e33 tärisee kiihdytettäessä

M

MADBALL

Guest
kun kiihdyttää maksimilla niin auto täristää aivan kuin olisi renkaat epätasapainossa.olisko kellään mitään tietoo mistä vois johtua vaihdoin just alapallot raidetangonpäät (säädätin myös aurauksen)ja takapään pyöränlaakerit .
ei tärise enää ratti tärisee p....le koko auto
 
vetonivelet ei ainakaan pidä ääntä käännyttäessä puslat on kunnossa laakereissa ei oo vikaa iskarit on kunnossa tai ainakin olettaisin ku vaihdoin ne viimme kesänä ja renkaat tarkistin eilen .eikös se kuitenkin jos olis pyörät epätasapainossa niin ravistais myös isommissa vauhdeissa tasaisesti ajettaessa .pyörät keskittyy niin oikein ku alkuperänen gallun 14 pellivanne vain voi elikkäs siitä en oo ihan 100 mut kesäpyörillä täristää samalla lailla. siis vika ei ilmene kuin kiihdytettäessä
 
No jos on alkup. peltivanteet niin kyllä se sitten keskittyy oikein (ja se on muuten peltivanne ei pellivanne. hah kielipoliisi iskee jälleen ;D)
 
Mites moottorin kumityynyt... jossain on nyt välystä ja vetonivelet on vanhat/alkuperäiset, niin niihin ei kyllä kannata luottaa vaikka ei roksuttaskaan.... mutta halvinta on kyllä tutkia vielä renkaat, vai kävitkö tasapainottamassa ne????

mites laatikon laakerit???

Eki
 
Mulla oli vanhassa (e33) Galantissa samaa oiretta, täryytti n. 40 km/h ja 80 km/h nopeudessa voimakkaasti kiihdytettäessä. Matalaprofiilirenkaat korosti oiretta entisestään. Muita oireita ei ilmennyt. Kysyin asiaa Mitsun huollosta ja johtui kuulemma sisemmistä vetonivelistä. En tehnyt loppuseltaan asialle mitään, auto täryytti mulla sen mitä oli eli n. 4 v / 100 tkm.
 
Melko varmasti sisemmät vetonivelet on lopussa. Pitä vetoakselia paikallaan lukkopihdeillä, ja kääntele sisempää vetoniveltä käsin. Jos välys tuntuu suurelta, vaihda nivel. Jos kotona on toinen, uudehko auto, kannattaa verrata välyksiä keskenään.
 
Mulla täristää myöskin lanseri kiihdyttäessä... ja aiheuttajaksi ilmeni sisempi nivel...
 
joo pitää testata noita sisemmän vetonivelen välyksiä ja kiitokset vastauksista
ja anteeksi pohojalaisuuteni ;D
 
jos jotenkin asiaan liittyis

Mulla on lancerissa sisempi vetonivel tai oikeastaan laatikosta se poskilaakeri väljä. Tai ainakin minä ja eräs korjausmies luulemme niin.
Tiputtelee joskus jopa öljyä huulitiivisteen välistä ja sis.vetari klappaa ja heiluu laatikkoon nähden "jonkin verran".

Mutta ei täristele ollenkaan kun kiihdyttää.

kai se tarkoittaa, että mulla on vetari sitten kuitenkin kunnossa...
 
Takaisin
Ylös Bottom