Eclipseen-92 kulutusosia?

M

migo

Guest
Noniinno

Mites eclipse 2.0 GS 16v autoon löytyy esim. öljynsuotimet, ilma, jarrutpalat, p-ainesuodin jne..
Gti galant???
 
Gti galant. jep.
ite juuri vaihdoin öljyt ja samassa tietty öljynsuodin ja ilmansuodin... ja polttoainefiltteri näky olevan identtinen galantin kanssa..
 
kiitos tiedosta, ostin auton joka on seissyt useita vuosia tallissa, ja sitä ennen loma-autona espanjassa...

Mitähän muuta kannattaisi huoltaa?
autolla on ajettu ainoastaan 9350 km
 
migo sanoi
kiitos tiedosta, ostin auton joka on seissyt useita vuosia tallissa, ja sitä ennen loma-autona espanjassa...

Mitähän muuta kannattaisi huoltaa?
autolla on ajettu ainoastaan 9350 km

Joo se on se musta tappaus. Varmasti o kuin uusi. Jos olis rahaa niin se auto olis minun 8) :p ;D
 
migo sanoi
kiitos tiedosta, ostin auton joka on seissyt useita vuosia tallissa, ja sitä ennen loma-autona espanjassa...

Mitähän muuta kannattaisi huoltaa?
autolla on ajettu ainoastaan 9350 km

ei kannata aina sitä automyyjää uskoa ;D ;D
 
noh empä mä sitä autoa kilsojen takia ostanutkaan,
auto vaan on ajoltaan tosi hyvä ja koriltaan kunnossa, joten ei kymppitonni tosta joka tapauksessa paha hinta ole ,oli sillä sit ajettu 150 donaa tai 9tkm ...
 
kandee harkita jakohihnan vaihtoa: se vanhenee myös auton seisoessa, ei pelkästään kilometrien myötä.... DOHC 4G63 on mallia "täystuho-jos-hihna-katkeaa"
 
Onko jakoremmi ja rullatkin samat kuin gti-galantissa?
eli pitäs motonetistä löytyä??
 
Mjoo, no... Jakohihnaa vaihtaessa ostaisin kyllä joka osan suoraan Mitsulta. Jakohihnaa vaihtaessa se pari euroa lisää ei ole paha raha sijoitettavaks paremmasta laadusta.
Öljynsuodattimissa kannattaa myös katsoa mihin rahansa laittaa. Niissä on myös todellisia laatueroja valmistajasta riippuen. (taisi olla jossain kotimaisessa lehdessä ihan testikin)
 
Voin kertoa näin eclipse 92:sen omistajana että se jakopää kannattaa korjaa ajoissa ja originaalisilla kamoilla. Mulla toi jakopää meni sammutaessa paskaks. Hihna oli pompannut pari askelta yli ja siitä se remontti alkoi. Kaikki imuventtiilit uusiks jne...Onni ettei mennyt ajossa rikki. Silloin se tuho ois ollut luokkaa romikselle kone.

Ja suosittelen lämpimästi että tarkastat kaikki öljyputket huolella jotka sijaitsevat keulan vasemmalta puolella alhaalla. Ja kolmas kuulemma heikoin lenkki löytyy veden kierrosta. Eli tarkistus ja vaihto listalle kannattanee lisätä vesiletkut jotka haurastuu aika pahasti.
 
Bubba sanoi
Voin kertoa näin eclipse 92:sen omistajana että se jakopää kannattaa korjaa ajoissa ja originaalisilla kamoilla. Mulla toi jakopää meni sammutaessa p***aks. Hihna oli pompannut pari askelta yli ja siitä se remontti alkoi. Kaikki imuventtiilit uusiks jne...Onni ettei mennyt ajossa rikki. Silloin se tuho ois ollut luokkaa romikselle kone.

Ja suosittelen lämpimästi että tarkastat kaikki öljyputket huolella jotka sijaitsevat keulan vasemmalta puolella alhaalla. Ja kolmas kuulemma heikoin lenkki löytyy veden kierrosta. Eli tarkistus ja vaihto listalle kannattanee lisätä vesiletkut jotka haurastuu aika pahasti.

Mikä mylly sulla on, ja missä oli remmin vaihto tehty ennen venttiili rallia?
 
Kyllähän Helkama vielä huoltoja pyörittelee myös. Vemiccihän on ottanu vasta maahantuonnin ja markkinoinnin hommakseen mun käsittääkseni ???
 
Kyllä mun mielestä osat yms. liikkeet tilaa ihan Vemiciltä. Mut Vemichän toimii samoissa tiloissa kun Helkama.
 
Siis vemic hallitsee tällä hetkellä kaiken mitsusta. Ainoastaan maahantuojan huollon hoitaa helkama-auto. Osat kyllä tulee Helkaman tiskin takaa, mutta vemic ne osat omistaa.
 
Minua kiinnostaisi että mistä saa jarru levyjä ja paloja eclipseen? Vai käykö GTI-galantin vermeet?
 
Soitin joskus aikaisemmin maahantuojalle, niin niitten vastaus oli että : "ei niihin eclipseihin paljon osia löydy".....
 
Kyllä vapari Eclipseen pitäisi helposti saada osia jos myyjä ei aivan kädettömäksi heittäydy, koska autoa on eurooppaan tuotu, niin monet osat löytynevät euroopan varastosta. Ei kestä kun noin viikon verran yleensä kun tulee osat sieltä.
 
jarrulevyt on ainaski samat ku galantis, mut levyistä ei oo tietoo, iteki levyjä pitäs kysellä. noi mitsum omat huolto paikat sitten ei aina oo ne parhaat. Itellä käytin edellisen autoni, galantin kotkan mitsulla ja en kyl enää ikinä vie sinne. Helvetin kallis ja paskaa työtä. Vaihtovat laturin, oli huollettu laturi mut oli hiton kallis silti. laturissa ei takuuta ja meni parin kk pääst paskax. Sit vein auton huoltoliikkeesee jos oon aina ennen käyttäny auton.Siin laturis minkä mitsu oli laittanu oli jotain ihme virityksiä tehty. Vaihto uuden laturin ja hinta oli töinee 700mk ja laturis oli vuoden takuu, mitsul sama homma makso 1400mk ilman mitää takuuta.En suosittele ainakaa kotkan mitsun huoltoo.
 
"jarrulevyt on ainaski samat ku galantis, mut levyistä ei oo tietoo, iteki levyjä pitäs kysellä."

??? ???

"Mitsul sama homma makso 1400mk ilman mitää takuuta.En suosittele ainakaa kotkan mitsun huoltoo."

Ja ihan kuluttajasuojalain mukaan tommosella on PAKKO olla takuuta, voivathan jotkut firmat yrittää pissittää tuommoisissa, mutta kunhan itse tietää vain miten asiat on niin ei lafkalla ole siihen väittämistä... ;)
 
Taitaa tulla halvemmaksi tai mennä ainekin suht samoihin ostaa alkuperäset kun tilata jenkeistä.
 
ite oon niit kaasujousia kans tarvimas. Kannataa ottaa se vanha irti ja ihan vaa mittojen mukaa käydä kyselemäs. Siin jouses on toinen pää niitaattu mut siihen kannattaa vaa laittaa sellanen jousi mis on kummaski pääs vaa reikä ja sit pultil.
 
eclipse2.0 sanoi
voi olla et halvemmax kuitenki tulee jenkeist, postikulut on yllättävän pienet ja toi autohan on jenkeis tehtykin.


Tiedätkös nettikauppoja mistä voisi tilata ja missä edulliset pk:t? osassa liikkeistä mainitsevat ettei toimiteta usan ulkopuolelle?

Nuo kaasujouset takaluukkuun kun näkyivät maksavan noin 15 taalaa kappale, mikä on mielestäni naurettavan halpa... Voin vaan kuvitella mitä veholla maksais...
 
eclipse2.0 sanoi
ite oon niit kaasujousia kans tarvimas. Kannataa ottaa se vanha irti ja ihan vaa mittojen mukaa käydä kyselemäs. Siin jouses on toinen pää niitaattu mut siihen kannattaa vaa laittaa sellanen jousi mis on kummaski pääs vaa reikä ja sit pultil.

Joo vaikee käydä kyselemässä ja vertailee kun tarvikevaraosaliikkeissä pidetään niin pienet varastot, kaikki tollaset on tilaustavaraa, jopa motonetissä, joka muuten on varastoiltaan ja erityisesti hinnoiltaan parhaimmistoa..
Varaosakirjojakaan mistä voi ehkä saada mittoja, ei enää löydy, kaikki on sähköisessä muodossa, ja tietokoneelle ei paljoo kuvia tai dataa viititä ite laittaa...
 
Niin ja kallistukseenvakaajan koiranluuta tarttis? lienee toiveajattelua että galantin tarvikeosa kävisi?
Muttas mitähän maksaa alkuperäisosa vemicillä, onko kokemuksia??
 
Takaisin
Ylös Bottom