Eclipsen varoitusvalot+ muuta?

M

makezu

Guest
Mikä ihmeen valo on semmonen Joku kamman näköinen ja keltainen(se myös näyttää jollekin rakennukselle jossa on pilareita) ??? Ja entäpä mikä ilmastoinneissa yleensä särkyy kun ne särkyy?
 
mäki oon ihmetelly ihan samaa ja se palaa mul mut ei muistaakseni ku auto on käynnis.vaihatin itelle ilmastointiin tai sinne putkistoihin uudet kaasut otti 50euroo ei paha ku rupes pelittämään, ne kaasut haihtuu aina iän myötä ja varsinki jos auto seisoo pitempää.
 
Missä vaihatit? olis kiva jo tietää etu käteen jos se ei vaikka toimikkaan....
 
Tää on nyt offtopic mutta, tietääkö kukaan mistä lähteä etsimään vikaa kun auto on lämmin niin kierrokset lähtevät hummailemaan ja välillä meinaa sammua koko vehje? Itse ajattelin Bensansuodatinta mutta tiedä sitten...
 
tämäkin offtopic ;D mutta missä se bensan suodatin eclipsessä sijaitsee ja onko vaikea vaihtaa?
 
Tuo kierrosten hummailu ja jopa sammuminenkin voi johtua imuvuodosta, tai sitten BISS ruuvi on irronnut tai poissa säädöistään. (BISS sijaitsee kaasuläppäkotelon kyljessä, säätää tyhjäkäyntiä.)

(nämä siis vain yleisimpiä todettuja aiheuttajia, kyllä se voi jotain muutakin olla.)
 
No tämmöisen havainnon olen tehnyt että Eclipsen ilmansuodattimen kotelosta puuttuu jotain, siinä on aukko ja sen kotelon vieressä on tyhjä irrallaan oleva putki, että voisiko johtua siitä? Ja sitten Nyt kokeilin silleen että annoin kierrosta koneellee ja siitä alkoi hummailu, ja painasin ilmastoinnin päälle niin lämmöt alkoivat laskea ja hummailu loppui, todellla outoa minusta ???
 
No niin nyt on selvitetty ja korjattu tuo hummailu, Vikana oli että syyläri oli täynnä jotain ihme p*skaa, ja paisunta säiliön pohjalla oli 5 cm sitä samaa mustaa mönjää joka ei meinannut lähteä pois millään, vettä sai laskea puutarha letkulla 15 minuuttia syyläriin ennen kuin tuli kirkasta vettä läpi :eek: Ajelevatkohan ne saksassa pelkällä vedellä ???
ps. ja se ilmansuodattimen kotelon päällä kuuluisi olla ilmeisesti putki joka vie imuäänen vaimentajalle, luulisin...
 
onks se selvinny mikä valo se keltanen rakennuksen näkönen on? vaihatin kaasut mäntsäläs tääl on yks vanha äijä joka tekee niit hommia toiminimel.eclipses bensa suodatin sijaitsee konehuonees imusarjan vasemmal puolel keulast päin katottuna.
mikäs se boost control solenoid on tai mitä se tekee mulki on sellanen vissiin josse on sellanen pieni laite jolla on oma kiinnitys ilmanputsarikotelossa, ja siihen menee muistaakseni myös sähköjohto......... :)
 
Ohje kirjassa lukee sen rakennuksen näköisen valon kohdalla(suomentakoon ken osaa) : warnleuche fur Kuhlflussigkeitsstand, noitten u-kirjainten päällä kuuluisi olla kaksi pistettä mutta enpä osaa laittaa tätä näpiskää saksan kieliseksi :p ohje kirjassa on myös selöitetty mitä se tekee mutta enpä jaksa kirjoittaa sitä tarinaa.... niin ja jos selviää mitä se tarkoittaa kertokaa mullekin...
 
ja unohtui kysyä että mikähän on mennyt rikki kun Eclipsessä ei toimi mittarivalojen himmennys/kirkastus nappi, eli ne pysyy samalla kirkkaudella vaikka sitä kääntäisi?
 
koitas Makezu kääntää se teksti englanniksi tällä:

http://babelfish.altavista.com/babelfish/tr

Mitä se teksti on englanniksi?
 
haku ammunnalla sain tulokseksi:

warning light for coolant fluid = Warnlicht für Kühlmittelflüssigkeit

ja sitte taas hakuammunnalla:

kühlflüssigkeitsstand = level of coolant

eli se ei ihan suoraan käännä sitä, mutta minä järkeilisin, että se valo on jäähdytin nesteen määrän (vähyyden) varoitusvalo. Mutta sitähän tuo ei vielä kerro onko kyseessä ilmastoinnin vai moottorin jäähdytin aineen määrä varoitus.... sen selvittämiseksi pitäis saada lisää tekstiä ohjekirjasta.....
 
" Leuchtet auf, wenn der kuhlfussigkeitsstand im ausgleichsbehälter des kuhlers unter den Mindeststand absinkt.
Leuchtet diese Warnleuchte auf, fullen sie den Ausgleichsbehälter bis zur Markierung "FULL" mit Kuhlmittel.
Diese Warnleuchte leuchtet auch dann auf, wenn Sie den Zundschlussel in die Stellung "ON" bringen (motor läuft nicht). Wenn der motor gestartet wird, sollte die Warnleuchte erlöschen"
Siinäpä oli se mitä ohjekirjassa sanotaan, ja minun ei ole mitään hyötyä kääntää englanniksi kun sekin kieli on aika heikkoa minulla.... :p
 
joo, mä kääntelin sitä englanniksi, ja kyllä sen täytyy tarkoittaa MOOTTORIN jäähdytinnesteen määrää, valo siis varoittaa sen vähyydestä.
 
aikas jännäjuttu jos toi pitää paikkaansa kyl syyläris nestettä on ihan tarpeeks mut kummiski toi valo palaa.
 
Takaisin
Ylös Bottom