ei menny katastuksesta läpi

M

mizu88

Guest
??? joo ei menny mun gallu katastuksesta läpi ekalla,käsijarru jumii.vasta kesällä laitettiin takalevyt+palat uusiin niin nyt jumii,mitenhän tosta selviäis kuukaudessa,ai niin ja sano se vielä rekkarin valostakin... :mad:vaikka kotona vielä kaikki valot toimi!
 
Varmaan vaijerit jumittaa ja kaipaa vaihtoa. Mulla oli vanhemmam mallisessa muutama vuosi sitten vaijereiden kanssa jumitus ongelma.
 
jep, mullakin jumi vaijeri joskus, vaihoin uuden vaan...

on muuten tyhmästi ne vaijerit vedetty, pitää purkaa sisustaa jonkun verran että saa vaihettua..
 
jos se pelkästään jumittaa niin sitä ei tarvitse uusia, ottaa sen irti ja laittaa toisesta päästä vaikka ruuvipenkkiin kiinni ja pihtien ja öljyn avulla nitkuttaa edestakaisin niin kauan että öljy tulee läpi ja vaijeri liikkuu herkästi, tuo öljyäminen olis hyvä tehdä uusillekkin vaijereille niin kestää kummasti pitempään.
 
joo mutta siinä öljyämisestä on kokemusta jo "mopoajoilta" kun öljysi uuden vaijerin niin auta armias kun tuli talvi ja pakkaset kun öljy jämi kiinni niin sitten vasta vaijerit oli juntturassa. :eek: luulenpa että uusi kuiva vaijeri on paras vaihtoehto,ei varmaan jumi pakkasellakaan. :)
kiitos palautteesta!!!
 
Mulla oli ongelmana kosteuden pääseminen vaijerin sisään. Oli kumitutti hajonnut jarrusatulan päästä ja päästänyt vettä sisään. Jäätyi aina kun oli vähänkin pakkasta. Uusi vaijeri auttoi, eikä edes maksa paljoa. Ainakaan niin paljoa että viitsisin tehdä pari tuntia mahd. turhaa työtä ja sitten kuitenkin ostaa uuden/t vaijerin.
 
kertokaapa ihmeessä kuinka veemäinen on käytännössä vaijerin vaihto?voiko sne tehdä ilman auton nostamista ylös?
 
Mulla oli ongelmana kosteuden pääseminen vaijerin sisään. Oli kumitutti hajonnut jarrusatulan päästä ja päästänyt vettä sisään. Jäätyi aina kun oli vähänkin pakkasta. Uusi vaijeri auttoi, eikä edes maksa paljoa. Ainakaan niin paljoa että viitsisin tehdä pari tuntia mahd. turhaa työtä ja sitten kuitenkin ostaa uuden/t vaijerin.

Mulla oli just vastaava ongelma.
 
Kyllä siinä hommassa ainakin tunkkia tarvitaan, koska vaijereiden läpiviennit ohjaamoon on "kardaanitunnelin" kohdalla. Lisäksi on muita vaijerin kiinnityspisteitä (jotka kaikki luultavasti murenevat käsiin kun niitä availet). Takapyörä ja takapenkki täytyy irroittaa myöskin ja takajalkatilan mattoa täytyy raottaa.

Ei ole mielestäni paha homma, vaikka onkin likainen ja epämukava.
 
okei,sain jarrut nyt laitettua niin etteivät jumi,vaikkakin remonttimies yritti sitä onnistumatta siinä.rekkarin valon sain palamaan,ei ollu missään muualla kuin maapiuha oli irronnu,siksi ei valot toiminu,tosin ei toimi vieläkään takasumari,eipä kyllä haittaa liekö katsastaja sitä edes huomannu.eihän ne uusintanäytössä voi keksiä uusia vikoja,kunhan vanhat on korjattu.
 
ei menny mullakaan läpi :mad: :mad: :mad:

-oikea pallonivel
-oikea ulompi raidetangon pää
-helmoissa pari reikää joho pitää pellit hitsaa

alko miäs valittaa viel jousista, mut en sit joutunu muutoskatsastaa ku toinen järkevämpi kaveri sano et herää pahvi! että toi niin vanha auto ettei välii :)
 
okei,sain jarrut nyt laitettua niin etteivät jumi,vaikkakin remonttimies yritti sitä onnistumatta siinä.rekkarin valon sain palamaan,ei ollu missään muualla kuin maapiuha oli irronnu,siksi ei valot toiminu,tosin ei toimi vieläkään takasumari,eipä kyllä haittaa liekö katsastaja sitä edes huomannu.eihän ne uusintanäytössä voi keksiä uusia vikoja,kunhan vanhat on korjattu.
kyllä ne lain mukaan voi tarkastaa uudestaan koko auton ja hylätä taas jos löytyy jotain uusia vikoja ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom