ei kipinää?

R

Raaseri

Guest
eli kyseessä lancer 1.5 glxi vm.90
auto jätti tielle eikä enää käynnistynyt muta kun se oli hinattu pois ja kokeilin käynistää niin kävi hienosti mutta sammui hetken päästä. parin päivän päästä kokeilin uudestaan niin sama juttu. käynnistyi mutta sammui taas. nyt kärry käyntiin lähde koska kipinä on kadoksissa. check engine valo palaa normaalisti elikkä ecuhan pitäisi sillon olla ehjä. apua tarvitaan! missä vika? kiitos jo etukäteen!!
 
virranjakajassa on hapettumaa(kampuran asento tunnistimessa)
tai sitten on sytty trankku finaalissa...
jos on 12valve koneella niin se trankku on jakajassa kiinni...
 
Juu eiköhän tuo ole syt.ohjausyksiköstä johtuva tuo vika. Siltä ainakin kuulostais...
 
Late sanoi
missäs toi ohjausyksikkö sijaitsee? ja pystyykö sille mitään tekemään? kun en itse oo kauhian kokenut ropaamaan noita vehkeitä.. jos vielä hieman vinkkiä vielä sais! KIITOS!

ohjaus on ecussa.... erillistä ohjainta ei ole....
ja ecu on apparin puolella jalkatilassa
ainakin clubin jäsenille on tarjolla huoltoa edullisesti...
"esku":lta kannattaa kysellä :peukku
 
JKorpela sanoi
Late sanoi
missäs toi ohjausyksikkö sijaitsee? ja pystyykö sille mitään tekemään? kun en itse oo kauhian kokenut ropaamaan noita vehkeitä.. jos vielä hieman vinkkiä vielä sais! KIITOS!

ohjaus on ecussa.... erillistä ohjainta ei ole....
ja ecu on apparin puolella jalkatilassa
ainakin clubin jäsenille on tarjolla huoltoa edullisesti...
"esku":lta kannattaa kysellä :peukku

Eriävä mielipide :p Kyllä ainakin hyundaissa on erillinen ohjainyksikkö puolan vieressä,ja motonetkin kyllä sellaista myy.Tuo vika kyllä sopisi ohjainyksikön rikkoutumiseen,se yleensä menee siten että auto muutaman kerran sammuu ja lähtee sitten hetkeksi käyntiin.Helppo vaihtaa kahdella ruuvilla kiinni.
 
Nummika sanoi
Eriävä mielipide :p Kyllä ainakin hyundaissa on erillinen ohjainyksikkö puolan vieressä,ja motonetkin kyllä sellaista myy.Tuo vika kyllä sopisi ohjainyksikön rikkoutumiseen,se yleensä menee siten että auto muutaman kerran sammuu ja lähtee sitten hetkeksi käyntiin.Helppo vaihtaa kahdella ruuvilla kiinni.

taitaa tuo "ohjainyksikkö" käsite olla eri... se joka on puolan tai jakajan kyljessä 12valve koneessa on pelkkä trankku, virran vahvistin sytyksen ohjaus on ruisku mitsuissa aina Ecussa...

ja kuten tuossa ensimäisessä vastauksessa kerroin siitä trankusta(virran vahvistimesta)
se voi olla juurikin vialla... siitä itse lähtisin vikaa etsimään
ja myös jakajan purkaisin ja siivoaisin mahdolliset hapettumat sisältä.
 
Jasse sanoi
Juu eiköhän tuo ole syt.ohjausyksiköstä johtuva tuo vika. Siltä ainakin kuulostais...

Tuosta minä ainakin aloittaisin...

OHJAUSYKSIKÖT/MODULIT    MITSUBISHI LANCER ETUVETO 83--92
Elektronisen sytytyksen ohjainyksikkö. Levitä paketissa oleva lämmönjohdinrasva kontaktipintaan!
84--92 Mitsu (U-malli/2 liitintä päällä). . . . . . . . . . 10-8110    39.50 ???
89--92 Mitsu (U-malli/4 ruuviliitosta päällä). . . . . . .  10-8204    49.00 ???
89--92 Mitsu erillinen, 3-napariviliitin. . . . . . . . . . 10-8202    49.90 ???

Tämä siis motonetin tarjontaa...

Edit. Ja tähän sijaitsee lienee jakajassa sisällä, näin ainakin yleensä noissa jaappanin kinnereissä.
 
ettei nyt tuo "ohjainyksikkö" tarkoita tässä Motonetin tapauksessa kärjettömän sytkän boksia (joku transistoriloota?) KAASARIkoneille? Uskoisin, että ruiskukoneessa ECU hoitelee ajoituksen, tai ainakin ECUlle menee jakajalta tieto kampuran asennosta. Vikakoodien lukeminen ei aina tuo autuutta, jos ECU on rikki, niin ei se aina osaa diagnosoida itse itseään...
 
JKorpela sanoi
taitaa tuo "ohjainyksikkö" käsite olla eri... se joka on puolan tai jakajan kyljessä 12valve koneessa on pelkkä trankku, virran vahvistin sytyksen ohjaus on ruisku mitsuissa aina Ecussa...

Olet oikeassa.Pelkkä trankku se on.No jokatapauksessa olemme yhtä mieltä siitä että se kannattaa tutkia ensimmäisinä :peukku
Niko Päivinen sanoi
ettei nyt tuo "ohjainyksikkö" tarkoita tässä Motonetin tapauksessa kärjettömän sytkän boksia (joku transistoriloota?) KAASARIkoneille? Uskoisin, että ruiskukoneessa ECU hoitelee ajoituksen, tai ainakin ECUlle menee jakajalta tieto kampuran asennosta. Vikakoodien lukeminen ei aina tuo autuutta, jos ECU on rikki, niin ei se aina osaa diagnosoida itse itseään...
Kyllä ruiskussa voi olla trankku,ainakin tuossa mulla on puolan lähellä.Moottorin kyljessä pelti johin trankku on kiinnitetty kahdella ruuvilla
 
oletko kokeillut ottaa puolan johtoa irti ja startata sitten niin etta samalla joku pitaa johtoa vahan matkan paassa koneesta.. jos siita rapsii kipinaa niin jakajan kansi ja pyorija vaihtoon... kaverilla oli vain siita kiinni ja saman kuuloset oireet...
 
Takaisin
Ylös Bottom