma

mikko412 sanoi
mistä sä katoit sen paluuputken ettei tuu bensaa?
No siitä paineesäätimen päästä alipaine letkun vierestä

E: Kyllä se on se jumissa se paineesääjin, otin irti ja vaikka millä koitin saaha siihen alipainetta että siitä jotaki menis läpi mutta ku ei niin ei. Hommaampa tämänki uuven ja ilimottelen sitte mitä tapahtui...
 
Vs: dyn-4 bensanpaine ja pumpun sähkö ongelma

Mutta jos paineensäätimen läpi ei tuu bensaa niin eikös siellä pitäis olla aika kova paine?eihän vaan tankin sisällä vois vuotaa paineet karkuun pumpun ja tankkilaitteen kannen välistä?olihan joku tarvike pumppu?

Joko oot poksin huollattanut?vieläkö tulee pumpulle 9v?
 
Vs: dyn-4 bensanpaine ja pumpun sähkö ongelma

ralli art sanoi
Mutta jos paineensäätimen läpi ei tuu bensaa niin eikös siellä pitäis olla aika kova paine?eihän vaan tankin sisällä vois vuotaa paineet karkuun pumpun ja tankkilaitteen kannen välistä?olihan joku tarvike pumppu?

Joko oot poksin huollattanut?vieläkö tulee pumpulle 9v?
Noh heh heh ;D Sieltähän se kusi. Pumpun mukana tulleeseen letkuu oli tullu reikä. Vaihoin letkun nii heti hyppäsi paineet lähelle 5 bar
se vaan ku nyt suuttimet sitte kussee... :seina kolome neliästä tiputteli vähä alleen. Onko kui vakavaa ei nyt kumminkaa lorona valunu kyllähän ne pittää vaihtaa mutta uskaltaako sillä ny vaikka pari viikkoo ajella että uuvet saa hommattua??? Ja nehän oli 240 suuttimett tässä
 
Vs: dyn-4 bensanpaine ja pumpun sähkö ongelma

ei pitäis olla kovin vakavaa,omassa sigmassa aikoinaan vuoti suuttimet ja ainut oire oli puoli/lämpimällä moottorilla hiukan pitkä startti kun kastelee tulppia.anna mennä vaan.
 
Vs: dyn-4 bensanpaine ja pumpun sähkö ongelma

Noh sitä hupia kesti reippaat 5 kilsaa ku testilenki kävi heittää nii toimi hyvin, Sitte halliin takas, sammutin, sitte uuvellee käyntiin kävi noin 3 sekunttia ja sitte taas check engine ja pumpulta virrat pois. Vikakoodi bensapumpun virtapiirin toiminta häiriö... ei auttanu nollaus akunkenkä irti tyylilä. kyllä pistää vihaksi :mad:

huomenna poksi irti ja viimmeinkin huoltoo

onko muuten kellään tullu samaa vikakoodia ja jos on nii mite o asia korjautunu

E: Löyty haulla ku keksi oikeet sanat... Fuel pumpin vikakoodi syttyy jos MFI releessa, johdoissa on vikaa tai ecu on paskana
Mutta mikä v**** on MFI
Taitaa mennä katekoriaan Tyhmät kysymykset mutta en löytäny vaikka kuinka koitin sanakirjoja selata ;D

tämmösen löysin myös http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=35439.msg272142#msg272142
Ongelma vaikuttaa samalta vaikka eri auto Sama vikakoodi kumminki...
 
Vs: dyn-4 bensanpaine ja pumpun sähkö ongelma

se mfi rele on apukuskin jalkatilassa.....
 
Vs: dyn-4 bensanpaine ja pumpun sähkö ongelma

Poksi huollatettu ja ei viliku vikakoodit ennää tyhjäkäynti oli aika seilaava mutta laitoin egr takasi käyttöö nii rauhottu aika palio... Mistä lie johtuu? Mutta ku toimii paremmi nii olokoo kiinni pittää vaa aina välillä putsailla paikat nii ei kait siitä haittaakaa isommasti oo. nyt vaa loput romut kassaa ja vihdoin ajamaa :driver
 
Takaisin
Ylös Bottom