E15 TURBOON Hyvä vinkki!

johannes

Member
Liittynyt
17 Huhtikuu 2003
Olen omasta E15 korisesta turbo Galantista sijoittanut akun peräkonttiin ja akun kohdalla on v.p. suodatin.
Siinä oli aikamoinen työ mutta Akun paikalla on HUOMATTAVASTI viileämpää.  ;D ;D ;D

Suosittelen, on vaivansa arvoista. Kunhan huolehtii akun hyvän koteloinnin (hengittävä) ja kiinnitykset. Ja riittävän tuhti kaapeli tietysti! Miinus suoraan vain peräkontin "lattiasta".

Turbolle menevä putki pitää tietysti modifioida, mutta se ei ongelma ole.  :)

Yks tyyppi teki turbolle menevän imuilmaputken evo Lanceriinsa muovisesta viemäri putkesta!! Sopivia kappaleita liitellen ja erittäin toimiva!!

8) Korjasin otsikon. Ja tiedoksi, että omia viestejään voi muokata jälkeenpäin. T: V.Taavila 8)
 
Ajattelin kanssa siirtää akun takakonttiin. Piuhat yms olis valmiina. Nyt taakse menee 2 x 32 mm2 neliöistä piuhaa.

Hyötyjä akun paikan vaihdosta olisi:

- popeille parempi virran saanti. ~1.5kw max kulutus.
- painopiste olisi matalemmalla ::)
- Tilaa konehuoneeseen (jotain hyötyä mopossa ;D)

Haittoja on:

- Takakontti ei edes ajossa lämpene talvella. Akku on kylmä ei ota virtaa itseensä.
- Vie tilaa takakontista, kun nytkin on liian vähän.
 
Takaisin
Ylös Bottom