E33 suuttimen pimenemisongelma

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Meillä on ollut nyt jäärata-autona (jatkuvasti ajetaan kaasu pohjassa...) tuollainen 2.0 8V Galant josta on jo kahdesti lyhyessä ajassa pimentynyt saman pytyn suutin-tietääkö tai osaako kukaan arvailla mistä moinen voisi johtua...? Joku veikkaili suuttimien vastuksia mutta eipä noissa näyttäisi kuvien mukaan olevan sellaisia,tai jos on niin sisäänrakennettuna boxiin-tietoa siitä...? Boxikin on sitä paksumpaa mallia minkä ei pitäisi hajotakaan... Kaikenlaiset veikkaukset aiheesta otetaan vastaan... :)
 
Vs: E33 suuttimen pimenemisongelma

Otetaan sit villejä veikkauksia...
Eihän se satu olemaan suutintukissa viimeinen suutin menee aina särki? Tuli vaan mieleen että jos viimeiselle suuttimelle asti ei kunnolla riittäisi polttoainetta ja se siitä jotenkin ottaa itseensä.
Tietää ainakin että polttoaineen kulutus on kohdalllaan jääradalla niin se ei olisi mikään mahdoton ajatus :driver
 
Vs: E33 suuttimen pimenemisongelma

Siis pimentynyt miten? Siten ettei yksi pytty saa bensaa kun suutin on paikoillaan (mutta suutin on mitatessa ehjä) vaiko niin, että suuttimelta ei mitatessa enää löydy sopivaa vastusarvoa?

Jos kaksi suutinta on ns. kärähtänyt peräjälkeen, niin mittaisin ainakin paljonko suuttimelle tulee jännitettä.
 
Vs: E33 suuttimen pimenemisongelma

Suutin siis sijaitsee kakkospytyn kohdalla. Kaikki arvot on kuulemma kohdallaan, en kyl itse mitannu, enkä kyl niist mitää ymmärräkää. joka tapaukses ecun vaihdol näytti olevan merkitystä, koska se käy taas kaikilla "ainakii viel puolentunnin jälkeen" Saa nähdä sit ku pääsee ajaa iha kunnolla.
 
Vs: E33 suuttimen pimenemisongelma

Ei olisi ensimmäinen kerta, kun ECU lakkaa liipaisemasta suutinta/suuttimia. Toivottavasti korjaantui, jos olisi vanhalla ECUlla mitannut suuttimelle tulevan jännitteen, niin sillä sen olisi voinut varmistaa.
 
Vs: E33 suuttimen pimenemisongelma

Laittakaas se ecu minulle käsittelyyn niin tutkin sen ja ehkä korjaan. Jossei muuta niin saadaan ainakin selkeitä kuvia siitä. :D

Voitte myös itse vilkuilla vastaavia vastuksia, mitä tuossa kuvassa näkyy oikealla 4kpl. Josko yksi olisi vaihtanut väriä vaikka. Nuo voi myös mitata, jossei ecu ole autossa kiinni.

http://www.mitsubishiclubfinland.com/galleria/main.php?g2_itemId=18039
 
Takaisin
Ylös Bottom