Evo 1 2 3 vaihelaatikko

Vs: Evo 1 2 3 vaihelaatikko

menee paikalleen ja toimii myös. Sisuskaluissa/välityksissä/syncroissa on toki eroa.
 
Vs: Evo 1 2 3 vaihelaatikko

tietääkö joku miatä sais vaihdelaatikon räjäytyskuvat? kyseessä evo 4
 
Vs: Evo 1 2 3 vaihelaatikko

lyöt googleen vaihdelaatikon tunnuksen plus perään .pdf
 
Vs: Evo 1 2 3 vaihelaatikko

Jos jollain on rahaa, voisi kokeilla tilata täältä osat 6 vaihteiseen laatikoon

http://www.albinsgear.com.au/products_manufacturer.php?headerbar=7#mitsubishi
 
Vs: Evo 1 2 3 vaihelaatikko

Vähän vanha topicci, mutta ainut joka aiheeseen viittaa.

Eli oma eeva kolmonen teki tenät, ihan normaalista ajosta kävin pudottelemaan pienempää vaihdetta silmään ja kuulu vain surinaa laatikosta, hampaat ei tavoittaisi toisiaan..? No sitte aattelin, et ei perkele se ratas on sileä, no ei siinä koko laatikko läpi ja mikään vaihde ei toiminu. No sitte koiteltiin sammuksissa samaa, työnneltiin autoa pakki päällä eteenpäin ja kuuluu vaa aika kamalaa rohinaa laatikosta. Joku puhu shokkikuolemasta, tein aika rajuja jarrutuksia, koska tsekkailin tien pitoja, oisko mahdollista et ois napauttanu esim. pääakselin poikki?

Autoon on tehty kytkinremppa tuossa 1,5kk sitten, kytkin on toiminu ja tuntumakin ihan hyvä. No sitte laitoin vielä auton käyntiin ja polkasin pari kertaa kytkintä, aina pohjassa alko "säpsätys" sellane ku asetelman lavat ottais johonki kiinni. No vika painallus sitte jättiki räpsätyksen päälle vaikka nostin kytkimen. Avasin sen ajoitustulpan siitä laatikon päältä ja painelaakeri oli aikas täynnä metallisilppua, kylmiltään poleskeltiin kytkintä ja asetelma kyllä liikkui hienosti.

Auto joskus on pitänyt metakkaa kytkimeltä, sellainen jännä säpsätys kuin lavat ottais johonkin kiinni, tosin aika ajoittaista ja yleensä loppu kun painoi kytkimen pohjaan.

Vaihteistossa on Castrollin Syntraxia öljynä..


Kiitos jo vastauksista etukäteen, pitikin mennä ostamaan auto jossa jakopää väärällä puolella, ei varmaan esim. evo 5 koneen swappaaminen ole helppo homma.
 
Vs: Evo 1 2 3 vaihelaatikko

Mikä kytkinlevy siellä nyt on?
Kytkinlevyn asetelma saattaa olla poikinu ja kytkin pyörii keskiössään eikä pidä sen vuoksi...
 
Vs: Evo 1 2 3 vaihelaatikko

Oho, ei oo ehtiny tulla tänne nyt vaihteeks..

Kummiskin, siellä on koko setti uusiks, exedyn 4-lapane sintteri levy ja exedy kisa asetelma ja painelaakeri.

Ainut mikä oli edellistä helixin 4-lapasta sintteriä verrattuna erinlaista oli järeämpi painelaakeri, ei mitään muoviosia..ja hiukan matalampi paineasetelma. Siitä johtui, että kytkin ei aluksi irroittanut, mutta säädettiin laakerin haarukan "vipukulmaa" säätämällä siintä 14mm kantasta pulttia ulospäin.

Auto pitäs purkaa pikkuhiljaa, mutta mikähän siellä vois mättää..? Siis muukin kuin kytkin..

Kiitokset taas etukäteen porukoille tulevista vastauksista ja myös niille jotka ovat jo auttaneet. :)
 
Vs: Evo 1 2 3 vaihelaatikko

Eiköhän se vika siellä kytkimessä kuiteskin ole ? Oliko sintteri jousitettu ? Onhan noita kytkinakseleita mennyt poikki noista kovilla sinttereillä.

Haarukan pallonivel shimmataan aina prikkojen avulla, ei pelkästään ruuvaamalla pulttia auki.

Oletko viime kytkimen vaihdossa koskenut polkimen pään säätöihin ?
 
Vs: Evo 1 2 3 vaihelaatikko

On jousitettu sintteri, tais kuudella jousella olla.

En ole koskenut säätöihin, vaikka aluksi meinasin säätää, mutta jätin silti säätämättä koska kytkin tuntui hyvältä.

Voiko sen pallonivelen asentoa tsekata jostakin ilman, että vaihteisto on paikallaan..?
 
Vs: Evo 1 2 3 vaihelaatikko

Ei voi, aina on laitettava laatikko "huulille" ja katsottava.
 
Takaisin
Ylös Bottom