Vs: Evo 3 ja perään liittyvä
veikka81 sanoi
Joudut sinä irroittamaan pakoputkenkin jos meinaat saada jakolaatikon pois, muuten joudut käyttämään väkivaltaa aika rankasti.
Onkos nuo NSK:n laakerit laadukkaita ?? Vai pitäisköhän laittaa SKF:n vahvistetut laakerit, mikäli sellaiset löytyy.
Ei ainakaan ole kalliit nuo laakerit ;D
Mikäli tuo nyt olisi sama laakeri.
EDIT:
Oisit nyt ottanut kaikkien laakereiden tiedot ylös samalla kertaa, vai kaks laakeriako siellä vaan on ???
No empä sitten niistä pitkittäin olevista laakereista huomannut ottaa vaikka ne siinä oli näkyvillä :seina
Nsk:ta en minäkään lähtenyt kummemmin metsästämään vaan hain turun kone ja laakeritekniikasta koyon
vastaavat laakerit oli ihan samoilla osanumeroilla.
Sillä erolla että nsk:n laakereilla korkein kierrosluku speksi oli vain 7500 rpm ja koyolla 9500 rpm.
Ja irroitushan meni just niin että etupäästä putki irti ja keskimmäinen kannatin irti.
Sitten ne jakolaatikon kaksi ylempää pulttia ja kolme alempaa irti ja vetää jakolaatikon pois.
Kannattaa päästä öljyt pois ennen irroitusta ettei ne turhaan valu pois vasta siinä vaiheessa kun
ottaa kardaanin irti.
Itse jakolaatikosta siinä poskessa on tiivisteenä ISO O-rengas, itse en vaihtanut kun oli ihan ok.
Vastakkaisella puolella stefa mihin tulee akseli laatikosta itse vaihdoin tuon ja löytyi mallin kanssa
samasta laakeri firmasta.
Jos purkaa koko laatikon etumaisen ja keskimmäisen osan välissä on metalli tiiviste, takimmaisen
ja keskimmäisen osan välissä taas silikoni tiivistys.
Mitään kiristys momentteja mulla ei ollut mutta järkeäkayttäen riittävän tiukalle kaikki osat.
eukku
32010 laakeri 38€
67048 laakeri 25€
CC 30 45 8 stefa 5€