Eli kysytäänpä nyt täältäkin kun oma pää alkaa pikkuhiljaa olemaan tyhjä ideoista.
Kesäkuun lopussa tuli käytettyä Legu jakopäänrempassa, joka ei aivan täysin ongelmitta lievästi sanottuna sujunut. Kosla oli rempattavana ihan ammattiliikkeessä (ei kuitenkaan Veholla) ja antoivat ymmärtää, että osaavat kyseisen työn hoitaa. Noh, auton takaisin saatuani huomasin, että tyhjäkäynti lämpimällä koneella kuulosti ja tuntui hieman erikoiselta. 600 kierroksella koneen käydessä tyhjällä totesin, että auto täristää ja käyntiääni on epätasainen sen verran pahasti että eron huomaa siihen miten kone pelasi ennen tuota jakopäänremppaa.
Tähän en vielä varsinaisesti reagoinut hirveämmin. Kumpikin sekä tärinä että koneen "rötääminen" tyhjäkäynnillä eivät tuntuneet niin vakavilta ongelmilta siinä kohtaa. Varsinkaan kun muuten kaikki pelasi täydellisesti. Sitten eräänä kauniina päivänä ajellessani töihin koetin kiihdyttää vitosella 120 eteenpäin. Puhti tuntui olevan koneesta kokonaan poissa eikä meinannut jaksaa millään kiihtyä. Melkein samantien napsahti moottorin vikavalo päälle. Päästin sitten tässä kohtaa kaasun ja koetin uudestaan, kiihtyi normaalisti mutta vikavalo paloi. Töihin kun pääsin niin sammutin auton ja käynnistin uusiksi, eipä palanut vikavalo enää.
Sama tapahtui viikon päästä uudestaan, jonka jälkeen vein Legun huoltopuljuun takaisin laitettavaksi. Ongelma ei tuolla uusintakäynnillä korjaantunut ja huomenna olisi tarkoitus tehdä taas uusi visiitti.
Ensiksi tuli mieleen, että olisiko jakopäänrempan yhteydessä saattanut jakohihna mennä pykälällä pieleen jollain nokka-akselilla. Tuosta kun otin selvää niin ilmeisesti kyseisen virheen olisi huomannut huomattavasti nopeammin vaurioiden laajuudesta. Toinen mikä tuli mieleen oli, että mahtaisikohan jakopäänrempan yhteydessä olla jäänyt imuvuoto johonkin päin moottoria. Tätä epäili katsari kun päästöarvoja otettiin. Myöskin rempan tehnyt asentaja epäili tätä.
Mahtaisiko kellään olla kokemuksia tai ideoita mikä piru tämän ongelman aiheuttaa?
Kesäkuun lopussa tuli käytettyä Legu jakopäänrempassa, joka ei aivan täysin ongelmitta lievästi sanottuna sujunut. Kosla oli rempattavana ihan ammattiliikkeessä (ei kuitenkaan Veholla) ja antoivat ymmärtää, että osaavat kyseisen työn hoitaa. Noh, auton takaisin saatuani huomasin, että tyhjäkäynti lämpimällä koneella kuulosti ja tuntui hieman erikoiselta. 600 kierroksella koneen käydessä tyhjällä totesin, että auto täristää ja käyntiääni on epätasainen sen verran pahasti että eron huomaa siihen miten kone pelasi ennen tuota jakopäänremppaa.
Tähän en vielä varsinaisesti reagoinut hirveämmin. Kumpikin sekä tärinä että koneen "rötääminen" tyhjäkäynnillä eivät tuntuneet niin vakavilta ongelmilta siinä kohtaa. Varsinkaan kun muuten kaikki pelasi täydellisesti. Sitten eräänä kauniina päivänä ajellessani töihin koetin kiihdyttää vitosella 120 eteenpäin. Puhti tuntui olevan koneesta kokonaan poissa eikä meinannut jaksaa millään kiihtyä. Melkein samantien napsahti moottorin vikavalo päälle. Päästin sitten tässä kohtaa kaasun ja koetin uudestaan, kiihtyi normaalisti mutta vikavalo paloi. Töihin kun pääsin niin sammutin auton ja käynnistin uusiksi, eipä palanut vikavalo enää.
Sama tapahtui viikon päästä uudestaan, jonka jälkeen vein Legun huoltopuljuun takaisin laitettavaksi. Ongelma ei tuolla uusintakäynnillä korjaantunut ja huomenna olisi tarkoitus tehdä taas uusi visiitti.
Ensiksi tuli mieleen, että olisiko jakopäänrempan yhteydessä saattanut jakohihna mennä pykälällä pieleen jollain nokka-akselilla. Tuosta kun otin selvää niin ilmeisesti kyseisen virheen olisi huomannut huomattavasti nopeammin vaurioiden laajuudesta. Toinen mikä tuli mieleen oli, että mahtaisikohan jakopäänrempan yhteydessä olla jäänyt imuvuoto johonkin päin moottoria. Tätä epäili katsari kun päästöarvoja otettiin. Myöskin rempan tehnyt asentaja epäili tätä.
Mahtaisiko kellään olla kokemuksia tai ideoita mikä piru tämän ongelman aiheuttaa?