EA0/MK-8 Galantin manuaalilootat

Zepi

New Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2013
Juu elikkä en ihan suoraan haulla löytänyt vastausta joten kysäisen nyt teiltä viisaammilta että onko kaikissa koneissa (2.0, 2.4, 2.5V6) sama vaihdelaatikko? Eräällä ystävälläni on vm. 2000 2.5:lla v6:lla oleva manuaali-gallu, josta menossa ilmeisesti vaihdelootan laakeri(t) tms. (vaihteen ollessa päällä ja kytkimen ollessa ylhäällä kuuluu jonkinlaista jurinaa) Itselläni lähes saman verran ajettu samanvuotinen, kuitenkin 2001 mallivuoden 2.4 GDI-koneella oleva manuaali-gallu, joten hieman huolestuttaa voisiko sama vika iskeä myös itselleni, vaikka ainakaan vielä ei ole mitään oireita ilmennyt. Onko manuaalilootan kuluminen kovinkin yleistä vai vaan huhupuhetta?
 
Vs: EA0/MK-8 Galantin manuaalilootat

Eivät ole ikuisia. Tohon on montakin syytä, user errorit vaikuttaa että miten on ajettu. Esim voitelu ei toimi jos ajellaan alle 1500rpm ja lähdetään siitä kiihdyttämäään? Erityisesti tossa gdi:ssä on aika hyvä toi alavääntö niin herkästi tulee ajettua liian isolla vaihteella. Kyllä noita laakeroida saa. Jos sulla ei nyt pidä ääntä ja ajat nätisti niin saattaa olla ettei sun tarvii murehtia siitä vaihteistosta.

Muisstelisin että kaikissa on eri koodit mutta gdi ja 2.5 V6 on pidemmillä välityksillä kuin 2.0.
 
Vs: EA0/MK-8 Galantin manuaalilootat

Kyllähän ne yleensä alkaa ääntää mutta turha siitä on liikaa stressata. Ei muuta kuin ajoa vaan, kyllä se loota sitten itsestään ilmoittaa kun on aika rempata. :)
 
Vs: EA0/MK-8 Galantin manuaalilootat

317tkm kokemuksella GDI Gallun laatikosta voisin sanoa, että oikein käytettynä vaikea saada rikki. Ei edes kovia kuormia hinatessa tunnu antautuvan. Samaa voi sanoa kyseisen auton kytkimestä. Nimimerkillä orkkis kytkimellä vielä mennään.
 
Takaisin
Ylös Bottom