Olen tässä miettinyt eri moottorinohjausten välillä. Vaihtoehdot ovat Autronic(A), Ecuflash(E) ja Motec(M). Ecutekistä ei viitsi maksaa x2 verrattuna Ecuflashiin, pelkästään lisenssin saamiseksi.
Rallimiehet käyttävät pääasiassa M:ia mutta samankaltaiset ominaisuudet tarjoaa A kukkarolle sopivammalla hinnalla. Tehotavoitteiden ollessa alle neljänsadan heposen ymmärtääkseni myös auton oma ohjaus pysyy hyvin mukana fläshättynä.
Puoltaako mikään seikka sitä että kannattaisi maksaa katukäytössä olevaan autoon ~2500 EUR A:sta tai ~3000 EUR M:sta? Kun verrataan E:stä maksettavaa ~600 EUR säädettynä.
Mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa minulla ei ole aikaa säätää autoa viikottain, joten mikäli ensimmäiset säädöt toimivat hyvin ajelen varmaankin niillä piiitkän aikaa. Säätämisen helppous ei siis vaikuta puoltavasti vaihdettavien ECujen puolesta.
Henkisesti olisi miellyttävää jos alkuperäinen ECU seisoisi tallin hyllyllä koskemattomana. Sitten jos ongelmia käytössä olevan ECUn kanssa tulisi niin voisi heittää alkuperäisen, varmasti toimivan, ECUn autoon ja jatkaa matkaa. Olen siis miettinyt sitäkin vaihtoehtoa että ostaisi uuden OEM ECUn (~1000 EUR) ja fläshäisi sen. Toisen vakioecun tapauksessa olisi ilmeisesti oma hommansa ajonestojen ja vastaavien yhteensovittamisessa?
Tällaista pohdintaa. Tämä kaikki on tietenkin teoreettista koska yo. toimenpiteethän vaikuttavat auton takuuseen
Edit: Asia päätetty. Takuuasiat painavat sen verran päälle että palataan asiaan tuonnempana.
Rallimiehet käyttävät pääasiassa M:ia mutta samankaltaiset ominaisuudet tarjoaa A kukkarolle sopivammalla hinnalla. Tehotavoitteiden ollessa alle neljänsadan heposen ymmärtääkseni myös auton oma ohjaus pysyy hyvin mukana fläshättynä.
Puoltaako mikään seikka sitä että kannattaisi maksaa katukäytössä olevaan autoon ~2500 EUR A:sta tai ~3000 EUR M:sta? Kun verrataan E:stä maksettavaa ~600 EUR säädettynä.
Mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa minulla ei ole aikaa säätää autoa viikottain, joten mikäli ensimmäiset säädöt toimivat hyvin ajelen varmaankin niillä piiitkän aikaa. Säätämisen helppous ei siis vaikuta puoltavasti vaihdettavien ECujen puolesta.
Henkisesti olisi miellyttävää jos alkuperäinen ECU seisoisi tallin hyllyllä koskemattomana. Sitten jos ongelmia käytössä olevan ECUn kanssa tulisi niin voisi heittää alkuperäisen, varmasti toimivan, ECUn autoon ja jatkaa matkaa. Olen siis miettinyt sitäkin vaihtoehtoa että ostaisi uuden OEM ECUn (~1000 EUR) ja fläshäisi sen. Toisen vakioecun tapauksessa olisi ilmeisesti oma hommansa ajonestojen ja vastaavien yhteensovittamisessa?
Tällaista pohdintaa. Tämä kaikki on tietenkin teoreettista koska yo. toimenpiteethän vaikuttavat auton takuuseen
Edit: Asia päätetty. Takuuasiat painavat sen verran päälle että palataan asiaan tuonnempana.