EA Galantin madallus, pohdiskelua

Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

Palataan taas asiaan.. Eli jossain ketjussa oli puhetta että madalletun Galantin takapään camberit säädetään prikoilla jotka tulee iskarin yläpään ja rungon väliin.

Kysymykseni kuuluu: Minkälaiset prikat tuohon edellisellä sivulla alimpana keikistelevään viininpunasee Galanttiini hommaan? Paksuus, leveys, reiän koko? Ja niin ikään, mitkä pultit mun pitää ostaa ja mikä on myös niiden koko kierre jne?


Olen menossa lähipäivinä ostamaan kyseiset osat heti kun selviää että mitä ostan... Ja sit toi vehje ehkä lopulta kulkee SUORAAN talvella!!

KIITOS VASTAUKSISTA!!!
 
Ei vaan rungon ja ylä tukivarren kiinnitysten väliin, tarvit myös pitemmät pultit, shimmi levyjä
En muista pulttien kokoja, mutta shimmit prikat 0,25mm 0,5mm 1mm 2mm varata jokaisen pultin alle (4kpl) niin niillä pääsee jo lähelle
Mut jos campperit on enempi kuin 3mm pielessä tarvit 3mm shimmejä myös...
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

Korin ja ylätukivarren väliin kun laittaa koriprikkoja, niin sillä saa camberia korjattua. Pultteja on 4 kpl per puoli ja pultit on M10x1,25 eli sellaiseen passelit koriprikat käy hyvin. Originaalit pultit on 25 mm pitkät, joten koriprikkojen määrän verran pitemmät pultit on tarpeen laittaa. Tarvittava prikkojen määrä voisi kuvitella olevan sinulla 4-8 millin välissä, jolloin camberin saa sinne -1 asteen nurkille. Tarkasta asentaessa samalla myös ylätukivarren puslan kunto.
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

Jonessiivi sanoi
Palataan taas asiaan.. Eli jossain ketjussa oli puhetta että madalletun Galantin takapään camberit säädetään prikoilla jotka tulee iskarin yläpään ja rungon väliin.

Kysymykseni kuuluu: Minkälaiset prikat tuohon edellisellä sivulla alimpana keikistelevään viininpunasee Galanttiini hommaan? Paksuus, leveys, reiän koko? Ja niin ikään, mitkä pultit mun pitää ostaa ja mikä on myös niiden koko kierre jne?


Olen menossa lähipäivinä ostamaan kyseiset osat heti kun selviää että mitä ostan... Ja sit toi vehje ehkä lopulta kulkee SUORAAN talvella!!

KIITOS VASTAUKSISTA!!!

Tämän topicin aiemmasta postauksesta itse itseäni lainaten:

DaJackal sanoi
Laita taakse ylätukivarren (sen hevosenkengän) ja korin väliin prikkoja. Madallettuun 6-8mm ja madaltamattomaan 4-6mm näin perstuntumalta heitettynä. Tarttet pidemmät pultit, M10x1.25x35 on varsin hyvä koko. Suosittelen ruostumattomia. :)

Ja prikat M10 koriprikkoja (niitä leveämpiä siis, muistaakseni DIN 125). Paksuus taitaa olla vakiona 2mm/prikka.
 
Vs: EA Galantin madallus, pohdiskelua

Kiitos toooodella paljon arvon foorumilaiset!!! :) Ei muuta ku shoppaan osat ja ens viikon perjantaina asenteleen.
 
Takaisin
Ylös Bottom