Erikoistyökalu

R

raapptee

Guest
Please laittakaa askarteluohjeita Pajeron etuvetarin päässä olevan lukitusrenkaan/pultin avaustyökalun tekemiseksi. (Tai linkkejä vanhoihin topicceihin.)

Ja jos jollain on vanha työkalu hyllyssä, voisin ostaa tietty pois. ;)

Ei millään haluttais maksaa yli sataa euroa maahantuojalle työkalusta ja pitäis odottaakin mokomaa yli kuukausi.
 
Klubi-puolelta lainasin : Tuli äsken "the Kalu" lainasta takaisin ja ajattelin, jotta voisimme hyödyntää hallussamme olevia spesiaalivehkeitä tehokkaammin.
Eli hommahan toimisi rahtipussi periaatteella seuraavasti: Jos joku haluaa lainata tuota värkkiä niin viestillä saapi lainaksi rahdit maksaen mennentullen. Pistän pussukan matkaan vastaanottajan kustannuksella ja kun työ on tehty niin lainaaja maksaa pussukan paluu rahdin ja se on siinä.

Ei tunnetuille hepuille on 50€ Panttimaksu, jonka palautan kalun palattua  :peukku

Saattaapi löytyä jostain myös teko-ohjeet jos itse haluat askarrella.

Btw. puhutaankos samasta asiasta eli haluat avata ja kiristää sen laakerin ? niin ja tää on mk1 malliin, en tiedä onko eroja uudempiin ?

linkki
 
Muistaakseni käytin työkaluna tuohon tarkoitukseen 10 mm vahvuista pellinpalaa, jota yleensä käytetään ulosvetotarkoituksiin. Pellissä on useankokoisia reikiä porattuna eri tarkoituksiin. Tässä ko. tapauksessa porasin levyyn 2kpl 8 mm reiät (lukitusrenkaassa/mutterissa olevien reikien kohdille) ja niiden keskelle isomman reiän, 12 mm.  Pienempiin reikiin m8 pultit mutterilla ja isompaan keskiöreikään m12 pultti mutterilla. Pienemmät pultit sitten tökätään luk.renkaan/mutterin reikiin ja isommasta mutterista väännetään.  Homma toimii kuin moppe.

Tuossa kuvassa vasemmalla alareunas eko_miehellä on sen näköösiä vehkeitä, että lukkomutteri vääntyy, jos reikäväli olis kohrallaan.
http://www.ekoxide.com/kuvat/pajero_etupaan_stefojen_vaihto_1.JPG

10 mm pellinpaloja tai latuskan paloja on hyvä olla varalta, kun pitää viritellä pikatyökaluja.
 
Takaisin
Ylös Bottom