ei ECU vaan joku muu yksikkö löytyi

M

mizu88

Guest
kysyin sitä Nikon neuvomaa ECU korjaajaa voisiko olla autossani viakna just ecu,epäili että todennäköisesti,koska kertoilin kulutusongelmista. ECUja on kuulemma e33 tyypeissä kahta erilaista, eli toinen on vanhempi malli ECUsta jonka tietää siitä että se on tasan 3 senttiä paksu.Juuri noissa vanhemmissa on ollu se tyyppivika.Ja sitten se uudempi versio joka on tasan 4 senttitä paksu,joka on mun autossa,koska mittasin äsken sen kiinniollessa. Saako ECUn irti ottamalla hanskalokero irti,eikä tartte muuta purkaa.ECUn alapuolella näkyy olevan kaksi pulttia jolla on kiinni,onko myös ylempää kiinni.jos on niin silloinhan pitää purkaa kojelauta,vai? :eek:
Ja sitten se juttu mistä hämennyin,eli mikä mikä on se "yksikkö", siis kullanvärinen niin kuin ECUkin mutta pienempi "kuutio". mitat on 3,5 x 5 x 5,5 cm??? :eek:. SE on siis heti siinä hanskalokeron alla, näkyy kun kurkkaa hanskalokeron alle ja on kahdella pienellä pultilla kiinni ja on tosi helppo ottaa irti. siihen menee vain yksi johtopistoke.Luulin nimittäin aikaisemmin että se on ECU,mutta ei taida olla koska Niko taisi kirjoittaa että se on melkein puolen A4 paperin kokonen,joten kävin epäilemään ja tutkin niin siellähän se ECU köllöttää piilossa. Kertokaa joku,varmaan teille on valkennut mikä se on!!!kiitos Nikolle kun kerroit sen korjaajan :)
 
Se toinen on luultavasti bensapumpun rele. Ainakin Eclipsessä se on "fuel injection control relay" eli rele joka antaa virtaa pumpulle, suuttimille ja ECUlle.

niin kato niitä ECUja on varmasti erikokoisia, minulla on kokemusta vaan tuosta O-Jayn 16v:n ECUsta, joka siis saattaa hyvinkin olla erikokoinen kuin mikään 8v ECU.

Mutta ei siitä kyllä voi erehtyä, siihen menee niin paljon piuhoja.... niin kuin itsekin huomasit. :)

Olisi hieno homma jos E3 kulutusongelmaan löytyisi nyt ratkaisu, monet olisivat kiitollisia siitä. Pidetään peukkuja.
 
toivottavasti,mutta onnistuuko se irroitus ilman kojelaudan purkamista niinkuin kysyin aikaisemmin ja onko sieltä ylhäältä vielä kiinni?
 
Muistaakseni se ei ollu kun parilla pultilla alhaalta kiinni. Ja sen releen joutui ottamaan pois ennen kuin ECUn sai irti. Hanskalokeron alla oleva muovi piti irroittaa.

Se on tosi helppo irroittaa, sille on (muistaakseni sellainen kotelo siinä pilarissa johon se sujahtaa kätevästi (ja lähtee posikin kätevästi).

Varot sitten murjomasta niitä liittimiä.
 
joo,se alamuovi irtosi itsestään,oli halki ja joku viisas oli sitonut sen kiinni jekkulangalla ;D
tuota,saisikohan se sama korjaaja selville onko ilmamäärämittari peleillä?huomasin itellä myös että jos ottaa sen ilmanputsarin kotelossa olevan pistokkeen irti niin tyhjäkäynti hörhähtää hetken ja muuttuu ihan normaaliin,säätää vissiin seoksen sopivaksi ja taas käy ja kukkuu. niin ja check engine valo jää palamaan myös jos pistoke on irti.
 
tuo on ihan normaalia: kun otat ilmamäärämittarin irti, ECU menettää sen antamat tiedot ja menee "vian" havaittuaan varaohjelmaan jossa on karkeat sumutusarvot ilman mittarin tietoja. Ja sytyttää CE valon. Ideana siis että autolla pääsee kotiin vaikka ilmamäärämittari hajoaisikin.

Ei varmaan kannata liikaa testailla sitä, se voi tehdä jännitepiikkejä ECUlle kun repii antureita irti käydessä....
 
mizu88 sanoi
ECUja on kuulemma e33 tyypeissä kahta erilaista, eli toinen on vanhempi malli ECUsta jonka tietää siitä että se on tasan 3 senttiä paksu.Juuri noissa vanhemmissa on ollu se tyyppivika.Ja sitten se  uudempi versio joka on tasan 4 senttitä paksu,joka on mun autossa,koska mittasin äsken sen kiinniollessa.

Ööp.. :eek: nyt on mennyt jommalla kummalla senat sakasin.. Elikkäs se 3 senttiä paksu on uusi malli. Ja niissä on tyyppivika. Hajoileevat minkä kerkiäävät... mutta tuo vanhempi 4 senttiä paksu malli on tehty kyllä kestämään. Ainakin sen auton iän.. Tosin on kait niitä poikkeuksiakin, en vain ole vielä semmoista nähnyt.

Mitäs, onko kulutusonkelmaan löytynyt vieläkään mitään selitystä?
 
Takaisin
Ylös Bottom