E33 Galantiin Motonetin jarrulevyt

jannep

New Member
Liittynyt
11 Marraskuu 2007
Siis otsikosta selviää minkä mokan ilmeisesti olen mennyt tekemään!! Alkup. levyt olivat kuluneet alle 18 millisiksi ja vietävän katsastusukko huomasi moisen (joka ei välttämättä ollut huono asia) -huono asia taas on se että nuukana poikana menin ja ostin uudet levyt oikein Motonetista. Tuhatkunta kilometriä meni mukavasti mutta sitten se alkoi -eli jarrutettaessa 80-120 km/h nopeuksista ajokki tärisee etupäästään niin ettei meinaa ratti kädessä pysyä! Kannattikohan säästää? Nimim.epätietoinen saituri

Monen Mitsun omistajana olisi pitänyt tietää että itaruus ja tyhjä kukkaro ei kuulu mitsumiesten ominaisuuksiin.
Mitähän jänniä kommentteja saankaan kuulla tämän tiimoilta?!
Antaa tulla vaan täydeltä laidalta!
 
Vs: E33 Galantiin Motonetin jarrulevyt

jannep sanoi
Monen Mitsun omistajana olisi pitänyt tietää että itaruus ja tyhjä kukkaro ei kuulu mitsumiesten ominaisuuksiin.
Mitähän jänniä kommentteja saankaan kuulla tämän tiimoilta?!
Antaa tulla vaan täydeltä laidalta!

Riippuu vähän varmaan miehestä mutta yleensä mitsumies kyllä on "markastaan tarkka", koska ei ole tottunut jatkuviin huoltokuluihin..

Itse ostin uuden etujarrulevyn, ja "ei ollut varaa kuin yhteen", brembon tarvike ja joku 50e oli kpl.. tosin olisin ostanut molemmat mutta ei ollut tarjota kuin yksi.. piti ottaa sitten se..

mutta tuo on just se että miksi en osta jarrulevyjä motonetista tai biltemasta, toiset väittää että laatu on samaa, mutta itse mieluummin käyn hakemassa ihan varaosaliikkeestä jonkun tunnetun merkin, joita on useita ja eri hintaluokissa, galanttiinkin oli tarjota tuo paikallinen pulju 4 eri hintaista ja merkkistä jarrulaikkaa..
 
Vs: E33 Galantiin Motonetin jarrulevyt

Niinpäniin!
Tarkka pitää ollakin ettei osta halpaa sekä hyvää koska silloin pitää ostaa molemmat laadut erikseen ja eri paketeissa.
Mitsun huoltokuluista sen verran että esim omistamiini Nissaneihin verrattuna ovat n.1,5-kertaiset.
Tosin Nissan=rimpparauta ja Mitsu=laatupeli.
 
Vs: E33 Galantiin Motonetin jarrulevyt

"Laatulevynkin" voi huonolla sisäänajolla tuhota,mutta esim Brembolla on 99% tarkkuus levyissään,arvatkaapa mikä on "kiinalaisissa"?

Kysyppä piruuttas valmistajaa,tai katso paketista,onko P.R.C.?

Mutta todellisuudessahan kiina-levyt on aina kalleimmat,kun joudut tekemään työtkin kahteen kertaan ja tappelemaan takuista.

Itse kun olen Brembon levyjä käyttänyt,ja "possuakin" levyt on saaneet,niin ei ole mitään valittamista,eikä ongelmia ole tullut.

Itse en pidä yhtään pahana että remppasin tuota perus käyttökattilaa viime vuonna lähes neljällä tuhannella,nyt rupeaa melkein kaikki osat olemaan uutta,ja taas mennään vuosia eteenpäin.
Toisin kuin jonkin Kian tai Fiatin kanssa..
 
Vs: E33 Galantiin Motonetin jarrulevyt

Jarrujen täristys voi levyn kierouden lisäksi johtua myös levyyn epätasaisesti kertyneestä jarrupalamateriaalista. Kunnon sisäänajo saattaa auttaa, mutta sisäänajo EI sitten tarkoita mitään varovaisia jarrutuksia ensimmäisen 500 km ajan. Tässä vähän ohjeita englanniksi:

http://www.zeckhausen.com/bedding_in_brakes.htm
 
Vs: E33 Galantiin Motonetin jarrulevyt

ast sanoi
Jarrujen täristys voi levyn kierouden lisäksi johtua myös levyyn epätasaisesti kertyneestä jarrupalamateriaalista.
Kuten myös ruosteesta levyn ja navan välissä,yms asioista.

Ja onpahan vastaan tullut että "hyvämaineisilla" korjaamoillakin laitetaan kuparitahnaa levyn/navan väliin,jolloinka kierouttaa.
Eli levy pitäisi AINA asentaa puhtaalle&kuivalle&ruosteettomalle pinnalle.



O.T.
Mutta on kyllä typerästi tehty nuo mitsun (vanhempien ainakin) levyt,kun ei ole levyillä mitään "esipulttausta" napaan kiinni,WCS ja varisee ruostetta yms levyn ja navan väliin kun vaihdat iskarin,ja jää väliin kanittaan kierouttaen levyn..
 
Vs: E33 Galantiin Motonetin jarrulevyt

ast sanoi
Jarrujen täristys voi levyn kierouden lisäksi johtua myös levyyn epätasaisesti kertyneestä jarrupalamateriaalista. Kunnon sisäänajo saattaa auttaa, mutta sisäänajo EI sitten tarkoita mitään varovaisia jarrutuksia ensimmäisen 500 km ajan. Tässä vähän ohjeita englanniksi:

http://www.zeckhausen.com/bedding_in_brakes.htm

itse jarruttelin nuin aikoinani aina uudet palat sisään juurikin tuon tyyppisillä ohjeilla, eli jarrut lämpimäksi ja 60km/h tms. vauhdista jarrutuksia (nopeita ja hitaita), mutta sittemmin oon ruvennut pelkää että menikö sittenkään oikein kun nuissa aina sanotaan tuosta "varovaisesti ekat 500km", no lisäksi voin sanoa että ei kannata laittaa uusia paloja vanhalle levylle..

kävi niinkuin itellä tuon levyn saamattomuuden takia, levy on nyt keskeltä ruosteessa ja laidalta kirkas (kun oli vanha levy syöpynyt keskeltä enemmän..
 
Vs: E33 Galantiin Motonetin jarrulevyt

Olen nyt käyttänyt muutaman kerran tuon tyyppistä sisäänajoa uusille paloille ja se on toiminut loistavasti. Kerran tein sen radalla eli edellisenä päivänä uudet palat autoon, radalle, muutama kierros ja kun jarrut alkoivat selväsit häipymään parkkiin niin että levyt jäähtyivät kunnolla. Perus tarvikepalat pelasivat aivan uskomattoman hyvin sen jälkeen ja paranivat vielä kun saman toisti toisen kerran.
 
Vs: E33 Galantiin Motonetin jarrulevyt

Tuo jarrun ravistaminen voi myös johtua jumittavista jarrusylintereistä. Omassa EA Gallussa oli myös semmosia oireita, mutta kun eteen jouduin ensimmäisen kerran palat vaihtamaan 180 tkm jälkeen, niin silloin tuli tehtyä täydellinen jarrujen huolto ja herkistely ja ravistelut loppui. Tuli muuten laitettua kuitenkin uudet palat niille 180 tkm ajetuille levyille, vaikka J.Puhakka ei kyseistä toimenpidettä suosikkaan. Ei ollu kuin todella pieni pykälä niissä, joten täytyy sanoa, että EA Gallussa on ainakin hyvin valittu jarrupalojen materiaali suhteutettuna levyjen materiaaliin jo tehtaalla. Näin ollen olen alkanu suosimaan orkkis paloja Galluun ja hyvinhän nuo pelaavat. :eek:fftopic lisäyksenä, että takapalat ja levyt sekä etulevyt vieläkin alkuperäiset ja kilsoja jo 214 tkm :peukku
 
Vs: E33 Galantiin Motonetin jarrulevyt

MitsuMi sanoi
Tuli muuten laitettua kuitenkin uudet palat niille 180 tkm ajetuille levyille, vaikka J.Puhakka ei kyseistä toimenpidettä suosikkaan.

Juuh, tuohan riippuu ihan siitä levyn kunnosta, jos se on suora, ja uusi pala ottaa siitä kiinni koko matkalta, niin mikä ettei, itteltä tosiaankin on levy kupera joten.. keskeltä jäi kontakti pois levyn ja palan välistä, joten se ruostu siitä ja nytkun pala ottaisi keskellekkin kiinni niin siinä on hirvee ruoste välissä ja tärrää aika snadisti..

Tosin onhan nuo levytkin 365tkm ajetut orkkis(?)levyt luultavasti.. (ja kyllä, ne on hyvinkin lopussa.)
 
Vs: E33 Galantiin Motonetin jarrulevyt

ST sanoi
Ja onpahan vastaan tullut että "hyvämaineisilla" korjaamoillakin laitetaan kuparitahnaa levyn/navan väliin,jolloinka kierouttaa.
Eli levy pitäisi AINA asentaa puhtaalle&kuivalle&ruosteettomalle pinnalle.

Tuskin vaikuttaa mitään, muutakuin että levyt lähtee sit seuraavalla kerralla paremmin irti :)

Onks nää niitä keinoja jolla varaosakauppias saa takuun purettua kun on ajatellut maalaisjärjellä :)
 
Vs: E33 Galantiin Motonetin jarrulevyt




O.T.
Mutta on kyllä typerästi tehty nuo mitsun (vanhempien ainakin) levyt,kun ei ole levyillä mitään "esipulttausta" napaan kiinni,WCS ja varisee ruostetta yms levyn ja navan väliin kun vaihdat iskarin,ja jää väliin kanittaan kierouttaen levyn..
[/quote]

mutta lancereissa 88-92 ainakin ovat 4 pultilla navassa kiinni etukäteen ,mutta sillai v-mäisesti että navan väärällä puolen.aina joutuu levynvaihdon yhteydessä purkaa koko napahässäkän.ja ainakaan meillä ei motonetin tai bilteman levyt oo kieroutunu pidemmälläkään aikavälillä ;D
 
Vs: E33 Galantiin Motonetin jarrulevyt

tepi sanoi
Tuskin vaikuttaa mitään, muutakuin että levyt lähtee sit seuraavalla kerralla paremmin irti :)

Onks nää niitä keinoja jolla varaosakauppias saa takuun purettua kun on ajatellut maalaisjärjellä :)
Valmistaja näin sanoo,itsekkin kyllä laitan aina vaihtaessa "kalvon" kupperpastaa,lähtee todellakin helpommin irti ja ei ruostukkaan NIIN kiinni.

Mutta älkää tehkö niinkuin minä teen,vaan..
 
Vs: E33 Galantiin Motonetin jarrulevyt

mikko412 sanoi
mutta lancereissa 88-92 ainakin ovat 4 pultilla navassa kiinni etukäteen ,mutta sillai v-mäisesti että navan väärällä puolen.aina joutuu levynvaihdon yhteydessä purkaa koko napahässäkän.
1,6 E31 galantissa sama homma,liekkö 1,8 alle -90 myös sama..
 
Vs: E33 Galantiin Motonetin jarrulevyt

Noniin
hainpa sitten uudet levyt oikeen Biltemasta ja taivalta on taitettu n. 2tkm ja ainakin vielä toimivat moitteettomasti. Joskus takavuosina eräs tuntemani Omega-mies kehui että ainoat levyt jotka hänen Opelissaan pysyivät suorina tai halkeamatta oli ostettu juuri em. liikkeestä.
 
Takaisin
Ylös Bottom